Ny Skærm 17'' eller 19'' - LG, Sony eller ~
Fra : Mikkel Holm Schou

Dato : 23-05-01 23:25

Jeg er i et stort dilemma med hensyn til skærmvalg, det ligger dog fast at
prislejet skal være 3000-3700.
Derfor har jeg kig på 4 skærme:

LG Studieworks 995E 19'', pris 3700kr
-
LG Flatron 795FT - Plus 17'', pris 3000kr
-
Sony Multiscan CPD-E200E 17'', pris 3150kr
-
Samsung SyncMaster 900SL Plus 19'', pris 3390kr

jeg har kun hørt godt om LG og Sony mens jeg er mere usikker omkring
Samsung, mht. kvalitet generelt.
jeg ved dog at Samsung skærmen fik en topplacering i Alt Om Datas skærmtest.
Samtidig skal det siges at min nuværende skærm er en 19'' KFC, som jeg i
øvrigt har været meget tilfreds med, står overfor at blive solgt for 2000kr.
Derfor kunne det virke ulogisk at skifte til en 17'', men samtidig er disse
17'' efter sigende af langt bedre billedmæssig kvalitet end min nuværende
19'', selvom jeg har svært ved at tro det!!

Det er her i kommer ind i billedet, skal jeg vælge en mellemklasse
19''(Samsung/LG) fremfor en topklasse 17''(LG Flatron/Sony CPD-E200E)?

Hilsen Mikkel Schou

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-05-01 23:49

Der er ganske udemærket billede på LG og Samsung...

/Peter

Mikkel Holm Schou <mikkelschou@post.tele.dk> skrev i en

Fra : Gundersen

Dato : 24-05-01 01:04

Hej

Jeg har selv en LG! =)
Den har et Totalt skarpt billede, og er meget behagelig at se på!
Jeg synes at den har et om ikke bedre, så lige så godt billede som Sony's
Trinitron!
Den er rigtig god at se på! (Jeg sider foreand computeren ca. 12timer dagligt!)

Kan kun anbefales

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Brian Fisker

Dato : 24-05-01 08:17

> Derfor har jeg kig på 4 skærme:

Hvorfor ikke prøve denne skærm:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797896

Der er tale om Samsungs sidste nye 19" - med helt fladt billedrør og et
kanon billede. Jeg købte selv skærmen, da den kom frem. Ovenud tilfreds.
Kvaliteten? - Samsung giver 3 års ombytningsret på din adresse, så der
skulle ikke være noget at være bange for.

Jeg vil ihvertfald helt klart anbefale denne skærm.

\Mandal

Fra : Ove Kristensen

Dato : 24-05-01 09:12

Hej !
Hvis jeg var dig, så ville jeg gå hen til en forhandler der har nogen
forskellige fabrikater skærme kørende ved siden af hinanden så du kan
sammenligne dem,
da der måske er skærme som andre syntes er gode at se på, men som du måske
syntes har et elendigt billede, og det er jo trods alt dig selv (uanset
andres mening) at det går ud over når du først har skærmen hjemme i din
stue.

Mvh
OveK.

de, det er trods alt for sent at fortryde, når du først har skærmen hjemme i
stuen.

Fra : JANNIK MARIAGER

Dato : 24-05-01 10:06

Multimediaworld på Falkonér har en hel væg med ca. 20 forskellige skærme så
du kan sammenligne kvaliteten.
det skal siges at jeg udfra disse 20 skærme (og mit budget på max 3500,-)
valgte "Samsung SyncMaster 900SL Plus 19'"', problemet med denne skærm er
bare at den er blevet produceret med en periodisk fejl der gør at billedet
buer en lille smule oppe i toppen. Men da der jo er ombytnings garanti
kommer Anovo bare ud på din adresse og bytter skærmen.
Det skal også siges at den har MEGET høje frekvenser i høje opløsninger, så
alt i ialt er jeg meget tilfreds med min samsung.

Jannik

Fra : MKP

Dato : 24-05-01 10:31

> Multimediaworld på Falkonér har en hel væg med ca. 20 forskellige skærme

> du kan sammenligne kvaliteten.

Det er bare synd at de ikke har gidet at indstille en eneste af dem. Det er
fuldkommen umuligt at sammenligne noget der!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-05-01 21:24

Jeg kan klart anbefale Samsung, vi har en 17" og det er bare kram.
Med et rigtig godt billede på.

Ellers kig på Philips skærmene, de er vist også nede i den rigtige
prisklasse.

Mvh.
Mikael

Fra : ZiCoN

Dato : 25-05-01 05:17

Jeg har haft samsung 15" .... fik så en aoc 17" (SKOD!!) men jeg skal KLART
ha en samsung 19" ta et kig på samsung 950p en fed skærm, til overkommelige
penge..