USB -> PS2 -> PC
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-02-05 07:38

Hejsa

Jeg har stillet en pc på loftet ca. 7m væk. Derfor har jeg forlænget
skærmkabel samt begge PS2 kabler.

Skærmen er fin, og der er absolut ingen forvrængning på trods af mange
på forhånd mente, at det ikke kunne lade sig gøre.

Mit tastatur virker også fint - ingen problemer her.

Min almindelige mus kører også lækkert og stabilt, MEN hvis jeg smider
en trådløs mus på (stadig med PS2), så begynder der at komme
forsinkelse på bevægelserne til trods for, at modtageren sidder lige
ved musen.

Hvis jeg så forsøger at benytte min trackball med USB, som jeg smider
i sådan en lille USB->PS2 fætter, så sker der slet ingen ting.

Jeg er klar over, at det er kritisk at forlænge usb kabler over store
afstande, men her drejer det sig jo om et PS2 kabel - har jeg overset
noget?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 14-02-05 08:35

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg så forsøger at benytte min trackball med USB, som jeg smider
> i sådan en lille USB->PS2 fætter, så sker der slet ingen ting.

Det er ikke alle USB-mus/tastaturer der understøtter brugen af denne type
adaptor. Din trackball er tilsyneladende én af dem der ikke understøtter
adaptoren.

Mvh
Claus

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-02-05 09:21

[...]

>Det er ikke alle USB-mus/tastaturer der understøtter brugen af denne type
>adaptor. Din trackball er tilsyneladende én af dem der ikke understøtter
>adaptoren.

det er så nemlig det sjove ved det: jeg HAR testet trackballen på en
anden maskine med selvsamme adaptor.. ehm.. og det fungede fint..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 14-02-05 17:12

Bo Kamp Dudek wrote:

> [...]
> en trådløs mus på (stadig med PS2), så begynder der at komme
> forsinkelse på bevægelserne til trods for, at modtageren sidder lige

Du har måske noget i huset, som forstyrrer på lige præcis den frekvens.
Jeg mindes at man kan skifte til en anden frekvens på nogle trådløse mus..

> Hvis jeg så forsøger at benytte min trackball med USB, som jeg smider
> i sådan en lille USB->PS2 fætter, så sker der slet ingen ting.

Er der installeret en PS/2-driver til den trackball?

> Jeg er klar over, at det er kritisk at forlænge usb kabler over store
> afstande, men her drejer det sig jo om et PS2 kabel - har jeg overset
> noget?

Hvor langt et PS/2-kabel snakker vi om?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-02-05 23:37

[...]

fandt en anden - og nyere - reciever, og nu kører min trackball
fortrinligt..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk