Kirker i marsklandet nord og syd for Tønde~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-01-05 13:26

Hej

I forlængelse af tråden i dk.videnskab.historie.genealogi
om et billede af en kirke, som det volder problemer at
finde, har jeg forgæves prøvet at finde noget om kirken
i Rodenäs.

Findes der mon et billede af den?

Et spørgsmål mere: Var det "Neukirchen" eller "Aventoft",
som (Emil Noldes) Seebüll hørte under?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jean Seeberg

Dato : 06-01-05 02:28

Hej Herluf
Har lige lagt et svar på dk.videnskab.historie.genealogi.
Jeg tror selv at kirken ligger i Aventoft, men er i tvivl.
Kirken kan ses på denne side: http://www.fjordbak.dk/fremlysning.jpg (fylder
540 kb)
MVH
Jean

Fra : Jørn Querling Jacobs~

Dato : 08-01-05 21:11

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev:
> [...]
>i Rodenäs.
>
>Findes der mon et billede af den?
>
>Et spørgsmål mere: Var det "Neukirchen" eller "Aventoft",

Kirken er Aventoft kirke. Jeg ser den flere gange om ugen. Rødenæs
kirke er ganske anderledes, med klokkestabel.
Vh Jørn Q Jacobsen

Fra : Jean Seeberg

Dato : 10-01-05 15:45

Hej Jørn.

Tak for din hjælp.
Rart at få "mysteriet" opklaret.

Hilsen Jean

Fra : Jørn Querling Jacobs~

Dato : 19-01-05 17:27

> [...]
>i Rodenäs.
>
>Findes der mon et billede af den?
>
>Et spørgsmål mere: Var det "Neukirchen" eller "Aventoft",

Seebüll hørte til Nykirke sogn. Vh Jørn Querling Jacobsen