degne og skoleholdere i Jerslev ca. 1730 ?~
Fra : Erik R.N.

Dato : 12-02-05 11:47

Hej
Findes der en bog eller anden optegnelse over degne og skoleholdere i Jerslev Sogn
(Bøglum Herred) omkring 1730 ??

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 12-02-05 14:16

"Erik R.N." <fox44FJERN-DETTE@c.dk> wrote in message
> [...]
> Findes der en bog eller anden optegnelse over degne og skoleholdere i
> Jerslev Sogn (Bøglum Herred) omkring 1730 ??

Hej Erik,

Jeg foreslår denne her:

37.39
Rørsig, P. M.
Skoler, degne og skoleholdere i Vendsyssel : bidrag til skolens
udviklings- og personalhistorie indtil 1814. - Hjørring : Expres-Trykkeriet,
1933-1953. - 2 bind

Den har jeg selv haft nogen glæde af, da jeg selv har en ane (Niels
Christian Schiønning) som var skoleholder i Jerslev 1781-1799.

Med venlig hilsen
- Jesper Holgersen (http://jesper.familien-holgersen.dk/)