læse en fil en linie af gangen
Fra : Mickey

Dato : 24-05-01 17:07

Jeg har brug for at kunne læse en fil en linie ad gangen, og så "processe"
linierne enkeltvis.

jeg har forsøgt med

$fp = fopen("$file", "r");
while (!feof($fp)) {
$linkdata .= fread($fp,1024);
}
fclose($fp);

men det giver bare filen som en lang linie...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-05-01 17:18

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for at kunne læse en fil en linie ad gangen, og så "processe"
> linierne enkeltvis.

$filearray = file($filnavn);
foreach($filearray as $linje) {
echo $linje; // Hver linje slutter med det linjeskift der er i filen
}

Denne er dog ikke god hvis det er en stor fil.
Så er fgets() bedre (fra manualen):

$fd = fopen ("/tmp/inputfile.txt", "r");
while (!feof ($fd)) {
$buffer = fgets($fd, 4096);
echo $buffer;
}
fclose ($fd);

$buffer indeholder så en linje (dog max 4095 bytes), inklusiv afsluttende
linjeskift.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 24-05-01 17:20

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Denne er dog ikke god hvis det er en stor fil.
> Så er fgets() bedre (fra manualen):
>
> $fd = fopen ("/tmp/inputfile.txt", "r");
> while (!feof ($fd)) {
> $buffer = fgets($fd, 4096);
> echo $buffer;
> }
> fclose ($fd);

den kigger jeg lige på - man ka jo ligeså godt lave det ordentlig fra
starten (no idea hvor stor filen kan blive engang ;)

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-05-01 10:08

> den kigger jeg lige på - man ka jo ligeså godt lave det ordentlig fra
> starten (no idea hvor stor filen kan blive engang ;)

Du har da vist en lille udvikler i maven! Selv højt lønnede uddannede
udviklere kan mangle den tankegang nogle gange.. :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 25-05-01 10:10

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Du har da vist en lille udvikler i maven! Selv højt lønnede uddannede
>udviklere kan mangle den tankegang nogle gange.. :)

Det er bare ikke altid man har tid til at gøre tingene rigtigt[tm]
pga. diverse deadlines osv.
(men ja, hvis man har tid kan man ligeså godt gøre det godt fra
starten af, det er højst sandsynligt alligevel en selv det, senere,
går ud over hvis man ikke gør det).
--
<? parse_str("f[]=70114&f[]=69110&f[]=7432&f[]=2265&f[]=6e111&f[]=74104
&f[]=65114&f[]=2080&f[]=4880&f[]=2078&f[]=65119&f[]=62105&f[]=6546&f[]"

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-05-01 13:00

"Martin Mouritzen" <martin@eisenstein.dk> skrev i en meddelelse
> Det er bare ikke altid man har tid til at gøre tingene rigtigt[tm]
> pga. diverse deadlines osv.

Dne kender jeg alt for godt. Jeg sidder selv i den situation lige nu.
Og hvorfor er det jeg ikke kan nå denne opdatering til tiden?
Det er skam fordi da første version blev lavet, var der ikke tid til at
tænke på at der også kom en anden version...
Jeg er glad for at jeg ikke skal lave tredje version... :)

> (men ja, hvis man har tid kan man ligeså godt gøre det godt fra
> starten af, det er højst sandsynligt alligevel en selv det, senere,
> går ud over hvis man ikke gør det).

Hvis du kun går ud over en selv, er det vel heller ikke så slemt... :)
Problemet opstår først når det går ud over tusindvis af brugere, og skaderne
gør et kæmpe indhug i budgettet. Den slags er der MANGE it-virksomheder der
ikke har råd til i dag...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 25-05-01 14:34

> "Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du har da vist en lille udvikler i maven! Selv højt lønnede uddannede
> udviklere kan mangle den tankegang nogle gange.. :)

nemlig ;)
- og som de andre siger, det blir så træls hvis det skal laves om senere og
ikke er lavet ordentligt første gang, og nu har jeg jo tid til at lave det
eftersom jeg selv sætter deadline ;)