AT-strømforsyning. Hvordan forbinder jeg d~
Fra : Bent Sørensen

Dato : 24-05-01 12:25

Jeg har fået et kabinet med en alm. AT-strømforsyning, men hvor
tænd/sluk funktionen på kabinettet ikke har forbindelse med selve
strømforsyningen. Ledningen fra tænd/slukknappen skal forbindes på
bundkortet. På ledningen står der POWER.SW.

På bundkortet er der et stik hvor der står P.S.SW, og et andet hvor
der står P.S.LED. Nu troede jeg at ledningen fra tænd/slukknappen
skulle på P.S.SW, og power-led-ledningen skulle på P.S.LED-stikket.
Men det er vist ikke rigtigt. I hvert fald virker det ikke.

Skulle der mon være nogen der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Bent Sørensen
Nørresundby

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 24-05-01 13:50

> [...]
> skulle på P.S.SW, og power-led-ledningen skulle på P.S.LED-stikket.
> Men det er vist ikke rigtigt. I hvert fald virker det ikke.

Sådan burde det også være. P.S.LED-stikket kan vende på to måder, hvor kun
den ene virker (lys/ikke-lys). Til gengæld burde P.S.SW ledningen bare kunne
sættes på bundkortet, sådan som du skriver du allerede har gjort. Prøv at
checke manualen til bundkortet, for stik-betegnelserne, som er påtrykt
bundkortet kan være misvisende, og det kan somme tider være svært at se
hvilke connectorere, der refereres til.

Når det er en AT-strømforsyning, er det vel også et AT bundkort?! Og du har
naturligvis sluttet strøm til bundkortet, og de sorte ledninger på de to
stik vender ind mod hinanden ?!

mvh
Peter