Pære til mikrokortlæser
Fra : Familien Laursen

Dato : 12-01-05 12:12

Pæren i min mikrokortlæser (EyeCom 1100 - ligesom på landsarkivet i Viborg)
er sprunget.
Jeg har fra firmaet Mikrodan fået et 'tilbud' på en ny pære på kr. 425 +
moms og forsendelse. En helt absurd pris for en pære.
Er der nogle, der kender andre steder, hvor en pære til mikrokortlæser kan
købes for mere rimelige penge? Den gamle pære hed havde specifikationerne
FLT, 25W, 13,8V.

Mvh.
Erik Laursen
Hjemmesiden for Voldum Sogn: www.voldumsogn.dk

Fra : annelise christensen

Dato : 12-01-05 12:54

Hej, vi havde samme problem og syntes også at det var alt for dyrt. Vi fik
en brugbar pære hos "Bravida" - men det var nu i Aabenraa. Jeg ved ikke hvor
I bor men firmaet har da filialer. Det er ikke helt samme slags, men jeg
bruger læseren meget og er godt tilfreds.

med venlig hilsen
annelise christensen

Fra : Kirsten Pedersen

Dato : 12-01-05 12:56

Jeg har skiftet mn pære een gang og fik fra Mikrodan en pære alt incl 460,-
kr!!! Efterflg. fik jeg et net-tip: www.dbslys.dk - prøv det, jeg kunne ha
fået min pære til 125,-.

venlig hilsen kirsten pedersen

Fra : Bente Feldballe

Dato : 12-01-05 13:01

Hej Erik,

Kender ikke den specifikke pære, men prøv at spørge hos:

Dansk Belysnings Service A/S i Glostrup, tlf. 43 45 35 44 www.dsblys.dk

425 + moms lyder pebret, men pærer til læseapparater koster ofte en halv
bondegård. Til min koster de f.eks. omkring 200 kr. stk.

Venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : Inger Buchard

Dato : 12-01-05 13:33

> [...]
> købes for mere rimelige penge? Den gamle pære hed havde specifikationerne

Min elektriker fortalte efter at jeg havde betalt omkring 400.- + porto for
en pære, at dem kunne han da også skaffe.

Inger

Fra : Bent E.

Dato : 12-01-05 14:59

Familien Laursen wrote:
> [...]
> mikrokortlæser kan købes for mere rimelige penge? Den gamle pære hed
> havde specifikationerne FLT, 25W, 13,8V.

Prøv Merlin, de havde for år tilbage en pære til min Bell&Howell
til små 100 kr.

Mvh
Bent E.

--
ved mail, fjern XYZ

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields

Fra : Bodil Madsen

Dato : 12-01-05 16:34

Til min Bell & Howell SR-VIII har jeg gennem 15 år købt pæren hos min lokale
fotohandler til mindre end kr. 50,-. Det er nogle år siden, jeg købte
sidst, så jeg ved ikke om det stadig er muligt.
med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 12-01-05 15:58

jeg købte 3 stk standard halogen-pærer i Bauhaus for 40 kr og de fungerer
fint.

vh
Erik

Fra : Martin H. Jensen

Dato : 12-01-05 16:38

Hej Erik Laursen,

Jeg læste lige din mail angående pærer til mikrolæseren, Da min
mikrolæserpære sprang ledte jeg dels ved min lokale elektriker, men
prisen var vanvittig og så skulle man købe mindst 6 stk. Ellers ville
han ikke bestille dem hjem.
Så satte jeg mig til at lede på Internettet og fandt et firma som
forhandler forskellige ting til musik og lysshow og sandelig om ikke
de havde netop den slags pærer.
Citat fra firmaets hjemmeside
varenummer LAR-115 13,8V 25W, FHX 118,- pris u/moms m/moms 148,-

hjemmesidens adresse er:
http://www.dltaps.dk hovedsiden
http://www.dltaps.dk/products/light/paerer_2.htm med pågældende pære

Håber du kan bruge dette link, da det er betydeligt billigere end den
anden pris du har fået oplyst.

med venlig hilsen

Martin Haubro Jensen
Aalestrup

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 12-01-05 17:05

Familien Laursen <gjesing@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41e50614$0$22687$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> købes for mere rimelige penge? Den gamle pære hed havde specifikationerne

Hej Erik.

Jeg købte min ved fotohandleren i Hornslet for 50 kr.
Desværre har han jo lukket, det havde jo været nemt for dig.

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 12-01-05 20:59

"Familien Laursen" <gjesing@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fra firmaet Mikrodan fået et 'tilbud' på en ny pære på kr. 425 +
> moms og forsendelse. En helt absurd pris for en pære.

Ja, det er helt hen i vejret En standard halogenstift eller spot kan i de
fleste tilfælde gøre det ud for samme, selv om der er differerende data, 12
og 13,8 volt kommer vist an på temperamentet )

En (i dag) helt almindelig vare, der kan købe i Netto i en pakke med 3-5 stk
for 25 kroner gør i min læser samme gavn. Det er ikke sikkert at netop
Nettos passer til alle læsere, men der er klart alternativer i handelen i
dag, som ikke var der for få år siden.

Der bør selvfølgelig vises forsigtighed med at sætte stærkere pærer i end
foreskrevet i den aktuelle læser - det kan brænde en underdimentioneret
transformator af - men ellers er udformningen mere væsentlig, en om det
netop er den originale udgave. Spots kan dog have forskellig åbningsvinkel,
der måske kan indvirke på resultatet?

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 13-01-05 14:36

On Wed, 12 Jan 2005 20:58:36 +0100, "Poul Erik Jensen"
<nospame@mull.dk> wrote:

> [...]
>fleste tilfælde gøre det ud for samme, selv om der er differerende data, 12
>og 13,8 volt kommer vist an på temperamentet )

Hvis pæretypen kan fås i Auto-sammenhæng (fx T. Hansen), så er en 12v
faktisk beregnet til op mod 15 volt....

Uanset hvad man gør, er det fornuftigt at sørge for bedst mulig -
måske forbedret? - køling under brug.

Venligst
John

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-01-05 23:32

> [...]
> købes for mere rimelige penge? Den gamle pære hed havde specifikationerne

I vores butik sælger vi bl.a. pærer til mikrokortlæsere og
mange andre formål.
I kan kontakte os på tlf. 97 13 31 00.
Der kan godt være lidt leveringstid - men
vi finder helt sikkert ud af det. Spørg
på prisen - jeg kan ikke listen udenad,
men den kan slås op.
Hils fra Bodil, så skal det nok gå.