"Forsørgelsen" i Odense
Fra : børge askholm

Dato : 22-01-05 01:45

Gennem hele min barndom kom jeg på "Forsørgelsen" i Albanigade i Odense.
Far leverede grøntsager til "frk. Jørgensen" i køkkenet, og det jeg så
til stedet var dels de store dampgryder, dels den stedsevarende lyd af
kølemotoren der stod i kældergangen - og så kontoret hvor vi iblandt
hentede betaling for de leverede varer.

Men nu har jeg brug for at vide hvilket sogn stedet hører til.
Yderligere kan jeg sige at "Forsørgelsen" ligger skråt over for
domhuset, og inden Schiangs møbelforretning (der er på samme side af
gaden) - og at stedet vistnok i dag bruges som venteplads for folk der
her brug for en plejehjemsplads - sådan var det i hvert fald for en snes
år siden.

Venligst

Børge Askholm

Fra : dannebrog

Dato : 22-01-05 11:03

Hvis du kan finde adressen på et kort, kan du på www.sogn.dk slå
sognetilhørsforholdet op. Er det i centrum af Odense, har det nok ikke
ændret sig siden din barndom. Ellers er der ofte en forklaring på sognets
hjemmeside, som også kan findes via www.sogn.dk - god jagt!

M.v.h.

Ulrich

--
Slægtsforskning på internet
er netop udkommet, se mere på www.libris.dk

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : News TeleDK

Dato : 23-01-05 06:55

Hej Børge

Det må høre under St. Knuds (landsogn)

Venlig hilsen
Lotte

Fra : Joan Jensen

Dato : 23-01-05 12:13

On Sat, 22 Jan 2005 01:44:32 +0100, børge askholm
<baskholm@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>gaden) - og at stedet vistnok i dag bruges som venteplads for folk der
>her brug for en plejehjemsplads - sådan var det i hvert fald for en snes

Det lå i Albanigade - og ganske rigtigt, er der nu hospitalsplejehjem
på den adresse, det blev der allerede omkring 1950

Søger du noget omkring "forsørgelsen"?? min farmor har altid boet i
Odense, og går meget op i historien omkring byen, så jeg spørger gerne
hende.

Mvh Joan Jensen

Fra : børge askholm

Dato : 23-01-05 13:59

Joan Jensen skrev:

> [...]
>
> Søger du noget omkring "forsørgelsen"?? min farmor har altid boet i
> Odense, og går meget op i historien omkring byen, så jeg spørger gerne

Det eneste jeg egentlig er interesseret i er hvilket sogn "Forsørgelsen"
ligger i, og det kan Joans farmor måske godt fortælle mig. Jeg tror ikke
den hører til Sct. Knuds landsogn - så vidt jeg husker strakte
landsognet sig engang ad Sdr. Boulevard, den der i over 100 år har været
dækket af Ansgar kirke (som en i min slægt var med til at tage
"initivet" til). Du må gerne svare privat når du ved noget, der er sådan
set ingen grund til at overbebyrde denne gruppe mere end højst nødvendigt.

Børge

Fra : Joan Jensen

Dato : 23-01-05 17:53

On Sun, 23 Jan 2005 13:59:29 +0100, børge askholm
<baskholm@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>set ingen grund til at overbebyrde denne gruppe mere end højst nødvendigt.

Skt. Knuds sogn, Albanigade Sygehus, Odense Amt.

Det er lidt "sjovt" at det hører til det sogn, men det gør det altså.
"forsørgelsen" lå i Albanigade 23 - hvis du vil slå det yderliger op.

Mvh Joan

Fra : børge askholm

Dato : 23-01-05 12:57

børge askholm skrev:

Indtil videre takker jeg for alle bidrag.

) Børge