Tugthusgade ? i København 1815
Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 03-02-05 18:02

Ved en dåb i Skt. Petri Kirke marts 1815 står angivet at forældrene var
bosat i/på noget der kan være Tugthusgade nr. 131.
Teksten er rimeligt gnidret og på tysk - så kan det kan være et vildskud.
Er der nogen der kan fortælle mig om der fandtes sådan en adresse i 1815 ?
Eller evt. noget der ligner ? Og hvor lå den i så fald ?

Ulla

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 03-02-05 22:17

Hej,
se lige denne oversigt over gamle gadenavne. Med mindre I kender den. Den
er ny for mig.

http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/docs/glgader.pdf

Der finder jeg Tugthusporten - og kigger jeg på mit foto fra kirkebogen -
ja, så kan jeg sagtens se at der står Tugthusporten - nu hvor jeg altså ved
det

Smart.

Ulla