MicroATX kabinet og bundkort...
Fra : Peter Smed Vestergaa~

Dato : 24-05-01 09:19

Davs

Jeg står over for at skulle købe en ny maskine og har set mig varm på en
"MicroATX" løsning (konen synes det er OK, et standard miditower er GRIMT
)

Jeg har søgt rundt efter løsninger og er stort set kun faldet over AOpen's
H300A. jeg har derfor 2 spørgsmål:

1) H300A har kun en 145W strømforsyning... Er det nok
(Eks: 60GXP disk, ATI AIW Grafikkort og 900Mhz Duron? (Evt
1.2GHz TB) og 512MB ram!)
2) Hvilket bundkort skulle man stoppe i? Jeg overvejede AOpen MK33
indtil jeg opdagede at det kun understøttede ATA-66. Det skal
bemærkes at jeg skal bruge 2 netkort (dele netopkobling).

Nogen der har stykket et lignende (og velkørende) system sammen?

--
Peter Smed Vestergaard
(Gæt "hvad" der skal fjernes fra email!)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-05-01 17:55

Jeg har sådan et tower men en PIII 450 Mhz. det virker fint.

AMD vil jo gerne ha min. 300W strømforsyning, og i følge amd skal den være
ATX 4.03 godkendt.

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 24-05-01 19:16

Hej!

Jeg vil nok holde mig til Intel hvis jeg var dig.

Jeg har følgende system:

Aopen H300A
Aopen MX3S Intel I815
Celeron 466 ( Køber senere en PIII 800Mhz )
256Mb ram ( Køber senere en 256Mb klods mere )
WD 45Gb hdd
Hitachi DVD
Ingen floppy
Windows ME

Det kører ret godt!

Dog er lydkortet i bundkortet ikke ret meget værd, og jeg søger efter et
bedre der kan sidde i ( Det skal være low profile PCI )
Jeg smider senere et Asus V7100 med TV-Out i.

Vh

Brian k lauritzen

-=Madsen=- <kem@SoftHome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ejeb0$224k$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nitros

Dato : 24-05-01 21:47

> [...]
> indtil jeg opdagede at det kun understøttede ATA-66. Det skal
> bemærkes at jeg skal bruge 2 netkort (dele netopkobling).

Har overvejet det samme som dig!

Nogle tanker angående din konfig!

Først og fremmest Amd anbefaler faktisk strømforsyningen op til Duron
850!

Jeg tror ikke du bare kan putte et alm. graffikkort i det er for højt,
inde hos aopen er der angivet maks. højden for kortene!

Men anyway en 1,2 ghz tbird kan du godt glemme!

Håber det hjalp lidt

Nitros

Fra : Peter Smed Vestergaa~

Dato : 28-05-01 20:54

<snip>
> [...]
> højt, inde hos aopen er der angivet maks. højden for kortene!
>
> Men anyway en 1,2 ghz tbird kan du godt glemme!

Takker

Desv. svarede du præcis som jeg frygtede. Dog forstår jeg ikke helt den med
grafikkortet... Der er da en enkelt agp-slot på bundkortet...

Ved du om man kan skifte strømforsyningen eller er jeg nødt til at bide i
det sure æble og investere i et standardstørrelse kabinet?
(eller nøjes med 800MHz Duron og onboard grafik?)