Hastighed på Arkivalieronline
Fra : Bjarne Møller

Dato : 30-01-05 18:24

Er hastigheden på arkivalieronline ikke blevet meget
lanngsom. Jeg syntes nærmest den er ved at være ubrugelig

Kommenter det venligst

Hilsen Bjarne

Fra : Per Kyhn

Dato : 30-01-05 19:16

Jeg er enig - det går meget langsomt.
mvh
Per Kyhn

Fra : John Vennervald

Dato : 30-01-05 19:18

Nej det kan da ikke være rigtigt.

Ifølge AO er forbindelsens størrelse jo helt iorden, og det den har jo
kun været langsom, fordi onde mennesker har massedownloaded store
mængder af kirkebøger, og dette har de jo sat en stoppe for med deres
"fine" password system. Ergo må du jo være offer for en illusion.

Mvh
John

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 19:58

Jo. Utroligt langsom er den. Det er jo lige før, at man tror at man har
gjort noget forkert.

Hvorfor har de ikke bare gjort som Arne Feldborg på hans hjemmeside.

Den metode er da effektiv iforhold til den AO bruger.

mvh

Carsten Fischer

Fra : aafe

Dato : 31-01-05 03:53

Carsten Fischer wrote:
> Jo. Utroligt langsom er den. Det er jo lige før, at man tror at man har
> gjort noget forkert.

Nej, nej, nej, det forholder sig netop som John - som en af de eneste
husker - at AO forbindelsen efter AO's og dermed også politikernes
mening er - ikke mindre end - perfekt. Og at den i sin tid kun var
langsom, fordi onde mennesker - for at sabotere systemet -
massedownloadede store mængder kirkebøger.

Og denne ondskabsfulde sabotage, fik AO jo netop stoppet ved at fjerne
den frie tilgængelighed til almenhedens arkivalier, og investere i såvel
en nyere Microsoft Windows platform, som en nyere Microsoft Webserver og
endelig også den helt formidable Microsoft SQL server, der jo er så
forrygende god og hurtig, at Microsoft simpelthen stoppede en planlagt
reklamekampagne for den, og ligeledes skrottede en uafhængig
testrapport, de ellers havde betalt for i dyre domme.

Arne

ps. Og synes du alligevel det går langsomt for dig, så glæd dig istedet
over, at jeg f.eks. slet ikke har adgang til AO: Og dette på trods af,
at jeg uanset Flerons, Feldborgs og Andersens tilsvininger og
undergravende aktiviteter, aldrig har massedownloaded noget som helst
fra AO!

Fra : pm

Dato : 31-01-05 11:05

> [...]
> at jeg uanset Flerons, Feldborgs og Andersens tilsvininger og
> undergravende aktiviteter, aldrig har massedownloaded noget som helst

OK,men det har jeg...heldigvis. Desværre ikke alle de sider jeg skulle
bruge. Om A.O. L er langsom nu..ved jeg
ikke. Bruger den ikke mere efter det nye og ofte omtalte langsommelige
system

PM

Fra : aafe

Dato : 31-01-05 11:52

On Mon, 31 Jan 2005 11:05:08 +0100, "pm" wrote:

>OK,men det har jeg...heldigvis.

I virkelighedens verden er det jo heller ikke dig, og/eller andre
såkaldt massedownloadere, der har belastet systemet - tværtimod.
Problemet er, at AO med en enestående sikkerhed har valgt de mest
umulige løsninger hele vejen igennem, samt at deres latterligt
underdimensionerede forbindelse stadig ville kunne levere omkring 25
til 50 gange mere/hurtigere, hvis ellers AO havde satset på mere
optimale løsninger end tilfældet er.

Og, for brugere med spinkle internetforbindelser, er det ikke nok at
AO får en kraftigere internetforbindelse, fordi de spinkle
brugerforbindelser stadig vil være lang tid om at hente de enormt
store billeder ned.

>Desværre ikke alle de sider jeg skulle
>bruge. Om A.O. L er langsom nu..ved jeg
>ikke. Bruger den ikke mere efter det nye og ofte omtalte langsommelige
>system

Det gør nu heller ikke mig noget, at skulle undvære AO, fordi jeg bor
ca. midt imellem Rigsarkivet og Landsarkivet på Jagtvej, hvor jeg
begge steder har adgang til materialet på hhv. microfiches og
originaler - i en betydeligt bedre - og lettere læselig - kvalitet,
end hvad tilfældet er hos AO. Og så bliver det jo ikke dårligere af,
at man begge de nævnte steder kan trække på hjælp fra det venlige,
hjælpsomme og kompetente personale.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-02-05 00:49

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev Mon, 31 Jan 2005 11:05:08 +0100

>OK,men det har jeg...heldigvis. Desværre ikke alle de sider jeg skulle
>bruge. Om A.O. L er langsom nu..ved jeg
>ikke. Bruger den ikke mere efter det nye og ofte omtalte langsommelige
>system

Med det aldeles glimragende program "AO Værktøjer" kan du sagtens hente
nogle hundrede sider mens du sover de uskyldiges søvn. Siderne ligger så
klar til dig på din egen harddisk næste morgen når du vågner.

Så vidt jeg er orientret er det noget med 5-600 sider pr. døgn man på AO
anser for at være acceptabelt. Jeg har lidt svært ved at se det som et
reelt problem.?

At Arne E. så ikke har kunne få sit (betalings)program til at virke
under de nye forhold - det må vel dybest set blive hans problem.?

Efter min mening er hele spørgsmålet om båndbredde udelukkende et
pseudoproblem. Dvs. et problem der kan løses fra den ene dag til den
anden når pengene og viljen er der. Og netop nu skulle politikerne jo
være til at få i tale?

Jeg ser det som et langt - langt større problem at man stadigvæk hver
evig eneste dag indscanner nye kirkebøger i en alt for ringe kvalitet.
Den fejltagelse kommer vi til at hænge på mange år fremover.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : K. Haaning Andersen

Dato : 01-02-05 07:44

Hvor kan kan man hente programmet "AO Værktøj" ?

--
Venlig hilsen

Knud Haaning Andersen
Rugvænget 73
7400 Herning
tlf. 07 12 33 05 / 51 80 92 36

Fra : aafe

Dato : 01-02-05 11:42

On Tue, 1 Feb 2005 07:43:57 +0100, "K. Haaning Andersen" viderebragte
noget af Feldborgs sædvanlige sygelige løgn og tilsvininger, som jeg
ellers takket været killfilteret hovedsageligt er fri for at blive
udsat for:

> At Arne E. så ikke har kunne få sit (betalings)program til at virke
> under de nye forhold - det må vel dybest set blive hans problem.?

På nuværende tidspunkt har alle de mere end 900 personer (tæt på 100)
der downloadede og havde glæde af mit *GRATIS* program, EZGet,
selvfølgelig *glemt* alt om, at de ikke gav noget som helst for dette
program, ligesom de heller aldrig har givet noget som helst, for nogen
af de andre programmer jeg har lavet.

Og derfor ser Feldborg - som det er så typisk for ham - en mulighed
for, også på dette område, at skabe en myte på baggrund af en ren og
skær løgn. Og senere vil Feldborg så, som han også plejer, komme på
banen igen, og give sig ud for at være den neutrale uden for stående i
forhold til til det tilsvinings, myte og rygteapparatet han selv har
sat igang.

Nu skriver Feldborg så *betalings* i parentes, og vil vel dermed
straks fralægge sig ansvaret for løgnen, fordi han jo også ved, at
ingen lægger mærke til en parentes i farten. Og fordi han også ved, at
der sikkert er kø af andre der brænder efter at føre løgnen videre, og
som så dropper parentesen. Feldborg er en trænet manipulator, der -
når det drejer sig om manipulation og tilsvining - ved hvad han gør.

Samtidig har Feldborg sikret sig moralske seler og livrem. idet der jo
også var tale om, at jeg havde givet min søn rettighederne til at lave
en plus-version af EZGet, som han evt. kunne tjene lidt håndører på at
sælge - ikke til jer her i gruppen, men - til amerikanske efterkommere
af udvandrede danskere. Og, det vedkommer ganske enkelt hverken
Feldborg eller nogen af i andre, om min søn på den måde måske kunne
tjene sig en lille skilling.

For, hvordan er det nu det forholder sig med min søn og jeg? Er vi et
og samme fedt, som Feldborg indirekte påstår, således at penge i min
søns lomme, er lig med penge i min lomme ?

Nej, for som flere af jer ved, er forholdet mellem min søn og jeg, at
jeg i den sidste halvdel af halvfjerdserne lærte en 10 år yngre kvinde
at kende, som jeg derefter levede papirløst sammen med, mens hun
samtidig gennemførte en lægeuddannelse. Hvorefter vi i slutningen af
firserne fik et barn sammen (min søn), som vi efter hendes ønske og
vilje fik fælles forældremyndighed over, hvilket imidlertid blot viste
sig at være et formidabelt værktøj til at gøre mig totalt retsløs. Og
det vil sige, at jeg på den ene side (på papiret), havde alle mulige
rettigheder i forhold til min søn, mens jeg i virkeligheden ikke havde
nogen rettigheder overhovedet. Og det var jo meget praktisk for mit
barns mor og for systemet, fordi hun og systemet jo så kunne skalte og
valte som det passede dem, og bagefter kunne de så på Feldborgsk vis,
skyde skylden over på mig, og henvise til alle de rettigheder jeg
havde på papiret.

Det handlede kort og godt om, at min søns mor havde noget kørende med
en anden mand, og når vi skiltes ville hun ikke have ulejlighed af at
vores fælles barn skulle have samvær med sin far. På den anden side
ville hun gerne have det sådan, at hun senere kunne sige til ham, at
det manglende samvær ikke var med hendes gode vilje, men at det
skyldtes, at hans far havde svigtet ham.

Hvor de fleste - til systemets tilfredshed - vel vælger at tage kampen
op med børnenes mødre, valgte jeg istedet at tage kampen med systemet.
For problemet er jo, at systemet stiller fædrene retsløse, ikke at
mødrene udnytter systemets tilbud til dem. Og denne kamp resulterede
i, at jeg dels mistede alt hvad jeg ejede, og ligeledes kom til at
betyde, at jeg f.eks. ikke engang den dag i dag kan have et arbejde,
fordi politi og kommunen så simpelthen dukker op på arbejdspladsen, og
får mig fyret. Hvis jeg f.eks. når at få optjent f.eks. en måneds
feriepenge (4.000 Kr.), bliver disse penge konfiskeret af statskassen.
Alt ialt får jeg knapt 2000 kr. udbetalt om måneden, til at leve for.

Min søn bor hos sin mor og dennes nye mand. De er begge højtlønnede
ortopædkirurger, og kan selvfølgelig give min søn, hvad som helst som
penge kan købe. Hvor jeg til sammenligning ikke engang har til dagen
og vejen, og altså ikke kan give min søn, noget som helst, der koster
penge. Og der er det så Feldborg kommer på banen med sine uhumske
spekulationer i forhold til, at jeg altså alligevel har kunnet forsøge
at give min søn noget, ved at give ham mulighed for at kunne forsøge
at sælge EZGet+ til amerikanere. Er Feldborg mon ansat i systemet?

Med hensyn til den næste *løgn*/myte, at jeg ikke kan få mit søns
program til at virke, så ved Feldborg godt, at min søn fik det til at
fungere, førend Feldborg så meget som nåede at få tænkt på, hvordan
det kunne gøres.

Og det er der i og for sig ikke noget galt i. Min søn er en
intelligent ung mand (computernørd), mens Feldborg - ligesom jeg - er
en gammel mand, der naturligvis ikke kan hamle op med ungdommens
hurtighed. Det er blot et spørgsmål om, at man må tage sig sammen og
lære at forstå sine aldersbetingede begrænsninger: Der er intet galt
i, at en gammel træt hjerne naturligvis ikke kan følge en ung og frisk
hjerne.

Det der trykker Feldborg der er, at han i lighed med Helbo ville have
mig til at gå ind i en åben diskussion i newsgruppen, om hvordan AO's
tiltag kunne omgås. Og det ville jeg naturligvis ikke gå mere
detaljeret ind på i newsgruppen, hvor AO kigger med. Men, eftersom
løsningen var simpel og lå lige for, så sendte jeg en mail til
Feldborg, hvori jeg kort forklarede ham, hvordan problemet var blevet
løst. Sagen var jo nemlig, at der allerede på dette tidspunkt var
udvalgte deltagere her fra newsgruppen, der havde en tidsbegrænset
version af plusversionen kørende som en slags betatestning. Og alle
tilbagemeldingerne var såvel positive, som decideret begejstrede. Det
virkede bare, og det virkede godt! Men, enten fattede Feldborg ikke,
hvordan det virkede - selvom jeg jo forklarede ham det- eller også var
han - som det jo også er typisk for ham - så opsat på, at han skulle
brilliere og forklare lille ubegavede mig, hvordan jeg skulle løse det
problem.

Nåh, men det var vel også min egen skyld. Jeg skulle naturligvis have
afholdt mig fra at forklare Feldborg noget som helst. Men for at undgå
videre ævl og bævl, afviste jeg derfor Feldborg ganske kort, hvilket
han - også typisk for ham - ikke kunne klare; hvorefter han sendte mig
yderligere nogle mails, hvori han mere og mere forbitret insisterede
på at jeg skulle høre på, og underkaste mig ham. Og dette førte så
senere til, at han mistede besindelsen i newsgruppen, over noget der
ganske enkelt ikke vedkom ham - og der røg lige i struben på mig.

Det er en sørgelig historie, hvad der kan komme ud af sådan en
forskruet selvopfattelse kombineret med gammelmandsstivsind.

Realiteten er, at EZGet+ fungerede, og fungerer faktisk, og fungerer
rigtig godt. Og for min søns vedkommende er han nok ikke så minded for
det kommercielle, for han har ihvertfald aldrig forsøgt at lave et
salgssite.

Og i modsætning til Feldborg & Co., har jeg ikke brug for at skulle
stive mig af i forhold til brugerne af denne newgruppe. Da jeg i sin
tid lavede EZGet, gik jeg særdeles stille med dørene. Og derfor
tiltede det først da Flemming Svendsen blæste på at gå stille med
dørene, og anbefalede alle andre at hente EZGet: Hvilket nemlig førte
til tæt på 1000 downloads, og samtidig sikrede såvel programmet som
jeg en position som syndebuk, som dels AO kunne fokusere på, og som
virkelig - i den grad - kunne trigge gruppens ynkelige janter.

Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-02-05 00:28

aafe <intet@svar.dk> skrev Tue, 01 Feb 2005 11:41:50 +0100

> [...]
>banen igen, og give sig ud for at være den neutrale uden for stående i
>forhold til til det tilsvinings, myte og rygteapparatet han selv har

[En eventyrlig masse lignende slettet]

Kære navnebror.

Har du nogensinde tænkt over at det måske hverken er Helbo, Andersen,
Fleron, Feldborg, Ao, eller nogen af de mange andre du kæmper imod, der
er dine virkelige fjender - men at du måske selv er din egen værste
fjende?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-02-05 01:22

> [...]
> Fleron, Feldborg, Ao, eller nogen af de mange andre du kæmper imod, der
> er dine virkelige fjender - men at du måske selv er din egen værste

Ærlig talt, tror I ikke, at I skulle stoppe, og
så se at opføre jer ordentligt?
Snak dog pænt til hinanden!

Mvh.mor/Bodil.

Fra : aafe

Dato : 02-02-05 03:45

On Wed, 2 Feb 2005 01:21:32 +0100, "Bodil Grove Christensen" wrote:

>Ærlig talt, tror I ikke, at I skulle stoppe, og
>så se at opføre jer ordentligt?
>Snak dog pænt til hinanden!

Vi skal overhovedet ikke snakke til hinanden. Og eftersom Feldborgs
indlæg havner i mit killfilter, er det også kun undtagelsesvis jeg ser
hans udgydelser, når de dukker op som citater i andre folks indlæg.
Men, løgn, bagvaskelse og lignende ondskabsfuldheder skal naturligvis
tilbagevises.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-02-05 10:01

aafe <intet@svar.dk> skrev Wed, 02 Feb 2005 03:44:54 +0100

> [...]
>hans udgydelser, når de dukker op som citater i andre folks indlæg.
>Men, løgn, bagvaskelse og lignende ondskabsfuldheder skal naturligvis

Som den mand dog forstår at udtrykke sig.

Fra : H.H.Jacobsen

Dato : 02-02-05 12:01

Det lyder som om det er Feldborg der havde noget kørende med din
ex-samlever, og det slagsmål hører vel hjemme i et
andet forum.

Henning H.

FIGHT BACK AGAINST SPAM!
Download Spam Inspector, the Award Winning Anti-Spam Filter
http://mail.giantcompany.com

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-02-05 13:18

"H.H.Jacobsen" <ahjac@vip.cybercity.dk> skrev Wed, 2 Feb 2005 12:01:13
+0100

>Det lyder som om det er Feldborg der havde noget kørende med din
>ex-samlever

Hvordan tror du din kone og dine børn ville opfatte det hvis de kunne
læse sådan noget om dig i et offentligt forum.??

Måske skulle du lige overveje sandhedsværdien af Arne E. endeløse række
af beskyldninger mod snart den ene snart den anden inden du farer til at
skrive noget sådant.

Men Ok. Hvis formålet er at få mig fjernet fra gruppen her, så er det
tæt på at lykkes.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-02-05 15:53

> [...]
> skrive noget sådant.
>
> Men Ok. Hvis formålet er at få mig fjernet fra gruppen her, så er det

Far dog i fred, venner.
Ignorer hinanden - og lad alle os andre nyde
godt af de guldkorn, I udgyder.
Mvh.Bodil.

Fra : aafe

Dato : 02-02-05 17:00

On Wed, 2 Feb 2005 15:52:49 +0100, "Bodil Grove Christensen" wrote:

>Far dog i fred, venner.
>Ignorer hinanden

Du har fat i det helt rigtige, når personlighederne ikke kan med
hinanden, så gælder det om istedet at ignorere hinanden, og der er
killfilteret et rigtig godt hjælpemiddel.

Men, der er et stort og konstant behov hos nogen her i gruppen, for
med jævne mellemrum at kaste sig over een eller anden.

En gang var det Helbo det gik ud over, fordi han stak næsen for langt
frem. En anden gang var det Kurt Hansen, fordi han også er een af de
der stikker næsen frem. For mit eget vedkommende står jeg temmelig tit
for tur, fordi jeg også ind imellem stikker næsen lidt frem. Der er
endvidere en række personer, der simpelthen er blevet jaget ud af
gruppen - men nogle af os er altså ikke helt så nemme at få bugt med.

Og så løser det jo ingen problemer, at nogen forsvinder fra gruppen.
For det egentlige problem er jo det konstante behov for, at have een
eller flere at kaste sig over.

Jeg ved ikke om problemet måske kan løses ved at lave en decideret
lynchningsgruppe - dk.lynchning der er ihvertfald et latent behov
for sådan en gruppe ...

med venlig hilsen
Arne

Fra : Michael Erichsen

Dato : 02-02-05 17:28

Bodil Grove Christensen wrote:
> Far dog i fred, venner.
> Ignorer hinanden - og lad alle os andre nyde
> godt af de guldkorn, I udgyder.
> Mvh.Bodil.

Ja, der er ikke meget, der er så trist som at se folk, man hver for sig
påskønner - med hver deres plusser og minusser - der står og slår på
hinanden.

Mvh Michael Erichsen
(der heller ikke glemmer de positive ting, der kommer fra hver af dem)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-02-05 00:18

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev Wed, 2
Feb 2005 15:52:49 +0100

>Far dog i fred, venner.
>Ignorer hinanden - og lad alle os andre nyde
>godt af de guldkorn, I udgyder.

Fint nok - så for sidste gang:

Fakta er jo at de ting Arne E. beskylder mig for punkt for punkt kan
dokumenteres som værende det pure opspind. Selv de omtalte mails (som
iøvrigt kom i stand på hans egen foranledning!) refererer han i strid
med de faktiske kendsgerninger.

Min brøde består vel egntlig kun i at jeg har påpeget det uheldige i et
par faktiske forhold som alle her i gruppen iøvrigt kender til.

Alligvel er det *mig* der bliver kaldt for en løgner - og ham der føler
sig tilsvinet - forstå det hvem der kan.?

Selvom jeg er vant til selv både at tage og give råt for usødet, så har
jeg dog altid forsøgt at gå efter bolden og ikke efter manden.

Og eet eller andet sted må der vel dog være en nedre grænse for hvad man
behøver at finde sig i.???

Og hvis alle andre bare sidder med hænderne i skødet og accepterer at
debatniveauet på den måde bliver trukket længere og længere ned,
simpelthen fordi de er bange for at det bliver deres tur næste gang hvis
de sætter sig op mod Arne E., så kan man da godt komme til at spekulere
på om det nu også er ulejligheden værd at bruge halvdelen af sin fritid
på at hjælpe netop disse andre.?

Det var ulige meget nemmere (og mere fredeligt) bare at slukke ved
hovedkontakten og så lukke butikken.!

Foreløbigt slut herfra.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-02-05 23:17

Den Wed, 02 Feb 2005 13:18:02 +0100, skrev Arne Feldborg:

>Men Ok. Hvis formålet er at få mig fjernet fra gruppen her, så er det
>tæt på at lykkes.

Som tidligere ballademager føler jeg mig kaldet til en kommentar, men
nu hvor jeg sidder ved stavepladen, er det lissom jeg ikke rigtigt kan
finde på noget fornuftigt at skrive.

Arne F.: Bliv!!!!!

Arne E.: Jeg kan godt lide dine, til tider, skæve indgangsvinkler til
mange ting, men er der ikke gået lidt Bo Warming i den lige nu?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-02-05 00:18

Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> skrev Wed, 02 Feb 2005 23:17:01 +0100

>Arne F.: Bliv!!!!!

Måske og måske ikke.

Fra at være et sted hvor man tidligere diskuterede principper på livet
løs (du, jeg, Helbo, Poul Erik, Fleron, og mange flere) er stedet her
efterhånden blevet til et sted hvor Arne E. gør ethvert bare lidt
kontroversielt spørgsmål til et spørgsmål for eller imod hans person.

Det er jo da også tydeligt at antallet af brugere er faldet ganske
drastisk i den seneste tid. En udvilkling jeg egentlig beklager, for jeg
foretrækker så absolut Usenet mediet fremfor et Webbaseret forum som
feks. DIS-Forum.

Men vi må erkende at der er derovre folkene er og at det pt. er der
tingene sker.

Slut herfra. Jeg har gjort et par erfaringer mht. folks troværdighed de
sidste par dage, som jeg gerne havde været foruden. Det må jeg lige
sunde mig på.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-02-05 03:09

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> skrev i en meddelelse

> Som tidligere ballademager ....

Det kan jeg levende sætte mig ind i, og har det vel nogelunde på samme måde.
Dog syntes jeg ikke nogen (ingen nævnt eller glemt) skal udøve så stor
indflydelse, at det skulle forhindre andre i at deltage i debatten.

Uanset størrelsen af afgrunden mellem synspunkterne bliver voksne mennesker
ikke uvenner, blot fordi de er uenige.

Aktuelt er kombattanterne jo uegennyttige kapaciteter, der hver på deres
facon tilfører "Madsen" ressourcer. Fagsagligt trækkes debatniveauet jo ikke
ned, selv om debatten bliver noget forplumret af al den 'personfnidder', der
jo ikke fører noget brugbart med sig. Men udbredt i dette forum er privatliv
og livshistorie i detaljer vel lidt malplaceret, selv om det måske nok kan
forklare specifikke holdninger i debatten.

Det er absolut et savn, at "Madsen" har skiftet forum til DIS. Det holder (i
hvert fald indirekte) mig fra aktivt at deltage i debatten. Mest fordi jeg
glemmer at deltage, selv om indholdet er aldeles relevant. Usenet er så
absolut at foretrække som debatforum, fordi det fungerer som dagens avis,
der holder en orienteret om den seneste udvikling i andedammen, selv om man
ikke farer i blækhuset dagligt.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk - http://www.skolekammeraten.dk

Fra : aafe

Dato : 03-02-05 09:13

"Poul Erik Jensen" skrev:

> [...]
> Dog syntes jeg ikke nogen (ingen nævnt eller glemt) skal udøve så stor
> indflydelse, at det skulle forhindre andre i at deltage i debatten.

Sludder og vrøvl med dig Poul Erik, du mener netop, at Feldborg og Co. -
hvad enten det sker ad magtfuldkommenhedens eller flæberiet vej - fortsat
skal udøve så stor magt i gruppen, at disse fortsat skal kunne forhindre
ikke bare mig (som Kurt Hansen lige nu - lidt indirekte - har betegnet som
en psykopatisk nazist og det der er værre), men faktisk rigtig mange andre i
at kunne deltage i debatten. Så uanset dine mange ord, hvor der nøje er
afvejet lige mange ja'er og nej'er, pro'er og contra'er osv. Så lægger du
dit pund i Feldborgs skål: Ja, de Feldborg vil have smidt ud af gruppen,
skal selvfølgelig smides ud af gruppen.

> Men udbredt i dette forum er privatliv
> og livshistorie i detaljer vel lidt malplaceret, selv om det måske nok kan
> forklare specifikke holdninger i debatten.

Dette har jo intet som helst med holdninger at gøre. Det handler om, at
Feldborg opbygger en løgn om EZGet, der nemlig har den alvorlig skavank, at
det ikke var ham der lavede programmet. En del af Feldborgs løgn går på, at
EZGet er kommercielt, og at jeg ligesom en vis anden herre altså har
kommercielle interesser. Og det skal så igen slå mig i hardkorn med denne
anden herre i folks underbevidsthed, på samme måde som Kurt Hansen nu er
ilet Feldborg til hjælp, ved at associere mig med en rablende vanvittig
psykopat. Du er selv en af de tæt på 1000 andre personer, der ganske gratis
downloadede EZGet og nød godt af det. Men lur mig, hvis du ikke om nogen
tid - ligesom de fleste andre - vil have fået en erindring om, at du ikke
alene betalte for programmet, men oven i købet betalte en voldsom overpris:
Hvis blot en løgn gentages ofte nok, ender løgnen med at blive opfattet som
sandheden!

Uanset Feldborgs løgn, har EZGet aldrig kostet noget som helst. Det lå til
fri download for hvem som helst - det være sig venner eller fjender. At
EZGet blev så udbredt kan jeg ikke påtage mig ansvaret for - fra min side
blev der nemlig gået meget stille med dørene. Men, da regningen for
successen kom, stillede jeg alligevel op og betalte prisen. Der er således
ikke nogen af i andre, der efterfølgende er blevet diskrimineret eller
straffet for jeres brug af EZGet.

Familien kom ind i billedet, fordi der her i gruppen er tradition for at
blande sig i fjendernes privatliv. Jeg har set indlæg her, hvor
gruppedeltagere har undersøgt en vis herres familiære status, og samtidig
har krænket samme herres ret til et ukrænkeligt privatliv, ved at gennemføre
såkaldte "dyneløftningsmanøvrer" for at påvise, at den pågældende herre
altså har familieliv med sin kone. Dette er foregået, uden nogen i gruppen
har haft indvendinger mod dette svineri. Så, det du egentlig mener er vel,
at private omstændigheder er malplacerede, hvis de går imod de
selvbestaltede gruppeherskeres interesser.

Og der kommer så EZGet+ ind i billedet, hvor det naturligvis i betragtning
af det svineri der i forvejen er tradition for i gruppen (når det drejer sig
om fjender), naturligvis er nødvendigt at gøre det pinligt klart for enhver,
hvilken forbindelse - eller rettere mangel på sammen - systemet har besørget
mellem min søn og mig. For dermed skulle det vist være klart for enhver, at
der ikke er noget at komme efter der! Men, det er selvfølgelig synd for
gruppens dyneløftere, at der altså ikke er noget at komme efter der!

Arne

Fra : Joan Jensen

Dato : 03-02-05 09:39

SÅ HAR VI VIST HØRT ALLES MENING. Der skulle vel gerne være plads til
os alle.

Skulle vi ikke bare stoppe den mailstorm her?!

Mvh
Joan Jensen

Fra : aafe

Dato : 03-02-05 09:48

On Thu, 03 Feb 2005 09:39:20 +0100, Joan Jensen wrote:

>SÅ HAR VI VIST HØRT ALLES MENING. Der skulle vel gerne være plads til
>os alle.

Nu skal du bare høre, om et lille øjeblik siger det *PLONK*, hvilket
betyder du er havnet i mit killfilter.

Tag du at gøre ligeså: Sæt mig ind i dit killfilter, så kan vi nemlig
begge to være her uden dermed at chikanere den anden.

*PLONK*

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 04-02-05 04:38

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder og vrøvl med dig Poul Erik, du mener netop, ...

Nej! Jeg udtrykker det JEG mener, og behøver hverken din eller nogen andens
støtte. Men debatten på Usenet har lært mig, at hvis man vil opnå mere end
blot at udtrykke sin mening, nytter det bedre at være imødekommende, frem
for at "trampe rundt i salaten" så alle bliver sure.

Hvad enten du nu er enig eller ej, så mener jeg ikke din livshistorie er
synderlig interessant i dette forum, og selv om jeg ofte kan gennemskue det
fornuftige i dine argumentationer, så er formen ikke altid lige den
smarteste at fremlægge dem på. Farer man som trold af æske må man også regne
med at få øretæver, og din forfølgelsesparanoia i dette fora kan jeg slet
ikke sætte mig ind i.

På hver sin måde har alle sin værdi for gruppen, hvilket ikke betyder at jeg
er enig i alle - mere eller mindre farverige - debatørers holdning til dit
og dat. Alle har fremført noget, som jeg ikke er enig i, men mange har, lige
som du, også en indsigt jeg mener både gruppen og jeg bestemt har brug for.

> afvejet .... Så lægger du dit pund i Feldborgs skål ....

Nej! - Selv om jeg langt foretrækker en debatform som f.eks. Arne.F.s,
betyder det ikke nødvendigvis at jeg er enig i indholdet.

Der skal ofte mere end almindeligt vid til, hvis meningen skal kunne udledes
af den måde du nu er i stand til og finder på at fremlægge dine
synspunkter - og de fleste står af længe før du er færdig, alene p.g.a. din
facon. Du vinder ikke - og er også ligeglad med det - med en atitude, der
afviser holdninger, som ikke stemmer med dine; men det betyder ikke at du
godt kan have ret.

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : aafe

Dato : 04-02-05 05:30

On Fri, 4 Feb 2005 04:37:50 +0100, "Poul Erik Jensen" wrote:

>Nej! Jeg udtrykker det JEG mener, og behøver hverken din eller nogen andens
>støtte.

Alt andet lige er det fint, hvad du skriver der - hvis det vel at
mærke giver anledning til, at du griber i egen barm og forstår, at
andre også kan udtrykke hvad de mener, ligesom de måske heller ikke
føler behov for en støttepædagog!

>Men debatten på Usenet har lært mig, at hvis man vil opnå mere end
>blot at udtrykke sin mening, nytter det bedre at være imødekommende, frem
>for at "trampe rundt i salaten" så alle bliver sure.

Men, det er faktisk sjældent, jeg vil opnå andet end at udtrykke min
mening, og udsende det signal, at man ikke skal lade andre trampe sig
ned. Endelig skal jeg jo ikke være politiker, Poul Erik

> og din forfølgelsesparanoia i dette fora kan jeg slet
>ikke sætte mig ind i.

Meld dig til noget aftenskolehalløj, Poul Erik, og få lidt indsigt i
den menneskelige natur. Der vil du så lære og forstå, at mennesket
dels er et enestående ondskabsfuldt rovdyr, og dels at menneskets
grundliggende instinkter og drifter ikke har ændret sig det mindste
siden rovdyrsdriften var nøglen til menneskets overlevelse.

>Nej! - Selv om jeg langt foretrækker en debatform som f.eks. Arne.F.s,
>betyder det ikke nødvendigvis at jeg er enig i indholdet.

Det er klart. Løgn, bagtalelse og tilsvining er, og har altid været,
særdeles effektivt, og er altid gået rent ind hos den store masse ...

>Du vinder ikke - og er også ligeglad med det -

Ja, jeg er netop ligeglad med at vinde; eller rettere, der er jo ikke
noget at vinde, Poul Erik - det er jo ikke interessant

Arne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 04-02-05 13:44

> Ja, jeg er netop ligeglad .....
Hvorfor deltager du så i debatten?

Nhæ, det er altid for at opnå et eller andet (ikke nødvendigvis egoistisk)
mål, når man tiltaler en forsamling. Og skal målet fyldes, må budskabet
nødvendigvis tilpasses målgruppen. Ellers spilder man jo blot sine kræfter.
Når du lader urinstinktet råde og som et såret dyr uciviliceret angriber
enhver imaginær modstander er der vel også et formål med det, selv om det
ikke appellere til massen.

Si det fagligt interessante fra det personlige ligegyldige i Usenet-indlæg,
og vælg helt at overse det irellevante for dette fora, så bliver tonen mere
tålelig for alle parter.

Fra : aafe

Dato : 05-02-05 09:23

On Fri, 4 Feb 2005 13:44:04 +0100, "Poul Erik Jensen" wrote:

>Hvorfor deltager du så i debatten?

Du har ikke lagt mærke til, at jeg trods min absolutte økonomiske
fattigdom faktisk er meget generøs, venlig og hjælpsom , uden den
bagtanke og det gustne overlæg, som du øjensynlig mener der skal være.

Og læg så mærke til, at jeg - bortset fra lidt pjatterier - sjældent
deltager i debatten, som du så eufemisk kalder det. Der debatteres jo
heller ikke her i gruppen eller på usenet i det hele taget. Der
foregår nogle rent faglige/saglige (neutrale) ting, og så raser der
konstant nogle magtfikserede psykoser.

De gyldne øjeblikke, som lommepsykolog, du får her: Tror du, du får
dem, fordi du er meget klog og jeg ikke kan gennemskue dig ? Eller,
får du de gyldne øjeblikke, fordi jeg er godmodig og generøs overfor
dig - du behøver ikke at svare )

>Si det fagligt interessante fra det personlige ligegyldige i Usenet-indlæg,
>og vælg helt at overse det irellevante for dette fora, så bliver tonen mere
>tålelig for alle parter.

De ting du der nævner har absolut ingen betydning. Det drejer sig om,
at en lille gruppe selvbestaltede "herskere" - hvis kreds du for
enhver pris vil høre til - holder gruppen i et jerngreb, og ikke kan
eller vil acceptere nogen eller noget de føler som en trussel. Så,
debat, holdninger og meninger er fuldkommen ligegyldigt.

Det drejer sig om:

*Du* skal ikke tro, du er noget.
*Du* skal ikke tro, at du er lige så meget som os.
*Du* skal ikke tro, at du er klogere end os.
*Du*skal ikke bilde dig ind, at du er bedre end os.
*Du* skal ikke tro, at du ved mere end os.
*Du* skal ikke tro, at du er mere end os.
*Du* skal ikke tro, at du duer til noget.
*Du* skal ikke le ad os.
*Du* skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig.
*Du* skal ikke tro, at du kan lære os noget.

Altså, det forhold at folk, især i mindre samfund, holder hinanden
nede og ikke tillader nogen at gøre sig bemærket for dygtighed osv.

Og der morer jeg mig faktisk over det dilemma du konstant anbringer
dig selv i, for samtidig med at du konstant påtager dig at udbrede og
forklare og forsvare den sorte destruktive negativitet, så tager du jo
netop den rolle på dig, i håbet om at janteloven virker stik modsat
for dig, således at:

*Du* tror, at du alene er lige så meget som dem.
*Du* tror, at du er klogere end os andre.
*Du* bilder dig ind, at du er bedre end os andre.
*Du* tror, du ved mere end os andre.
*Du* er overbevist om, at du er mere end os.
*Du* er overbevist om, at du duer til noget: og selvfølgelig gør du da
også det.
*Du* ler imidlertid ikke ad os, for humor har du dog aldrig været
velsignet med.
*Du* skal fortsætte med tro, at nogen alligevel bryder sig om dig.
*Du* må godt tro du kan lære mig noget, men så må du også finde dig i
at jeg griner godmodigt af dig

Med venlig hilsen,
det sårede dyr - uhuhuhu, hvis du bliver ved med at drille mig, så
siger jeg det til mor, eller også forlader jeg gruppen: Nårh nej for
pokker, det er jo det du gerne vil have

Om igen: Hvis du bliver ved med at drille mig, forlader jeg aldrig
gruppen!

Fra : aafe

Dato : 03-02-05 08:00

"Kurt Hansen" skrev i en meddelelse

> Som tidligere ballademager føler jeg mig kaldet til en kommentar, men
> nu hvor jeg sidder ved stavepladen, er det lissom jeg ikke rigtigt kan
> finde på noget fornuftigt at skrive.

Og i dette tilfælde havde det efter min mening været bedre, hvis du ikke
havde skrevet - men, du har naturligvis ret til at ytre dig frit.

> Arne F.: Bliv!!!!!

Bravo Kurt! Det var lige præcis den reaktion og opbakning den ellers så
magtfuldkomne godfather ville opnå med sit for ham usædvanlige klynkeri. For
det handler naturligvis ikke et sekund om, at han vil forlade sin gruppe.
Feldborg har ikke noget alternativ, han kan ikke gå ind og skalte og valte
hos DIS, hvor Helbo jo har etableret sig som høvding. Det handler derimod
om, at han forlanger, at gruppen enstemmigt skal støtte op omkring hans
tilsvining, og lynchning af mig. Og der melder du dig så under fanerne og
bidrager med, at karakterisere mig som Bo Warming, der som bekendt står for
lige præcis det diamentralt modsatte af mig.

"Hjertets renhed, eet at ville" - ja, dette Kirkegaard citat siger dig
selvfølgelig ikke noget. Men, du følger ihvertfald dit hjertes lyst, og er
nu omsidere nået frem til at være åben og ærlig omkring det.

Held og lykke i løgnens, tilsviningens og lynchnings tjeneste, men husk
samtidig bagefter, at du fulgte dit hjertes lyst!

Arne

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 03-02-05 10:55

Er det gået børnehave i NG dk.videnskab.historie.genealogi ??

Fra : Peter K. Hansen

Dato : 03-02-05 12:03

Karl-Heinz Hansen wrote:
> Er det gået børnehave i NG dk.videnskab.historie.genealogi ??

Jah det sker ca. en gang om året hvor de flipper ud.!

vh/ Peter

Fra : aafe

Dato : 04-02-05 04:23

On Thu, 3 Feb 2005 12:03:16 +0100, "Peter K. Hansen" wrote:

>Jah det sker ca. en gang om året hvor de flipper ud.!

Det ligger og kører konstant i gruppen, og ligesom en aktiv vulkan
kommer der så nogle udbrud - nærmere en gang i kvartalet end en gang
om året - der aldrig fejler at tiltrække sig stor interesse hos
diverse anonyme personer, der så får deres fem minutter i rampelyset,
som bidragere med deres opsparede perfiditeter, der aldrig har noget
med de konkrete problemer at gøre.

Arne

Fra : N/A

Dato : 04-02-05 09:49

Fra : aafe

Dato : 04-02-05 09:49

On Fri, 4 Feb 2005 08:52:44 +0100, "Peter K. Hansen" <peter@.dk>
wrote:

>PS. Husk at ta' din pille!

Og dermed tegnede du et fyldig portræet af dig selv!

Med det svineri du står for, forstår jeg godt din anonymitet - ind i
glemslen med dig og dit psykopatiske svineri!

*PLONK*

Fra : Kai Eskildsen Møller

Dato : 03-02-05 18:39

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det gået børnehave i NG dk.videnskab.historie.genealogi ??

Jeps.

Eller - måske er det fordi der snart er valg og nogle har brug for at gøre
sig bemærket.
Sjældent er der sagt så meget sludder over et så lidt.
Kan ikke rigtig lure om det er Venstre-folk eller fra Dansk Folkeparti.

Kai

PS. Men ind imellem er tråden da ganske underholdende læsning.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-02-05 23:07

Den Thu, 3 Feb 2005 18:38:56 +0100, skrev Kai Eskildsen Møller:

> [...]
>Sjældent er der sagt så meget sludder over et så lidt.
>Kan ikke rigtig lure om det er Venstre-folk eller fra Dansk Folkeparti.

Jeg ved ikke med de andre, men jeg tilhører fraktionen
"Rabiate isla(y)mister". Hvis ikke du kender til skotsk maltwhisky,
så forstår du ikke det morsomme, og i så fald kan det jo sådan set
også være lige meget, ikk'?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kai Eskildsen Møller

Dato : 04-02-05 17:01

> [...]
> "Rabiate isla(y)mister". Hvis ikke du kender til skotsk maltwhisky,
> så forstår du ikke det morsomme, og i så fald kan det jo sådan set

Nu kommer jeg en del på Mors, men må indrømme at jeg ikke kender udtrykket.
Og er heller ikke den store whisky-kender. Så her er der åbenbart noget der
er gået "min næse (og smagsorganer) forbi".

Og om det kan være lige meget .......
Tjah - jeg foretrækker nu en Rød Ålborg

Venlig hilsen
Kai

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-02-05 17:45

Fri, 4 Feb 2005 17:00:45 +0100, Kai Eskildsen Møller <kem@dk-kem.dk> skrev:

> Nu kommer jeg en del på Mors, men må indrømme at jeg ikke kender
> udtrykket.

Mors... Så vidt jeg husker, så bor Kurt langt p...... i vold ude på
østkanten af Salling?? Helt derude, hvor en sten i vandkanten hedder 'Per
Færgemand' - og så er vi tilbage på slægtssporet, for hvem var den Per??

> Og er heller ikke den store whisky-kender. Så her er der åbenbart noget
> der
> er gået "min næse (og smagsorganer) forbi".

Absolut

Man behøver ikke være Whisky_kender_ for at være Whisky_elsker_

> Og om det kan være lige meget .......
> Tjah - jeg foretrækker nu en Rød Ålborg

Husk, det er aldrig for sent at lære nyt

go weekend

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 14-02-05 01:32

On Fri, 04 Feb 2005 17:44:33 +0100, Gert Krabsen
<news@fjernkrabsenfjernes.dk> wrote:

> [...]

>Færgemand' - og så er vi tilbage på slægtssporet, for hvem var den Per??

Det minder om, at SF-formanden har været til lægeundersøgelse....

Og man har nu fundet årsagen til hans meget "kantede" facon at være
på.

Røntgenbillederne afslører klart og tydeligt hans SF-sten.

Venligst .... )
John

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-02-05 18:14

Den Fri, 4 Feb 2005 17:00:45 +0100, skrev Kai Eskildsen Møller:

>Nu kommer jeg en del på Mors, men må indrømme at jeg ikke kender udtrykket.
>Og er heller ikke den store whisky-kender. Så her er der åbenbart noget der
>er gået "min næse (og smagsorganer) forbi".

Det er ikke et specielt morsingskt(?) udtryk, men opstået spontant i
min krøllede hjerne.

Islay er en ø i de indre hebrider og de whiskies der kommer der fra,
har en karakteristisk røget og tjæret smag.

>Og om det kan være lige meget .......
>Tjah - jeg foretrækker nu en Rød Ålborg

Tsk, tsk, du ved ikke hvad du er gået glip af. Snup en Laphroaig eller
en Lagavulin i stedet for næste gang - du vil ikke fortryde det

Jeg har faktisk er knippel opskrift på sild der er marineret i
laphroaig. DET er mums, siger jeg dig

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-02-05 18:21

Fri, 04 Feb 2005 18:13:38 +0100, Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk> skrev:

> Tsk, tsk, du ved ikke hvad du er gået glip af. Snup en Laphroaig eller
> en Lagavulin i stedet for næste gang - du vil ikke fortryde det

Hvis han mest er til Rød Aalborg, vil han i alt fald ikke glemme det

> Jeg har faktisk er knippel opskrift på sild der er marineret i
> laphroaig. DET er mums, siger jeg dig

Ikke nogen dum ide - gider du sende den?

mvh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 14-02-05 01:32

On Fri, 4 Feb 2005 17:00:45 +0100, "Kai Eskildsen Møller"
<kem@dk-kem.dk> wrote:

> [...]
>Og er heller ikke den store whisky-kender. Så her er der åbenbart noget der
>er gået "min næse (og smagsorganer) forbi".

Med fare for rubricering under
"Institut for patologisk Narcissisme"...... )

Venligst
John

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 14-02-05 01:31

On Thu, 03 Feb 2005 23:07:14 +0100, Kurt Hansen <kurt@nospamtowle.dk>
wrote:

> [...]
>"Rabiate isla(y)mister". Hvis ikke du kender til skotsk maltwhisky,
>så forstår du ikke det morsomme, og i så fald kan det jo sådan set

Må jeg "supplere" dig, Kurt...?

Jeg hørte for nogen tid siden dette:

"Der er ingen tvivl om at Jesus var en yderst intelligent fyr, som
gjorde udstrakt brug af både humor, sarkasme og ironi."

"Det er formentlig årsagen til, at amerikanerne aldrig rigtigt har
forstået ham!"

Venligst
John

Fra : aafe

Dato : 04-02-05 04:09

On Thu, 3 Feb 2005 18:38:56 +0100, "Kai Eskildsen Møller" wrote:

>Kan ikke rigtig lure om det er Venstre-folk eller fra Dansk Folkeparti.

Du kan trygt gå ud fra, at såvel Feldborg som Kurt Hansen ligger
laaaaaaaangt til højre for det danske folkeparti, og lur mig om du
ikke selv hører til i den ynkelige flok ?

Arne

Fra : Kai Eskildsen Møller

Dato : 04-02-05 17:04

> Du kan trygt gå ud fra, at såvel Feldborg som Kurt Hansen ligger
> laaaaaaaangt til højre for det danske folkeparti, og lur mig om du
> ikke selv hører til i den ynkelige flok ?
>
> Arne

Jeg må sige jeg beundrer din dybe skarpsindige iagttagelsesevne. Bliv ved
med det.

Undrer blot at du reagerer, du har jo *PLONK*'et mig forlængst og kan ikke
se mine indlæg.

Venlig hilsen
Kai

Fra : aafe

Dato : 05-02-05 07:07

On Fri, 4 Feb 2005 17:04:03 +0100, "Kai Eskildsen Møller" wrote:

>Undrer blot at du reagerer, du har jo *PLONK*'et mig forlængst og kan ikke
>se mine indlæg.

Aha, du ved altså ikke nok om, hvordan killfiltre virker. Men, du er
fornærmet over, at du betyder så lidt, at jeg ikke husker dig fra
sidst du åbenbart glammede sammen med de andre svinehunde, at jeg
således ikke har sørget for at putte dig ind i killfilteret igen, når
du smuttede ud af det.

Men rolig nu, hermed er du sat ind i killfilteret igen!

*PLONK*

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-02-05 11:45

"K. Haaning Andersen" <k.haaning.andersen@tiscali.dk> skrev Tue, 1 Feb
2005 07:43:57 +0100

>Hvor kan kan man hente programmet "AO Værktøj" ?

http://www.aohackers.dk/download.htm

Det skal dog bemærkes at progammet kun virker hvis man har Microsoft.NET
Framework installeret.

Hvis man ikke ønsker dette kan man evt. bruge Mozilla Firefox som også
flere gange har været nævnt her. Læs evt. Helbos beskrivelse af
fremgangsmåden:
http://dis-danmark.dk/forum/read.php?f=2&i=3873&t=3488#reply_3873

Se iøvrigt også:
http://www.carlludvig.dk/ao/
http://www.aohackers.dk/aoindeks/index.htm

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-01-05 12:01

aafe <intet@svar.dk> skrev Mon, 31 Jan 2005 03:53:05 +0100

>Nej, nej, nej, det forholder sig netop som John - som en af de eneste
>husker - at AO forbindelsen efter AO's og dermed også politikernes
>mening er - ikke mindre end - perfekt.

En forkert påstand bliver altså ikke mere rigtig af at blive gentaget.

AO har aldrig - gentager aldrig - hævdet at deres båndbredde er OK.
Tværtimod er de udmærket klar over at den er alt for lille, men det er
nu en gang det de har til rådighed.

Meget kan man bebrejde folkene på AO og det med god grund, men at
politikerne har udformet bevillingen så tåbeligt at hele projektet skal
indscannes før man overhovedet begynder at tænke på at bevillige penge
til offentliggørelse - det er altså ikke deres skyld.

> [...]
>at jeg uanset Flerons, Feldborgs og Andersens tilsvininger og

En forkert påstand bliver altså ikke mere rigtig af at blive gentaget.

Der er ikke nogen af de nævnte personer der har tilsvinet dig, vi har
blot påpeget det uheldige i den dobbeltrolle du har indtaget, og det
uheldige i dit sprogbrug i et bestemt indlæg.

Den behandling du efterfølgende har udsat os for skal jeg allerhøfligst
undlade at give karakter.

Fra : Bent Fleron

Dato : 31-01-05 23:53

Arne Feldborg wrote:
> [...]

Hovsa, - hvad er nu det for noget ? Hvilke tilsvininger sigter du til
???

> Der er ikke nogen af de nævnte personer der har tilsvinet dig, vi har
> blot påpeget det uheldige i den dobbeltrolle du har indtaget, og det
> uheldige i dit sprogbrug i et bestemt indlæg.

Det kan jeg derimod godt tilslutte mig. Det *var* meget uheldigt at du
stod for en underskriftindsamling hvor du også havde økonomiske
interesser.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 04-02-05 11:46

"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Kære slægtsforskere - Arne + Arne.

Uden på nogen måde at ville blande mig i den krig i har kørende, vil jeg
høfligt henstille til jer, at indgå en våbenhvile - og lade dette forum
blive et hvilested for slægtsforskning, i stedet for at vedligeholde en
ordkrig, som nok ikke hører til her.

Så vidt jeg kan se, er der ingen af jer, der kan vinde krigen -såh...please.

Og så god weekend .

/Flemming U

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 04-02-05 13:17

Det er snart lige så slem son en vis hr. verner på en anden NG.

Hvordan er det vi siger? Don`t feed the troll!!!!!

Fra : aafe

Dato : 05-02-05 08:10

On Fri, 4 Feb 2005 11:46:04 +0100, "Flemming Udbjørg" wrote:

>Uden på nogen måde at ville blande mig i den krig i har kørende,

Du blander dig netop ved at hive Fleron frem af glemslens dyb, hvor
han sikkert råber og skriger og glammer i håb om at blive hørt og
eller set via en eller anden, som f.eks. dig, der hjælper ham med at
bringe ham frem i erindring.

>vil jeg
>høfligt henstille til jer, at indgå en våbenhvile - og lade dette forum
>blive et hvilested for slægtsforskning, i stedet for at vedligeholde en
>ordkrig, som nok ikke hører til her.

Når du har været med lidt længere her i gruppen, vil du forstå, at
hverken Feldborg eller jeg styrer det glammeri der nu er gang i, og at
ingen af os ville være istand til at stoppe det, om vi så måtte ønske
at gøre det.

Feldborg har for længst opnået det han gik efter, og har formentlig
trukket sig helt ud af balladen igen. Der er jo ingen grund til selv
at svine sig unødigt til, når man har folk til det grove! Den slags
har sit eget liv, og kører nu i den fase, hvor de sædvanlige glammere,
som vi ikke hører noget til eller fra til dagligt, har nu deres
tilbagevendende gyldne øjeblik i rampelyset.

Og for glammerne har jeg absolut ingen betydning. Glammerne er en fast
garde der simpelthen ligger og cykler rundt i usenetgrupperne og lurer
på deres gyldne øjeblikke, som de ikke uden videre lader mig tage fra
sig

Du kan derimod selv gøre noget for at få neddæmpet psykosen for denne
gang, omend det bliver kun for en stakket stund, før rovdyrene atter
kræver nyt flæsk på bordet.

Det du kan bidrage med, er enten rent passivt at lade være med at give
glammerne den opmærksomhed de tragter efter, eller aktivt at kaste dig
ud i en debat om hvad som helst andet, der kan aflede opmærksomheden
og tage vinden ud af sejlene på glammerne: Single malt og kryddesnaps
har jævnligt vist sig velegnet til at slukke selv heftige brande.

>Så vidt jeg kan se, er der ingen af jer, der kan vinde krigen -såh...please.

Grib i egen barm Flemming, og forstå at du selv har indflydelse på
tingene, og at du selv kan gøre en forskel. Og husk så også, at du har
et killfilter, der kan give dig al den fred du måtte ønske dig: Du kan
f.eks. starte med at sætte mig ind i dit killfilter

Med venlig hilsen
Arne

Fra : Bent Fleron

Dato : 05-02-05 10:17

> [...]
> han sikkert råber og skriger og glammer i håb om at blive hørt og
> eller set via en eller anden, som f.eks. dig, der hjælper ham med at

Hvorfor i al verden bliver du ved med at hive mig frem ? Jeg blander mig
jo overhovedet ikke i den igangværende lidt underlige debat, der ikke
fører nogen steder hen. Det er ikke mig der ønsker et boost af eget ego.
Jeg hverken råber, skriger eller glammer, faktisk tværtimod, idet jeg
ikke længere har indlæg i Dis-Forum, men det er en helt anden historie.

Glemslens dyb ? Ak ja, det må være dit kill-filter du omtaler, som
åbenbart kun virker sporadisk.

Men Arne, nu da jeg alligevel har dig i tastaturet, så finder jeg det
ret underligt den måde du behandler kildemateriale på. Du har indskrevet
nogle Fleron'er på din hjemmeside, direkte afskrevet fra min
hjemmeside, - det er såmænd fint nok, det er du velkommen til, jo større
udbredelse min slægt kan få desto bedre er det, men, - men samtidig gør
du opmærksom på at hvis man ønsker yderligere oplysninger om netop disse
personer, så skal man kontakte dig personligt. Det kunne egentlig være
skægt at se hvad du vil gøre, hvis der er nogen der tager dig på ordet
)

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 05-02-05 10:45

> [...]
> han sikkert råber og skriger og glammer i håb om at blive hørt og
> eller set via en eller anden, som f.eks. dig, der hjælper ham med at

Prøv lige at læse mit korte indlæg igen - og prøv at forstå meningen med
det. Jeg har ikke anråbt hverken Gud eller Fanden, men henstillet at denne
gruppe ikke ødelægegs af personligt fnidder.

> et killfilter, der kan give dig al den fred du måtte ønske dig: Du kan
> f.eks. starte med at sætte mig ind i dit killfilter

Jamen det kan jeg da - men det ændrer jo ikke ved, at den type debat, som
nu har kørt, ikke rigtigt hører hjemme i et debatforum som dette - vel ??

Men...jeg har henstillet pænt, og det var der ingen vilje til at høre på.
Såh....killfilter slåes til.

Over and out - rest in peace.

/Flemming U

Fra : annelise christensen

Dato : 05-02-05 21:33

En høflig forespørgsel til jer, der kører i denne rille. Hvad i alverden har
al jeres kævl og strid at gøre med "hastighed på arkivalieronline"?
I al fredsommelighed
annelise christensen

Fra : Baertel

Dato : 05-02-05 12:12

Med fare for at blive ædt op må jeg erklære mig enig.
Efter ganske få indlæg (4-5) som ny i denne gruppe, og efter 2 "overfald"
valgte jeg at trække mig fra debatten og kun deltage i strengt faglige
indlæg.

Dette bliver forhåbentlig den eneste undtagelse.

Mvh
baertel