Forskel på NE-2 og bredbånd
Fra : KO

Dato : 24-05-01 07:24

1) Hvori ligger forskellen på NE-2 og bredbånd hos TDK?

2) Hvis man intet forstand har (endnu) på ADSL og internetdeling, hvad skal man så vælge?

3) Der skal kun kobles 2 PC'ere til nettet en gang i mellem (måske 1-2 x pr. måned). Er bredbånd så rigeligt fint, og nemt at stille
op?

4) Hvad er billigst i længden (6 måneder)? NE-2 el. bredbånd?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 25-05-01 16:20

On Thu, 24 May 2001 08:24:24 +0200, "KO" <kim.olsen@email.dk> wrote:

>1) Hvori ligger forskellen på NE-2 og bredbånd hos TDK?

Med NE2 følger en router.
Med Bredbånd følger der ingen router med, men du kan sætte det direkte i
en hub og så bruge DHCP til at få adgang fra begge computere, med hver
sin IP.

Desuden er telefonabonnementet inkluderet i Bredbånd's pris.

>2) Hvis man intet forstand har (endnu) på ADSL og internetdeling, hvad skal man så vælge?

Bredbånd må være det nemmeste, tror jeg.

>3) Der skal kun kobles 2 PC'ere til nettet en gang i mellem (måske 1-2 x pr. måned). Er bredbånd så rigeligt fint, og nemt at stille
>op?

Sikkert ;)

>4) Hvad er billigst i længden (6 måneder)? NE-2 el. bredbånd?

Ved ikke hvor meget et telefonabo. koster. Hvis det er over 300,-/kvt.
er Bredbånd billigst.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-05-01 17:32

Stefan Bruhn skrev:

>Ved ikke hvor meget et telefonabo. koster. Hvis det er over 300,-/kvt.
>er Bredbånd billigst.

Det koster 340,-/kvt.

Når man får Bredbånd|ADSL, så får man vist også favoritpakken med,
dvs. 15% på telefonsamtaler, vis nummer osv...

Jeg ville have valgt Bredbånd|ADSL hvis jeg skulle vælge forbindelse
idag - men jeg mener samtidigt at det er tosset at lave så ens
produkter, folk bliver da forvirret, når nu vi har NetExpres i
forvejen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Noller

Dato : 25-05-01 19:38

Lasse Hedegaard skrev ...
> [...]
> idag - men jeg mener samtidigt at det er tosset at lave så ens
> produkter, folk bliver da forvirret, når nu vi har NetExpres i

NetExpress er fra TDC Internet
Bredbånd ADSL er fra TDC Tele Danmark

Produkterne er muligvis meget ens, men de leveres af to forskellige
virksomheder, der tilfældigvis har samme ejer. At man så også kan finde
oplysninger om NetExpress på TDC Tele Danmarks hjemmeside gør ikke
forvirringen mindre.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-05-01 19:55

On Fri, 25 May 2001 20:38:04 +0200, "Noller" <no@mail.com> wrote:

>At man så også kan finde
>oplysninger om NetExpress på TDC Tele Danmarks hjemmeside gør ikke
>forvirringen mindre.

Men det er dog ikke meget de skriever om det længer, før man
viderstilles til TDC Internet's site.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-05-01 20:14

Noller skrev:

>NetExpress er fra TDC Internet
>Bredbånd ADSL er fra TDC Tele Danmark

Det ved jeg.

> [...]
>virksomheder, der tilfældigvis har samme ejer. At man så også kan finde
>oplysninger om NetExpress på TDC Tele Danmarks hjemmeside gør ikke

Jeg mener stadig der er tåbeligt at lave to produkter, for mig (og
størstedelen af Danmarks befolkning), så er TDC/Tele Danmark/whatever
stort set det samme selskab.

Det skal nok skabe forvirring ude i Danmark, at der er disse to
produkter. Jeg fatter ikke idéen med det - arbejd dog sammen om det.

venligst,
Lasse Hedegaard