net-meeting og adsl ??
Fra : Mr. Hansi

Dato : 24-05-01 07:53

Kan man bruge microfon via MSN når man er bruger af adsl,
jeg har hørt at det ikke lader sig gøre.

Hvad med net-meeting og video chat, jeg bruger det nu via isdn men virker
det når jeg får adsl .

Mvh Hans

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-05-01 08:56

On Thu, 24 May 2001 08:52:59 +0200, "Mr. Hansi" <hans@NOSPAMcool.dk>
wrote:

>Kan man bruge microfon via MSN når man er bruger af adsl,
> jeg har hørt at det ikke lader sig gøre.

Kan man med ander data transporter som modem og ISDN så ja, det har
ikke noget at gøre med om du bruger ADSL eller modem/ISDN.

>Hvad med net-meeting og video chat, jeg bruger det nu via isdn men virker
>det når jeg får adsl .

Ja, det har ikke noget med ADSL at gøre, men derimod om du bruger NAT
som er indbygget i router, og der kan der godt blive problemmer, men
hvis du ikke bruger router så er der ikke noget problem.

med forbehold for at jeg ikke er optodate, så bruger følgende ADSL
nævnte udstyr

WOL = router, det er mig uvist om kan kan undlade routeren, og
tilslutte computeren direkte til nettet.

CC = De har flere løsninger, nogle med router, og ander uden.

Mobilex / Orange = en bridge, bruger ikke NAT som en router gør, men
kan kun tilslutte en computer, der dog kan dele forbindelsen ud til
flere ander computer.

TDC = De har flere løsninger

NE1 sælger ikke længer, er uden router.

NE2 som sælges nu, er med router, men man kan undlade at bruge den, og
tilslutte computeren direkte til ADSL modemmet, kræver noget PPPoE
soft, det er ikke suportet af TDC men flere bruger det.

Pro@ccess er et erhvervs produkt, som en del private har invisteret i,
der er flere begransninger, på den router der leveres, kan ikke
anbefales til private, uden at de virkeligt ved hvad det er de giver
sig ud i.

Bredbånd ADSL er helt nyt, imodsætning til alle ander ADSL former på
det danske markede, så tildeles hver computer en offentlig IP, og ADSL
modemmet tilsluttes bare til en SWITCH (formodentligt kan en HUB også
bruges), det gør at man har en ren forbindelse som var det gennem en
ISDN / modem opkobling.

Fra : ABL

Dato : 24-05-01 09:35

Netmeeting kan anvendes, ved at du sender routerens wan ip til ham du vil
tale med og lader ham starte samtalen

Allan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-01 11:04

"ABL" <abl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Netmeeting kan anvendes, ved at du sender routerens wan ip til ham du vil
> tale med og lader ham starte samtalen

Det må da mindst kræve noget port-mapping

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : ABL

Dato : 24-05-01 12:27

Nej en åben router
jeg har prøvet mange gange, osse med 2 stk NE2 med speedstream 2601 router.

Man sender sin ruters ip, denne ses i wan status, til sin makker og lader
ham kalde op via netmeting ved at han indsætter ip i opkald istedet for
e-mail
Begge skal have startet netmeeting

Allan

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9eim8c$lgj$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-01 12:29

> Nej en åben router

Ja, ok, det er også en slags portmapping

Fra : ABL

Dato : 24-05-01 15:35

Sorry jeg er ikke så meget inde i netværk

meddelelse news:9eirb4$95q$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-05-01 13:57

On Thu, 24 May 2001 13:27:29 +0200, "ABL" <abl@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Man sender sin ruters ip, denne ses i wan status, til sin makker og lader
>ham kalde op via netmeting ved at han indsætter ip i opkald istedet for

Har du prøvet med en DDNS? alså logge på f.eks. www.dyndns.dk og
oprette en ID der, og så bruge den istædet for IP¤ ? det er letter end
at skulle finde IP hver gang, og så ænder det sig jo ikke. Og ville
være en perfekt WorkARound

Fra : ABL

Dato : 24-05-01 15:36

Nej det har jeg ikke prøvet, måske vil jeg prøve det

Allan

Fra : Johnny Berggren

Dato : 28-05-01 01:42

NE2 og Netmeeting virker ikke sammen. Visse protokoller i forbindelse med
Speedstream 2601 routeren forhindrer dig i at enten sende eller modtage data
når du bruger netmeeting.

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 31-05-01 15:21

Den Mon, 28 May 2001 02:42:22 +0200, skrev "Johnny Berggren"
<jobs@privat.dk> :

>NE2 og Netmeeting virker ikke sammen. Visse protokoller i forbindelse med
>Speedstream 2601 routeren forhindrer dig i at enten sende eller modtage data
>når du bruger netmeeting.

Jeg mener bestemt ud fra manualen (har ikke prøvet i praksis) at
Speedstream 2601 kan sættes op til at håndtere NetMeeting for en enkelt
PC.
I den seneste firmware 5.1.0 til SpeedStreeam 5711 (Pro@ccess ADSL) er
der indført support for NetMeeting.

- Jørgen