Irak: Lidt til eftertanke! Se det med egn~
Fra : Allan Riise

Dato : 24-01-05 18:41

http://www.antiwar.com/orig/whitehurst.php?articleid=4536

Der er vidst ikke så meget at sige til dette, jeg vil i stedet vente på
kommentarer, som jeg så vil adressere!

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 24-01-05 22:00

Hej

> Der er vidst ikke så meget at sige til dette, jeg vil i stedet vente på
> kommentarer, som jeg så vil adressere!

En bil der ikke stopper ved et checkpoint bliver beskudt - øh ja?

Hvad vil du foreslå fremgangsmåden skulle være?

Mvh
Frank

Fra : Henri Gath

Dato : 24-01-05 22:28

"Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> En bil der ikke stopper ved et checkpoint bliver beskudt - øh ja?
>
> Hvad vil du foreslå fremgangsmåden skulle være?

sandsynligvis ville han byde dem på kaffe og falafel......

Fra : G.B.

Dato : 24-01-05 23:22

"Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk> skrev i meddelelsen news:41f561b5$1
@news.wineasy.se:

> En bil der ikke stopper ved et checkpoint bliver beskudt - øh ja?
> Hvad vil du foreslå fremgangsmåden skulle være?

Kilden, Frank - kilden... "antiwar.com"...

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Allan Riise

Dato : 24-01-05 23:54

G.B. wrote:
> "Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> news:41f561b5$1 @news.wineasy.se:

Frank, man skyder da ikke mod en bil fyldt med børn, der kunne være mange
grunde til at bilen ikke stoppede, f.eks. at manden tog advarselsskudden som
et angreb imod ham!

> Kilden, Frank - kilden... "antiwar.com"...

Nej G.B., BBC dit store fjols!

http://news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/picture_gallery/05/middle_east_shooting_in_tal_afar/html/1.stm

Allan Riise

Fra : Kasper Larsen

Dato : 24-01-05 23:55

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Frank, man skyder da ikke mod en bil fyldt med børn, der kunne være mange
> grunde til at bilen ikke stoppede, f.eks. at manden tog advarselsskudden
> som et angreb imod ham!

Jo man gør. Det er umuligt at se om bilen er fyldt med børn eller trotyl (
eller begge dele )

Kasper

Fra : Allan Riise

Dato : 25-01-05 00:03

Kasper Larsen wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jo man gør. Det er umuligt at se om bilen er fyldt med børn eller
> trotyl ( eller begge dele )

Nej man gør ikke, man stopper den ja, men at skyde inddiskrimminerende ind
mod folk man kommer for at befrie, det er direkte stupidt.
Hvad tror de børn ender med at blive, og hvor er deres sympati henne?
For ikke at tale om alle de der så det, og sygehus personale, for som der
stod, " Personalet skyndte sig at tage børnene i sikkerhed, så der ikke
kunne ske dem mere!"
Ske dem mere!
Hvad tror du der mentes med det?
At der pludselig skulle komme terrorister og gøre dem ondt, eller at der
ikke er tiltro til de MAerikanske styrker i Irak?

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 25-01-05 00:05

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Frank, man skyder da ikke mod en bil fyldt med børn, der kunne være mange
> grunde til at bilen ikke stoppede, f.eks. at manden tog advarselsskudden
> som et angreb imod ham!

Du aner sgu' da ikke hvad du snakker om. Sidder bare hjemme i din bløde
stol, og spiller stur stur mand, og ved tilsyneladende alt om, hvordan det
er at stå ved en grænsepost dernede. Du havde løbet i den anden retning,
vrælende som en gammel skræmt kælling.

Lidt ligesom du spillede stur stur mand i den situation jeg beskrev om mig
selv tidligere. Der vidste du også præcis, hvad du ville have gjort, hvis
det var dig, der blev truet af de fire perkere. Sikke dog en sofahelt du er

> Nej G.B., BBC dit store fjols!
>
> http://news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/picture_gallery/05/middle_east_shooting_in_tal_afar/html/1.stm

Dette er indlægget vi alle svarer på:

----------------------
[...]

-------------------

Hvor fanden ser du noget om BBC der?

Mon ikke det er dig der er et fjols????????

Tim

Fra : G.B.

Dato : 25-01-05 01:11

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Dette er indlægget vi alle svarer på:
> http://www.antiwar.com/orig/whitehurst.php?articleid=4536

Jaja, typisk AR. Det er bl.a. derfor jeg ikke gider at gå i debat med dette
lysende fyrtårn.

Fra : hanzen

Dato : 25-01-05 12:01

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jaja, typisk AR. Det er bl.a. derfor jeg ikke gider at gå i debat med
> dette
> lysende fyrtårn.

Hvor ser du det lys?
Jeg ser kun et formørket halalsind.
--
hilzen
hanzen

Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvordan det går i Danmark fremover, det
er ikke vores problem!
- Leif Bork Hansen, præst. TV interview. 2000

Fra : Croc®

Dato : 25-01-05 01:11

On Mon, 24 Jan 2005 23:53:31 +0100, "Allan Riise"
> [...]

>grunde til at bilen ikke stoppede, f.eks. at manden tog advarselsskudden som

Det foregår dagligt, her blev det bare dokumenteret. Irak er verdens
største skydetelt.

Regards Croc®

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 25-01-05 01:13

Hej

> Frank, man skyder da ikke mod en bil fyldt med børn, der kunne være mange
> grunde til at bilen ikke stoppede, f.eks. at manden tog advarselsskudden
> som et angreb imod ham!

Jo, man skyder mod en bil der ikke vil stoppe. Det er ikke muligt at se hvad
bilen indeholder. Den kan indeholde børn, som i dette tilfælde, eller
sprængstoffer. En af grundene til at bilen ikke stoppede kunne også være et
angreb på checkpointet.

Så jo - man skyder også selv om bilen indeholder børn - desværre.

Mvh
Frank

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 25-01-05 01:10

Hej

> Kilden, Frank - kilden... "antiwar.com"...

De oprindelige billeder er fra BBC.

antiwar.com har blot valgt f.eks. at vise den der viser U.S. soldater hjælpe
børnene på hospitalet og ikke at vise billedtekster der giver sammenhængen.
Der er så deres valg.

Mvh
Frank

Fra : G.B.

Dato : 25-01-05 02:05

> antiwar.com har blot valgt f.eks. at vise den der viser U.S. soldater
> hjælpe børnene på hospitalet og ikke at vise billedtekster der giver
> sammenhængen. Der er så deres valg.

Ja, et billede af f. eks. en blodtilsølet, grædende lille pige er
forfærdeligt, men fortæller intet om, hvad der reelt er gået forud.

Antiwar.com vil dog gerne give det indtryk, at det er amerikanernes skyld.
Usmagelig propaganda, som ikke kan tages seriøst.

Fra : Peter Westh

Dato : 25-01-05 07:35

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Antiwar.com vil dog gerne give det indtryk, at det er amerikanernes skyld.

Det ER sgu da Amerikas - og deres allieredes - skyld. Hvordan kan man
bortforklare det?

Jo jo, Saddam var sikkert meget værre, men det har intet med sagen at gøre.

/P

Fra : G.B.

Dato : 25-01-05 14:47

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen

> Det ER sgu da Amerikas - og deres allieredes - skyld. Hvordan kan man
> bortforklare det?

Det har været diskuteret så meget i dette forum, at du burde kende alle
argumenterne.

Fra : Peter Westh

Dato : 25-01-05 16:18

> "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen

> Det har været diskuteret så meget i dette forum, at du burde kende alle
> argumenterne.

Nu kan jeg unægtelig finde bedre ting at bruge min tid til end at surfe
rundt mellem gamle indlæg i denne gruppe. Men det konkrete tilfælde her har
jo ikke i sig selv noget at gøre med, om krigen var legitim eller ej. Det
har at gøre med, om en besættelsesmagt, som har som sit erklærede mål at
skabe fred og demokrati, kan siges at løse sin opgave bare nogelunde, når
den slags billeder (og dem fra Abu Ghraib) er et af resultaterne.

Det kan den ikke. Og det er ikke fordi jeg "er imod krig" (jeg er også imod
influenza, men får det alligevel jævnligt). Men at bilde sig ind man kan
skabe fred og demokrati i Irak med de midler man p.t. bruger, svarer til at
tro, at man kan lave hjernkirurgi med en spade. Disse arme soldater er ladt
i stikken af deres ledere.

/P

Fra : G.B.

Dato : 25-01-05 17:59

> [...]
> svarer til at tro, at man kan lave hjernkirurgi med en spade. Disse
> arme soldater er ladt i stikken af deres ledere.

Helt enig - bortset fra, at det jo for en stor del er islamister udefra,
som forsøger alt hvad der står i deres magt, for at forhindre at der bliver
demokrati i Iraq. Men soldaterne er ladt i stikken, det har du ret i.

Fra : Peter Westh

Dato : 24-01-05 23:51

"Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> En bil der ikke stopper ved et checkpoint bliver beskudt - øh ja?

Der er altså forskel på at åbne ild mod en bil, og så forette en massakre
som den billederne dokumenterer. Disse soldater er der for helvede med det
erklærede formål at BESKYTTE civilbefolkningen. At soldater overreagerer i
en presset situation er forståeligt og tilgiveligt, men man kan ikke sikre
lov og orden ved hjælp af soldater, hvis eneste træning er at skyde først og
spørge bagefter. Det er en politisk skandale; et udtryk for, at vi (altså
USA og os andre, der deltog i krigen)ikke har den ringeste ide om, hvordan
vi skal vinde freden dernede.

> Hvad vil du foreslå fremgangsmåden skulle være?

For det første at forhindre at situationen opstår. Hvis en civil bil
uforvarende kører ind i et checkpoint uden at vide, at den skal stoppe, så
er der noget, der ikke er blevet signaleret eller kommunikeret godt nok.

For det andet, en fremgangsmåde der går efter at uskadeliggøre uden at
dræbe. Hvad ved jeg - tåregas, nervegas. De kan jo altid give dem et
nakkeskud bagefter, hvis de absolut vil.

/P

Fra : Tim

Dato : 24-01-05 23:59

> http://www.antiwar.com/orig/whitehurst.php?articleid=4536
>
> Der er vidst ikke så meget at sige til dette, jeg vil i stedet vente på
> kommentarer, som jeg så vil adressere!

Du har ret... der er ærlig talt ikke meget at sige til det.

Tim

Fra : Mogens

Dato : 25-01-05 01:12

> [...]
> is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley
> Vær enten konsekvent eller inkonsekvent, men aldrig begge dele samtidigt.

Hej Allan

Vi kan godt blive enig at krig er frygtelig, og altid vil ramme uskyldige
civile , men hvis ikke der var nogen som var konsekvent over for tyrani og
undertrykkelse, så ved jeg ikke hvordan Europa , ja hele verden , havde set
ud i dag .

mvh Mogens .

Fra : Allan Riise

Dato : 25-01-05 07:52

Mogens wrote:
> [...]
> uskyldige civile , men hvis ikke der var nogen som var konsekvent
> over for tyrani og undertrykkelse, så ved jeg ikke hvordan Europa ,

Det var ikke derfor Koalitionen gik i krig, og der sker det at Irak er
blevet en "helle" og en terror rede, for alle der har had til vesten, og de
bliver flere og flere.
Der er *ikke* udsigt til at valget den 30'te vil afhjælpe noget som helst,
og heller ikke at det vil sætte gang i en demokratiseringsproces, da 5 ud af
18 valgdistrikter *ikke* har valg, p.g.a. sikkerheden, og at over 80% af
SunniMuslimerne ikke vil gå til valg. Det gør at den til den tid valgte
regering ikke vil have et folkeligt mandat, hvorfor en endog megen stor del
af befolkningen ikke vil se den som legitim.
Derudover så har Bremer doktrinen allerede sat en masse begrænsninger på
hved den regering i det hele taget kan regere, de kan regere over politi
styrker og sociale forhold, resten *skal*, især olien, privatiseres, og her
er det Amerikanske firmaer der står forrest.
Det er heller ikke frtemmende for Demokratiet.
Man har afsat en diktator, hvilket for mig til at tænke på, hvorfor
ser/hører vi ikke noget fra retssagerne imod det tidloigere regime?, og man
har indsat et af amerikanerne styret teknokrati.

Allan Riise