program til sognehistorie ??
Fra : Johnny & Jytte

Dato : 25-01-05 17:28

Min søster og jeg har et "lille" projekt kørende.... vi vil gerne have
registreret alle beboer i et sogn gemmen tiderne i en database. Jeg har
prøvet at taste lidt ind i BrothersKeeper, men synes ikke at programmet er
velegnet til det når jeg gerne både vil holde styr på husene og deres
historie samtidig med at jeg gerne vil holde styr på familiernes
slægtsforhold.. Jeg har også kigget lidt på win-fam, dog ikke indtastet
noget endnu. Men synes heller ikke umiddelbart at det ser brugbart ud. Så
har jeg også forsøgt mig med at lave en database i access, men heller ikke
med noget godt resultat.

Er der nogen som er/har været i gang med et lignende projekt? Så vil jeg da
rigtig gerne høre lidt om hvordan I gør. Måske findes der et program som er
supergod til at koble lokalhstorie og slægtsforskning, i så fald er jeg
lutter øje.

med venlig hilsen
Jytte Thrane

Fra : Knud Aagaard

Dato : 25-01-05 20:19

Hej
On Tue, 25 Jan 2005 17:27:52 +0100, "Johnny & Jytte" <jjhornum@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>har jeg også forsøgt mig med at lave en database i access, men heller ikke

Kan
http://www.hnett.no/bardvik/sghva.htm
bruges?
Det er muligt selv at lave/tilrette sproget til dansk.

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Henrik Woer

Dato : 25-01-05 20:45

Prøv at læse http://www.staff.hum.ku.dk/lind/etc/prosopografi.pdf
måske kan i bruge et af eksemplerne som udgangspunkt for en accessdatabase?

Henrik

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 25-01-05 20:48

Jeg arbejder selv med lokalhistorie og bruger det danske DOS program
Persfile. Det er fremragende til dette arbejde jeg har haft det i en 18-20
år og kan ikke undvære det i min forskning. Ud over person registrering med
slægt sammenhæng har det et fremragende arkivalie modul hvor man kan
registrere personerne som har tilknytning til et bestemt arkivalier.
Jeg mener at din søster kan hente en demo udgave hos DIS
HC

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 28-01-05 01:08

<jjhornum@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>har jeg også forsøgt mig med at lave en database i access, men heller ikke

Jeg hørte for en del år siden om en slægtsforsker, som arbejde netop
med et sådant projekt - og netop med BK.

Humlen var at interessere sig for den udskrift der hedder "Tidslinie".

Venligst
John