Ledigheden er vokset med 31.000. S vil ska~
Fra : Jensen

Dato : 04-02-05 14:26

Ledigheden er vokset med 31.000. S vil skabe 50.000 flere jobs

18. januar 2005

I den tre-års periode, hvor V og K har haft regeringsmagten, er
arbejdsløshedskøen vokset med 31.000 mennesker. Det er ucceptablet for de
mennesker, det berører. Og det er dyrt. 10.000 ledige koster samfundet 4
mia. kroner. Så det er ikke så mærkeligt, at statens overskud er faldet
fra
24 mia. kr. til 3 mia. kr. i den samme periode.

50.000 flere jobs nu - 100.000 flere jobs om 10 år
Danmark står over for en ny og stor udfordring - den globaliserede verden.
Titusinder af danske jobs risikerer at blive flyttet til udlandet, fordi
lønnen er lavere. De kommende års største politiske opgave er at sikre, at
Danmark også i fremtiden kan forene velfærd og beskæftigelse i den nye
verden.

Store udfordringer kræver visionære svar. Vores svar er "Made in Denmark".
Vores plan vil skabe 50.000 flere jobs i den kommende valgperiode - og
100.000 flere jobs om 10 år.

Det er ambitiøst, men det er muligt at indfri sine mål, hvis man lægger
den
rigtige plan. De vigtigste elementer er:

En kickstart nu-og-her med milliardinvesteringer i uddannelse og
forskning - samt renoveringer af nedslidte jernbanenet, sygehuse og
skoler.

Skattelettelser på arbejde på i alt 10 mia. kr.

Gennemgribende reform af arbejdsmarkedet, så vi kan knække
arbejdsløshedskurven.

Massiv indsats for at sikre jobs til alle områder af landet - med
partnerskaber mellem lokalt erhvervsliv og nye universiteter.

Et historisk løft af dansk forskning, som i tæt samarbejde med
virksomhederne skal sikre fremtidens vækst, eksport og udvikling.

Løft af folkeskolen, uddannelse til alle unge samt mere og bedre
efteruddannelse, fordi bedre kvalifikationer er den vigtigste investering
fremtiden.

I en ny regering med socialdemokratisk ledelse er målene store:
Uddannnelse
til alle - Job til alle - Velfærd til alle. Vi har planen til at
gennemføre
det.

Læs mere i vore jobplan "Made in Denmark":"Made in Denmark" - jobplan
2005-2015 http://www.socialdemokraterne.dk/

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jesper Krogh

Dato : 04-02-05 14:41

I dk.politik, skrev Jensen:

> Ledigheden er vokset med 31.000. S vil skabe 50.000 flere jobs

Man har bare svært ved at tro at en socialdemokratisk regering ville
kunne have gjort det bedre, når det viser sig at Danmark har været det
land i Europa der har haft den mindste vækst i ledigheden overhovedet.

Ledigheden er altid et emne i valgkampen, men det egner sig ikke
rigtigt, da det jo ikke er noget regeringen direkte har indflydelse på.
(Altså med mindre S vil skabe jobbene ved at ansætte dem i den
offentlige sektor alle sammen).

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Jensen

Dato : 04-02-05 14:50

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse
>I dk.politik, skrev Jensen:
>>
> offentlige sektor alle sammen).
>
> Jesper
Det er da Venstre der vil det med aldt det vil skyde ind i det ofentlige ,
penge til ældre, penge til børnehaver også videre , men det skaber nok
ikke
jop i det ofentlige, eller hvad.
det bliver nok hutigløb fra valgløfterne fra Venste.
Venstr ved man ikke hvor man har, se deres valgkamp og sammelig det de har
lavet.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 04-02-05 14:55

I dk.politik, skrev Jensen:

> [...]
> det bliver nok hutigløb fra valgløfterne fra Venste.
> Venstr ved man ikke hvor man har, se deres valgkamp og sammelig det de har

Jeg sætter mit kryds efter hvad partierne efter min opfattelse står for,
ikke hvad de siger i valgkampen. Jeg er godt og grundig træt af at der
ikke bliver debatteret visioner og ideologier i valgkampen istedet for
at hælde valgløfter ud til højre og venstre.. en ting som efter min
opfattelse gælder samtlige partier. (Det er faktisk værst med de 4-5
største partier).

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum:

Fra : Jesper

Dato : 04-02-05 15:19

Jensen <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> Ledigheden er vokset med 31.000. S vil skabe 50.000 flere jobs

I Tyskland har sosserne i Januar skabt 537.000 flere ledige og
arbejdsløshedstallet er der passeret de 5 mio! Den nuværende regering
skabte 17.000 nye jobs sidste år. Når man ser på konjukturene i landende
omkring os er det mirakuløst at regeringen har kunne skabe vækst og
jobs. Det kan sosserne ikke med mindre de har et kæmpeopsving i ryggen.