Ny sprogfil til FTM
Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 09-02-05 23:05

Der er lagt en ny sprogfil til FTM 2005 op her:
http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/nss-folder/filerdukanhenteomftm/

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-02-05 23:40

Den Wed, 9 Feb 2005 23:04:32 +0100, skrev Ole P. Bielefeldt:

>Der er lagt en ny sprogfil til FTM 2005 op her:
>http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/nss-folder/filerdukanhenteomftm/

Som du vil kunne se, har jeg netop give et gult kort til Chris Gade
Sørensen, så må vi jo se om det har nogen effekt.

Jeg har klaget til TDC over dig to gange, foreløbig uden at du er
blevet berøvet din opkobling, men jeg har modtaget en bekræftelse fra
TDC i forbindelse med min klage nr. 2 om, at de har sendt dig en
advarsel.

Nu klager jeg så for 3. gang. Håber du får et klip i øret denne gang!!

Kurt Hansen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 10-02-05 11:47

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> advarsel.
>
> Nu klager jeg så for 3. gang. Håber du får et klip i øret denne gang!!

Der er intet kommercielt i en ny sprogfil, ligesom der - mig bekendt - ikke
er noget kommercielt i en opdatering til BK.

Så der er du på gale veje.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-02-05 23:57

Den Thu, 10 Feb 2005 11:47:29 +0100, skrev Ole P. Bielefeldt:

>"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

>Der er intet kommercielt i en ny sprogfil, ligesom der - mig bekendt - ikke
>er noget kommercielt i en opdatering til BK.

Pis mig i øret. Selvfølgeligt er det kommercielt, når en forhandler af
et produkt annoncerer, hvadenten det drejer sig om en gratis service
til et kommercielt produkt eller produktet i sig selv.

Hvis jeg skal diskutere BK foretrækker jeg at gøre det med Chris -
ikke med dig.

Kurt Hansen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 11-02-05 22:52

> [...]
> til et kommercielt produkt eller produktet i sig selv.
>
> Hvis jeg skal diskutere BK foretrækker jeg at gøre det med Chris -

Du er fuldstændig umulig at føre en bare nogenlunde seriøs debat med :( men
det er jo ikke noget nyt.

RIP

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 10-02-05 19:04

> [...]
> advarsel.
>
> Nu klager jeg så for 3. gang. Håber du får et klip i øret denne gang!!

Den skal jeg lige have forklaret.

Siger du, at hvis man overtræder vilkårene på usenet, så skal en klage fra
dig, kunne koste mig min internetopkobling, som jeg har købt og betalt for
??

Hvis ja, hvordan sikrer TDC (eller anden udbyer) sig så, at du har ret til
at klage?? Hvem giver dig adgang til det ??

Og så det lille interessante spørgsmål; HVordan kan det være, at du - og
et
par andre - farer så voldsomt frem mod Ole Bielefeldt, men ofte ser gennem
fingrene med andre, der ret slet skjult reklamerer for konkurrerende
produkter ??

/Flemming U

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-02-05 23:48

Den Thu, 10 Feb 2005 19:03:30 +0100, skrev Flemming Udbjørg:

> [...]

>Hvis ja, hvordan sikrer TDC (eller anden udbyer) sig så, at du har ret til
>at klage?? Hvem giver dig adgang til det ??

Uddrag af deres kundevilkår:

Kunden gentagne gange og groft overtræder den til enhver tid gældende
Netikette (de uskrevne regler for god skik på Internettet).

Afbrydelse af forbindelsen som følge af misligholdelsen medfører ikke
afslag i abonnementsafgiften for den pågældende periode.

> [...]
>par andre - farer så voldsomt frem mod Ole Bielefeldt, men ofte ser gennem
>fingrene med andre, der ret slet skjult reklamerer for konkurrerende

Som du vil bemærke, har jeg også bedt Chris gade sørensen om at være
opmærksom på forholdene. hvorvidt Chris tjener penge på sit "agentur"
ved jeg ikke, men det gør Ole P. Bielefeldt jo i hvert fald.

Kurt Hansen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 10-02-05 19:31

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> advarsel.
>
> Nu klager jeg så for 3. gang. Håber du får et klip i øret denne gang!!

* * * * * * * * * * * * * * * *
Hej Kurt.

Nu går der en prås op for mig:
Jeg begynder så småt at forstå hvorfor folk forsvinder fra denne
nyhedsgruppe. . . . .
Flemming.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-02-05 23:50

Den Thu, 10 Feb 2005 19:31:03 +0100, skrev Flemming Svendsen:

>Nu går der en prås op for mig:
>Jeg begynder så småt at forstå hvorfor folk forsvinder fra denne
>nyhedsgruppe. . . . .

Herre gud, skal der ikke mere til? fordi der er en enkelt der kræver
reglerne overholdt, så vi ikke på sigt oversvømmes af kommercielle
annoncer?

Kurt Hansen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 11-02-05 08:35

> Herre gud, skal der ikke mere til? fordi der er en enkelt der kræver
> reglerne overholdt, så vi ikke på sigt oversvømmes af kommercielle
> annoncer?
>
> Kurt Hansen
_________
Muligt årsagen er en anden, men der skal åbenbart ikke meget til før du
er ude med riven.
Jeg tror simpelthen du sidder og venter på en anledning.
Jeg vil foreså du istedet går til lægen og får noget mod de smerter du
har bagi . .
God bedring )
Flemming.

Fra : Alf Christophersen

Dato : 12-02-05 00:01

On Thu, 10 Feb 2005 23:49:49 +0100, Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk>
wrote:

>Herre gud, skal der ikke mere til? fordi der er en enkelt der kræver
>reglerne overholdt, så vi ikke på sigt oversvømmes af kommercielle
>annoncer?

Etter en lengre pause i lesningen av denne konferanse pga. for mye
annet å gjøre, finner jeg nå tiden inne til å droppe konferansen helt
i og med mesteparten av nyheter er dine klager over hva andre skriver.

Ha det godt i andedammen.

Fra : Michael Lund

Dato : 10-02-05 20:36

Du er da godtnok en rigtig "helt"

Klemmer skoene ikke lidt rigeligt?

Michael Lund

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-02-05 23:59

Den Thu, 10 Feb 2005 20:36:23 +0100, skrev Michael Lund:

>Du er da godtnok en rigtig "helt"

Tak for komplimenten

>Klemmer skoene ikke lidt rigeligt?

Næh, det passer mig udmærket.

Kurt Hansen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 10-02-05 20:43

> [...]
> advarsel.
>
> Nu klager jeg så for 3. gang. Håber du får et klip i øret denne gang!!

Dobbeltmoral er åbenbart bedre end moral.

Jeg fandt lige disse 2 indlæg fra dig Kurt Hansen. Som jeg læser reglerne
for usenet, så er al form for kommerciel reklame uønsket - uden at det kun
gælder for dem, der selv tjener på det. Men det føler du dig måske hævet
over ??

Til dem der bliver anmeldt af Kurt Hansen, vil jeg da foreslå, at de sender
en kopi af disse indlæg med ind som svar på eventuelle anmeldele om
overtrædelse af reklame-forbuddet.

/Flemming U
- og her er så de to indlæg fra Kurt, der jo ret tydeligt reklamerer for et
betalingsprogram TMG og for en bog, som han slv har medvirket til at skrive
(oversætte), og som vel sælges for penge.

13. september 2004:

TMG (The Master genealogist) har af og til været nævnt i denne gruppe.
Nu er der udkommet en "selvkørende rundtur" i programmet og det kan
downloades her http://www.whollygenes.com/tmgtour.htm (8 Mb).

Venlig hilsen
Kurt Hansen

24. oktober 2004:

Brugerhåndbogen (Users Guide) til TMG (The Master Genealogist) er blevet
oversat og udgivet på letforståeligt norsk. I forhold til den amerikanske
originaludgave er den udvidet på adskillige punkter og omfatter og
versionerne 5.15-5.16, som er frigivet siden den amerikanske udgivelse.
Masser af skærmbilleder og samtlige rapporter med norske slægtsdata.

For god ordens skyld skal jeg nævne, at jeg selv har deltaget i
oversættelsesarbejdet med et enkelt afsnit, men har der ud over ingen
(kommercielle) interesser i foretagendet. Torleif Haugødegård har
koordineret det store arbejde og står, som norsk importør af TMG, for
udgivelsen.

Læs om bogen og bestil her: http://www.tha.no/bhbok-innhold.htm

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-02-05 23:57

Den Thu, 10 Feb 2005 20:43:22 +0100, skrev Flemming Udbjørg:

> [...]

>Til dem der bliver anmeldt af Kurt Hansen, vil jeg da foreslå, at de sender
>en kopi af disse indlæg med ind som svar på eventuelle anmeldele om

Tsk, tsk, du kan jo starte med at gribe din ordbog og læse hvad ordet
"kommerciel" betyder. Dermed vil du også opdage hvor meningsløst dit
indlæg er.

Kurt Hansen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 11-02-05 08:13

> [...]
>

> Tsk, tsk, du kan jo starte med at gribe din ordbog og læse hvad ordet
> "kommerciel" betyder. Dermed vil du også opdage hvor meningsløst dit

Nå ja, jeg glemte lige, at det slet ikke handler om overhodlelse af nogle
regler i NG, men om at du selvfølgelig skal have lov til at gøre som du
vil - og at de andre skal følge dine opfattelser af reglerne.

SUK. - over and out

/Flemming

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 10-02-05 20:39

Kurt Hansen wrote:

> [...]

> advarsel.
>
> Nu klager jeg så for 3. gang. Håber du får et klip i øret denne gang!!

Så må vi da håbe TDC tager sig tid til at gennemlæse fundatsen hvor der
bl. a. står følgende:
Citat
Et særligt diskussionsemne vil også naturligt være slægtsforskernes
hjælpemidler, herunder de edb-programmer, der benyttes af
slægtsforskere.
Citat slut
Hvis de mod forventning ikke kender til fundatsens ordlyd og sender Ole
Bielefeldt endnu en advarsel vil de faktisk komme til at ligne nogle
fjolser, og det kan jeg ikke tro de ser venligt på.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-02-05 23:53

Den Thu, 10 Feb 2005 20:39:23 +0100, skrev Bent Fleron:

> [...]
>Bielefeldt endnu en advarsel vil de faktisk komme til at ligne nogle
>fjolser, og det kan jeg ikke tro de ser venligt på.

Det er ikke fundatsen for denne specifikke gruppe det drejer sig om.
Det er de generelle regler for Usenet og udbydernes opfattelse af hvad
der - efter deres opfattelse - kan/bør føre til klipning af
misdæderens ledning (se svar andetsteds i denne tråd).

Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-02-05 00:00

> [...]

Det er ikke fundatsen for denne specifikke gruppe det drejer sig om.
Det er de generelle regler for Usenet og udbydernes opfattelse af hvad
der kan/bør føre til klipning af misdæderens ledning (se svar
andetsteds i denne tråd).

Kurt Hansen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 11-02-05 00:37

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

> Som du vil kunne se, har jeg netop give et gult kort ..

"Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål at reklamere for,
tilbyde eller på anden måde promovere et produkt eller en tjeneste, hvori
afsender har økonomiske eller anden særlige interesse, tillades ikke uden
for de kommercielle grupper."

Denne generelle regel kan det være svært at bevise overtrådt, idet der
i det aktuelle tilfælde hverken fra Chris eller Ole er tale om "alene eller
i overvejende grad" har reklame eller promovering til formål.

Derfor må en simpel information om nye gratis sprogfiler vel dækkes af
gruppens fundats:

"Et særligt diskussionsemne vil også naturligt være slægtsforskernes
hjælpemidler, herunder de edb-programmer, der benyttes af slægtsforskere."

Når du informere med et link til TMG kan jeg (efter at have set siden og
downloadet programmet) godt følge dem der opfatter dette som promotion for
programmet - forskellen er at du antagelig ikke har "økonomiske eller anden
særlige interesse" i produktet.
- Eller har du?

Når jeg har været aktiv omkring Ole, så er det jo fordi han valgte at
overhøre fleres henstillinger om at dæmpe sin aggressive markedsføring, mens
jeg mener at kende Cris som lige modsat. Det forekommer mig dog, at selv Ole
farer noget lempeligere frem end tidligere. Det er også årsag til, at jeg
mener tiden er moden til at moderere den bastante modstand mod de nu
efterhånden ret fredelige informationer - uden at det dog skal opfattes som
accept af reklame.

Antagelig dør så også den for genealogien ligegyldige tråd om det betimelige
i informationen )

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 11-02-05 06:11

On Fri, 11 Feb 2005 00:37:02 +0100, "Poul Erik Jensen" <nospame@mull.dk>
wrote:

>"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan se, at de to netpolitibetjente nu igen har overtaget gruppen.

Kommer igen om et års tid, for at se om de skulle være forsvundet.

Mvh,
Ejvind Vestergaard

Fra : børge askholm

Dato : 11-02-05 11:26

Nukandetsnartværenok - som aktuelle ATS vel ville udtrykke sig.
Debatter er velkomne her i gruppen, men nu synes jeg det begynder at
ligne mudderkastning, og har vi ikke lige overstået valgkampens hane ditto?

Jeg er osse imod kommercielle reklameskrig her i gruppen, men jeg gider
heller ikke blive ved med at læse om disse evindelige rivninger om dette
eller hint. Og jeg er nok for doven til bare at springe over hvert
eneste indlæg der har overskrifter som denne.

;:-| Børge

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 12-02-05 00:04

"Ejvind Vestergaard" <vestergaard@canada.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se, at de to netpolitibetjente nu igen har overtaget gruppen.

Kom dog med et indlæg i debatten, for eller imod, frem for at brokke dig
over den støj du selv medvirker til at forstærke med et tomt indlæg, der jo
blot bærer ved til det bål, som du udtrykker at ville slukke. Dit udsagn
udtrykker jo et inderligt ønsket om at undertrykke andres debatindlæg, og er
du så ikke selv lige så meget netbetjent som dem du pådutter denne
nedladende ediket?

Det er ikke enkeltpersoner der skal bestemme niveauet, men debatten mellem
gruppens deltagere der skal sætte grænsen. Når jeg kommer med et indlæg er
det blot mit beskedene input i debatten, og skal ikke opfattes som andet.
Men vi skal jo alle være her og uden selvjustits eskalere misbrug desværre.

> Kommer igen om et års tid, for at se om de skulle være forsvundet.

Jamen fred være med dig - det vil næppe forandre det store, bortset fra at
nedsætte støjen fra dine tomme ytringer.

Fra : John Friis Løndal

Dato : 12-02-05 12:00

On Wed, 9 Feb 2005 23:04:32 +0100, "Ole P. Bielefeldt"
<ole.bielefeldt@adslhome.dk> wrote:

>Der er lagt en ny sprogfil til FTM 2005 op her:
>http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/nss-folder/filerdukanhenteomftm/

Ville være OK hvis det var info til gratis programmer, eller nye
versioner af gratisprogrammer, men jeg skal betale for det
ovenstående!

Folk der har købt produktet burde være på en mailing liste til denne
info, for os andre er det blot et reklame forsøg.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 12-02-05 19:12

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Folk der har købt produktet burde være på en mailing liste til denne
> info, for os andre er det blot et reklame forsøg.

Jamen der er jo ikke så meget, som er helt gratis her i Verden. Og selv om
både Brothers Keeper og Family Tree Maker koster lidt penge, så er det
vist
ganske vanskeligt at tro, at det er en fed forretning. Dem der har haft
det
meget store arbejde med at oversætte programmerne og efterfølgende med at
vedligeholde oversætelserne og udsende dem til bruger, må vel have lov til
at få sine rimelige omkostninger hertil dækket - uden at man falder i
svime
over, at de gør opmærksom åpå nyhederne i dette forum.

Og denne del af NGs fundas, dækker vel også denne type information:

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 12-02-05 20:14

On Sat, 12 Feb 2005 11:59:41 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi
John Friis Løndal <londal@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Folk der har købt produktet burde være på en mailing liste til denne
>info, for os andre er det blot et reklame forsøg.

De fleste program har også postlister og support på mange områder, men
det er ikke alle brukere som har vanlig epost og/eller ønsker å bli
med på slike lister.
De ønsker kun en mulighet til å lese en enkel nyhet om at det finnes
informasjon om at programmet er oppdatert, og da gjerne med en
referanse til siden hvor mer informasjon hvor dette finnes.

Dette vil nok gjelde alle programmer uansett om de er gratis eller
ikke.
Jeg ville tro at en slik kort melding ikke er salg eller
markedsføring, men en vennlig gest til brukere av ulike programmer.

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 12-02-05 14:28

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ville være OK hvis det var info til gratis programmer, ...

Det er nok også den mest korrekte måde at tolke ideen bag de regelsæt der
udgør fundatsen til gruppen. Desværre er det jo nok de færreste der har sat
sig ind i ordlyden, eller viser forståelse for for de tanker der ligger bag
regelsættet, som samtidigt er svære at håndhæve - ikke mindst fordi det
eneste mulige redskab er påtale fra gruppens deltagere.

Når gruppens deltagere så i markant antal ytre sig mod at overholde regler,
som de ofte ikke kender og/eller ikke acceptere eller forstår baggrunden
for, er det uungåeligt at emnet jævnligt popper op til diskussion.

> Folk der har købt produktet burde være på en mailing
> liste til denne info, for os andre er det blot et reklame
> forsøg.

Det kan jeg kun være enig i. Alligevel udtrykker de fleste indlæg en
forståelse for den slags anoncering, og for at undgå yderligere "støj" og
tom debat om et emne, der alligevel ikke ser ud til at finde en løsning, så
var det måske bedre at ignorere overtrædelsen, så længe den holder sig på
det øjeblikkelige forholdsvis ringe niveau.

Når dette emne efterhånden har kunnet trække 30 indlæg fra godt en halv snes
personer, så er det nærliggende at tænke på historien om storken i kornet
)

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk - http://www.skolekammeraten.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 12-02-05 23:44

Sorry Poul Erik, jeg fik trykket i den forkerte rubrik så den røg afsted
til privaten.

Poul Erik Jensen wrote:

> Det er nok også den mest korrekte måde at tolke ideen bag de regelsæt
> der udgør fundatsen til gruppen. Desværre er det jo nok de færreste
> der har sat sig ind i ordlyden, eller viser forståelse for

Poul Erik, jeg kender ordlyden næsten til hudløshed, - det gør vi begge.
Jeg kan også huske en stiltiende aftale om at acceptere info hvor
meddeleren havde en *ubetydelig* økonomisk interesse forstået på den
måde at omkostningsniveauet for vedligeholdet af slægtsprogrammet blev
dækket af hans gøremål og derfor *ikke* skulle betragtes som et
kommercielt indlæg.

> [...]
> finde en løsning, så var det måske bedre at ignorere overtrædelsen,
> så længe den holder sig på det øjeblikkelige forholdsvis ringe niveau.

Blandt andre har *jeg* fuld forståelse for blandt andet annonceringen af
nye sprogfiler og jeg vil give dig helt ret i at hvis man blot ville
ignorere de meget få indlæg der forekommer ville det overhovedet ikke
give anledning til problemer. Og hånden på hjertet, - så må det have en
vital interesse for slægtsforskere, når en ny sprogfil stilles til
rådighed. Der er ikke andre fora i usenet-regi hvor den information kan
formidles, og det vil være en smule latterligt hvis Ole, Otto eller
Chris skal skrive et eller andet ligegyldigt indlæg for at kunne
aflevere informationen i deres signatur. I signaturen er det jo fuldt
tilladt at reklamere for alverdens underlige ting.

Omvendt så kunne anderledes tænkende faktisk gå i gang med at få ændret
ordlyden i fundatsen så enhver form for annoncering forbydes, men det
bliver uden mig, jeg tager ikke en ny holmgang i dk.admin. Sporene fra
sidste gang skræmmer stadig, men uanset hvor meget man får ændret i
fundatsens ordlyd, så vil signaturen stadig stå til rådighed for
reklamation, så det er ikke kampen værd.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-02-05 12:24

Den Sat, 12 Feb 2005 14:28:04 +0100, skrev Poul Erik Jensen:

> [...]
>var det måske bedre at ignorere overtrædelsen, så længe den holder sig på
>det øjeblikkelige forholdsvis ringe niveau.

Efter moden overvejelse, tilslutter jeg mig dette. Jeg vil ikke sige
undskyld til Ole P. Bielefeldt, og jeg trækker heller ikke min
verserende klage til TDC tilbage, men vil godt komme gruppen i møde.
Det er bare fantastisk som dobbeltmoralen trives i dette forum.

Og ka' vi så få fred?

Kurt Hansen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 13-02-05 23:00

> [...]
> verserende klage til TDC tilbage, men vil godt komme gruppen i møde.
> Det er bare fantastisk som dobbeltmoralen trives i dette forum.

Det havde jeg heller ikke regnet med, og jeg regner da med, at de personer -
hos TDC - som skal behandle din klage kan gennemskue "din person", for det
er da ikke særligt svært :)

RIP