Hvordan undlader jeg at svare på en ping
Fra : John Smith

Dato : 14-02-05 15:09

Hej

Er det muligt at indstille min SpeedStream 2601 router til ikke at
besvare et ping fra WAN siden?

John Smith

Fra : Niels Baggesen

Dato : 14-02-05 16:07

John Smith <zigge@nogoodprivat.dk> wrote:
> Er det muligt at indstille min SpeedStream 2601 router til ikke at
> besvare et ping fra WAN siden?

Hvad skulle formålet dog være med det? "Security by obscurity" hjælper
alligevel ikke ...

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : John Smith

Dato : 14-02-05 16:21

Niels Baggesen wrote:

> Hvad skulle formålet dog være med det? "Security by obscurity" hjælper
> alligevel ikke ...

Jeg har det indtryk at mange portscannere ol. først checker om der er
svar via et ping - ideen er så at hvis der ikke kan pinges springer
scanneren eller hvad det nu er, ens IP over...
Er det noget vrøvl?

John Smith

Fra : Niels Baggesen

Dato : 14-02-05 17:17

> [...]
> svar via et ping - ideen er så at hvis der ikke kan pinges springer
> scanneren eller hvad det nu er, ens IP over...

Lad være med at regne med det. Det kan da godt at være at en enkelt
gør det, men det er bestemt ikke normen.

/Niels

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-02-05 17:34

John Smith <zigge@NOGOODprivat.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> svar via et ping - ideen er så at hvis der ikke kan pinges springer
> scanneren eller hvad det nu er, ens IP over...

Der findes portscannere som kan scanne på andre måder end ping, og dermed
kan du alligevel findes.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik

Dato : 15-02-05 15:31

i min router er der en menu, hvor man sætter hak ved så svarer den ikke.