Hvorfor er pigerne så gode lige nu ?
Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 13-02-05 15:34

De vil sgu alle sammen have piger som ledere lige nu. De Radikale har det,
Socialdemokratiet vil formentlig få det, og SF'erne kan næppe holde til at
kigge på Villy Søvndal som den store rorgænger ret længe.

Hvorfor er de så gode lige nu ? For det første nok, fordi de e r gode,
bl.a. lige så godt uddannede som mændene.

Men derudover tror jeg også, der er noget andet på færde. Jeg tror, vi har
haft det parlamentariske og repræsentative system så længe, så pigerne har
fået det lært - bedre end mændene i mange tilfælde. Og så er de ikke
specielt åndsvage til at spille på de kort, de har, i tv.

Det, mænd plejer at være gode til, at sige fra, at protestere, at slås, at
skabe grundlæggende nye systemer, er der ligesom ikke brug for i øjeblikket.

Med mindre det altså viser sig, at der e r brug for det.

Steen Hjortsø