Har nogen adgang til Gjesing kb 1902 eller~
Fra : Palle Aase

Dato : 18-01-05 00:32

Rasmus Aage Jensen døde omkring 1974 på "Nørrelide" i Gjedved, Tolstrup
sogn, og kans kone, Gerda Henriette Pedersen omkring 1979 sammesteds, samt
at de fik en datter i 1935. det er alt hvad jeg har vidst det sidste års
tid.
nu har jeg efter megen prøven rundt, fået opsnuset flg. folketælling:

Folketælling. 1940 Tolstrup sogn Gedved by 11bg. Nr. 52
Navn Født Sted Erhverv Diverse
Jensen, Rasmus Aage 7/8 1902 Gjesinge Husfader, Landarbejder Gift- 30/10-
1925
Jensen, Gerda Henriette 16/ 9 1901 Hyrup Husmoder
Jensen, Esther 25/4 1928 Kattrup Barn
Jensen, Egon 4/8 1929 Kattrup Barn
Jensen, Børge 15/4 1931 Gedved Barn
Jensen, Kristian 6/5 1933 Gedved Barn
Jensen, Inger 7/5 1935 Gedved Barn
Jensen, Lissi 31/10 1936Gedved Barn
Jensen, Svend 5/5 1939 Gedved Barn
Ulerup, Als. Ole 6/1 1922 Hals Logerende Seminarist Far er hotelejer

her er de så, og med deres fødselsdage ovenikøbet:

hvis nu nogen har adgang til Gjesing kb fra 1902, ville jeg blive meget
glad, for at høre, hvad der står om Rasmus Aage Jensens fødsel (7/8 1902),
og hvem hans forældre var.

ligeledes hans kone, der er født Gerda Henriette Pedersen, - hun er født i
Hyrup 16/9 1901, - jeg regner med det er Stouby sogn, det er ihvertfald det
Hyrup der ligger nærmest.

med venlig hilsen
palle aase