Slægtninge i 1900-tallet
Fra : Henning Thogersen

Dato : 11-01-05 20:44

Hvordan finder man slægtninge som har levet i midten af 1900-tallet?

Jeg har på et besøg på Landsarkivet i december fundet ud af, at jeg
har en moster som jeg aldrig har kendt til før.

Min morfar blev i 1915 dømt til at betale børnepenge til en datter
Thora Caroline Koch, født 9. januar 1915 i Maria Magdalene sogn på
Djursland.
Jeg har fundet hendes dåb i Vindum sogn ved Viborg - hendes moders
slægt synes at komme fra den egn.
Desuden har jeg fundet hendes konfirmation i Skanderup sogn, Gjern
herred i 1929, hvor hun var anbragt på et børnehjem. Tilsynelandende
har hendes mor ikke kunne have hende.
Jeg har efterfølgende fået at vide, at hun har henvendt sig til et
familiemedlem ca. 1950 hvor hun på den tid boede i Viborg.

Jeg har været igennem kirkebøgerne fra Viborg og en del landsogne i
omegnen uden held.
Jeg kunne ikke få adgang til arkivalierne fra folkeregisteret på
Landsarkivet.

Er der nogen der har et råd til hvordan jeg kommer videre.

Med venlig hilsen
Henning Thøgersen

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 11-01-05 20:50

"> Jeg kunne ikke få adgang til arkivalierne fra folkeregisteret på
> Landsarkivet.
> Med venlig hilsen
> Henning Thøgersen
*************
Nej, men har du prøvet at gå direkte til Folkeregisteret i den kommune du
bor i ??
Hvis ikke, så medbring Kr. 52,00 og et eller andet dokument der beviser du
er i slægt med moster.
Hilsen Flemming.

Fra : Henning Thogersen

Dato : 12-01-05 18:11

Tak for rådet, det vil jeg prøve.

Venlig hilsen
Henning Thøgersen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-01-05 23:33

"Henning Thogersen" <hthj@it.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for rådet, det vil jeg prøve.

Lad os så lige høre, hvordan det går, ok?

Mvh:Bodil.

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 13-01-05 14:36

wrote:

> [...]
>bor i ??
>Hvis ikke, så medbring Kr. 52,00 og et eller andet dokument der beviser du

Jeg har faktisk i et par tilfælde sendt en e-mail til en
kommune-adresse med forespørgsel på afdøde slægtninge, og fået
oplysningerne tilbage på e-mail - uden gebyr!

Humlen er måske, at jeg i Emne/Subject har skrevet "Sporløs - Slægt".

Venligst
John

Fra : dannebrog

Dato : 14-01-05 14:56

Skriv til folkeregisteret for en af de kommuner hun har boet i (det må nok
være der, børnehjemmet lå), oplys hendes fulde navn samt daværende adresse
(+ året for adressen) og bed om en

adresseoplysning,

så får du nuværende adresse eller dødsdato og sted oplyst.

For denne service må kommunerne ikke kræve højere gebyr end kr. 52,00, som
evt. dog skal indsendes som check.

Med venlig hilsen

Ulrich

--
Slægtsforskning på internet
er netop udkommet, se mere på www.libris.dk

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Henning Thogersen

Dato : 07-03-05 20:54

Hej

Jeg har nu fået positivt svar fra både Viborg og Frederikshavn
kommune, så jeg er kommet langt videre med at finde min mors ukendte
søster, desværre er hun død, men der er efterkommere.

Venlig hilsen
Henning Thøgersen