Apache som webserver
Fra : JN

Dato : 24-05-01 09:54

Jeg er fuldstændig nybegynder med Apache, så her er følgende spørgsmål:

Jeg har Apache1.3.20 (til Windows...), og vil gerne prøve min computer af
som egentlig webserver, dvs. i praksis at kunne gå på en hvilken som helst
computer og så se min egne filer.

Selve installeringen af Apache, PHP og MySQL har jeg klaret. Men altså:
Hvordan får jeg configuret Apache, så det passer sammen med min IP-adresse?

Jeg har set på http://www.sslug.dk/linuxbog/web/bog/apache-opsaetning.html,
hvor der tales om "virtuel hosting" - altså én webserver med flere domæner.
Det jeg ikke brug for, jeg har blot brug for det der vist nok kaldes
"name-based hosting".

Håber på hjælp.

mvh Jakob Nielsen

Fra : "René Nielsen"

Dato : 25-05-01 09:02

I artiklen <214P6.1520$Zs3.206718@news010.worldonline.dk>, skrev "JN"
<putandtake@hotpop.com> følgende:
> Selve installeringen af Apache, PHP og MySQL har jeg klaret. Men
> altså: Hvordan får jeg configuret Apache, så det passer sammen med min
> IP-adresse?
Hmm, jeg vil gætte på, at du mangler at finde den linie i httpd.conf,
hvor der står ServerName localhost eller lign.
Her skal du ændre det til ServerName din.offentlige.ip.adresse
(195.249.56.48 f.eks.)
Det skulle være alt, så skulle du kunne få adgang fra hvorsom helst..

René

--
Hmm, ikke noget at fortælle..