Hjælp til Arkivalieronline !
Fra : Niels Wrang

Dato : 28-01-05 13:20

Hej NG

Mon der er en, der kan give mig et lille hint ?

Jeg er oprettet som bruger på Arkivalieronline med password og det hele.

Jeg har downloaded AlternaTIFF.

Jeg kan logge mig på som bruger og hente søgeskema til f.eks.
folketællinger.

Jeg kan angive årstal, sogn/købstad.

Jeg kan hente oplysningerne, (skriver den).

Jeg får f.eks. opslag 1 af 61 opslag.

Jeg klikker på "Hent opslag", og der sker ikke noget. Siden gentager sig
selv.

Hvad gør jeg forkert ?

Jeg kører Windows XP Home.

Hilsen Niels
--
Niels Wrang
Kastrupgaardvej 5 , 2770 Kastrup

Fra : twinie

Dato : 28-01-05 13:32

> Jeg kører Windows XP Home.

Hvis du har installeret SP2 på din XP, har du sikkert fået popkilleren på
samme moment. Denne skal slåes fra for arkivalieronline.dk.

Åben din internetexplorer
Vælg "funktioner", og internetindstillinger"
Vælg faneblad: "Beskyttelse af personlige oplysninger"
I nederste halvdel er der noget omkring POP-up-vinduer, klik på
indstillinger.
Skriv "www.arkivalieronline.dk" i adressefeltet, og klik på "tilføj",
Klik luk

Håber at det hjælper! Ellers må du jo skrive igen.

mvh Jette.

Fra : Palle Aase

Dato : 28-01-05 14:14

med "hent opslag" henter du det opslag "fingeren" peger på.
har du prøvet at bruge ">>" - den henter næste side.
hilsen palle

Fra : Niels Wrang

Dato : 29-01-05 13:23

Hej NG

Tak til Jette og Palle for de hurtige svar på mit nødråb.

Desværre hjalp det mig ikke ud af mine problemer. Når Palle nævner
"fingeren", så kan jeg sige, at jeg har ikke nogen finger, der peger på
noget opslag. Og jeg har prøvet ">>" uden resultat.

Jeg har tilsyneladende heller ikke SP2 på pc'en, og et forsøg på at
downloade den mislykkedes.

Bør jeg efter alt dette undelade at forsøge mere på at få skidtet til at
virke ?

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 29-01-05 14:06

"Niels Wrang" <nwrang@vip.cybercity.dk> wrote:

> Bør jeg efter alt dette undelade at forsøge mere på at få skidtet til at
> virke ?

Nix - never give up - det skal lade sig gøre. Og din maskines konfiguration
bør være ligegyldig, da det er en traditionel internet browser-løsning.

Af hensyn til min korte hukommelse; Når du i en kirkebog har valgt f.eks.
side 61 - hvad helt præcist sker der så ?? Vær tålmodig og vent - uden at
pille ved noget ! Løsningen fra deres server er bestemt ikke optimal - og
der kan sagten gå nogen tid, inden den har fundet dokumentet og er klar til
at snde det til dig. Og så skal din maskine lige loade det i Tiff-vieweren,
før du kan læse det.

Hvilken internetforbindelse har du ?

/Flemming U

Fra : Michael Erichsen

Dato : 29-01-05 23:18

Niels Wrang wrote:
> [...]
> noget opslag. Og jeg har prøvet ">>" uden resultat.
>
> Jeg har tilsyneladende heller ikke SP2 på pc'en, og et forsøg på at

Har du en anden pop-up blocker på din maskine eller i browseren (f.eks.
Google-bar)?

Mvh Michael Erichsen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 29-01-05 20:44

Hvor er ">>" henne.
Hilsen
Bodil Madsen

Fra : Palle Aase

Dato : 30-01-05 02:23

"Bodil Madsen" <bodil@fjernmig.nyraad.net> skrev i en meddelelse
> Hvor er ">>" henne.
> Hilsen
> Bodil Madsen

hej Bodil

ved fkt, når du har valgt årgang, amt og sogn, og trykket på "hent
oplysninger"

kommer der 5 små felter:

1) gult med tegnene <<, bruges til at "bladre" tilbage med
2) et felt der starter med teksten "opslag 1",( den jeg kalder fingeren) men
trykker du på næste felt
3) lille blåt felt , med en pil nedad, får du en liste og de opslag,
tællingen består af.
4) gult felt med tegnene >>, henter næste opslag i rækken
5)"hent opslag" henter det opslag¨, der visen i felt 3

hilsen palle

Fra : Niels Wrang

Dato : 30-01-05 12:59

Hej NG

Hurra, nu virker det. Tak til alle, der har været medvirkende til succes'en.
Hvor er det imponerende, at man her i gruppen får en så udstrakt hjælp,
ligeså snart man pipper lidt om assistance. For det er nu engang sådan, at
hvad der for viderekommende synes at være små, simple problemer, kan for
dummies virke helt uoverskuelige.

Jeg disablede Norton Antivirus uden resultat, men da jeg så også disablede
Norton Firewall, så kørte det bare i olie.

Og nu er det så bare på med vanten.

Hilsen Niels

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 30-01-05 13:32

"Niels Wrang" <nwrang@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Hurra, nu virker det.
>
> Jeg disablede Norton Antivirus uden resultat, men da jeg så også disablede
> Norton Firewall, så kørte det bare i olie.

Dejligt ! Og så kan du jo nok indstille din Firewall, så den ikke reagerer
helt så voldsomt - og måske helt lukker for filteret, når det drejer sig om
sider fra AOL. Så er du fri for at skulle åbne og lukke for Firewallen hver
gang du skal på.

Jeg er ikke helt hjemme i Nortons Firewall - men jeg kan tilpasse min
Firewall, så den slipper det igennem, som jeg vil have igennem, uden at
porten står vidt åben.

/Flemming U

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-01-05 12:47

Den Sun, 30 Jan 2005 12:58:55 +0100, skrev Niels Wrang:

> [...]
>
>Jeg disablede Norton Antivirus uden resultat, men da jeg så også disablede
>Norton Firewall, så kørte det bare i olie.

Lidt afhængig af hvilken opkobling du har, kan det være en risikabel
affære at disable din firewall. I den tid du sidder og surfer på AOL,
kan du jo blive pinget og angrebet mange gange.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kaj Lemming

Dato : 30-01-05 13:42

> [...]
>lille hint ?
>
>Jeg er oprettet som bruger på
>Arkivalieronline med password og det hele.

Hej Niels
Jeg tror du har en popup bloker i dit system,det har du
automatisk, hvis du har installeret SP2 og bruger internet explorer
,så du skal tillade popups på siden.Det er mit umiddeltbart bedste
bud
Hilsen Kaj

Fra : Norma Nielsen

Dato : 30-01-05 16:18

Hej
Se Twinies svar af 28.1.2005. Det råd har jeg fulgt - og det virker
mvh Normaq