Anders Fogh Rasmussen afviser S-kritik af ~
Fra : Timo Jensen

Dato : 23-01-05 17:28

Statsminister Anders Fogh Rasmussen afviser Socialdemokratiets kritik for
misbrug af embedsmænd i forbindelse med valgkampen.

-De begrænsninger, der gælder for embedsmænds rådgivning og bistand vedrørende
valgkampe, drejer sig om situationen: Når der er udskrevet valg til
Folketinget - og ikke tiden inden valgs udskrivelse. Jeg kan henvise til afsnit
5.2.3. "Rådgivning og bistand vedrørende valgkampe" i betænkning 1443 fra
"Udvalget om embedsmænds rådgivning og bistand til regeringen og dens ministre"
fra juni 2004. Ministrene følger retningslinierne i denne betænkning.

- Det er blevet kritiseret, at Finansministeriet har udarbejdet notater om
Socialdemokratiets beskæftigelsesplan, "Made in Denmark". Der er ikke grundlag
for den kritik. Efter de oplysninger, der foreligger for mig, er de omtalte
notater færdiggjort før valgets udskrivelse, dateret 17. januar 2005. Efter
anmodning fra Socialdemokratiet er de nu offentliggjort på Finansministeriets
hjemmeside.

- Der er også rejst spørgsmål om et papir, som jeg refererede til under duellen
med Mogens Lykketoft på TV2 forleden. Jeg kan oplyse, at der er tale om et notat
fra Finansministeriet dateret den 14. januar 2005. Notatet omhandler
fordelingsvirkninger af Socialdemokratiets seneste skatteplan, som blev
offentliggjort den 4. januar 2005.

- Regeringen følger retningslinierne i betænkningen om embedsmænds betjening af
ministre. Nu synes jeg, at valgkampen skal dreje sig om det politiske indhold i
partiernes forslag i stedet for alt det fnidder om notater.

Men som sædvanlig, når Asocialdemokaterne er trængt, så skal alle forsøg på
vildledning prøves. Hvad med At Mogen sLykketoft brugte energien på at forklare
hvor de manglende penge skal komme fra?

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.drikkegel.dk
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum

Fra : Andropov

Dato : 23-01-05 17:41

On Sun, 23 Jan 2005 17:27:39 +0100, "Timo Jensen"
<procella@post(et).tele.dk> wrote:

> [...]
>fra juni 2004. Ministrene følger retningslinierne i denne betænkning.

Det kan være de har brugt embedsmændene kort før valget er udskrevet.
Men i folks øjne virker det alligevel moralsk betænkeligt.

Fra : Allan Knaap

Dato : 23-01-05 22:59

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Det kan være de har brugt embedsmændene kort før valget er udskrevet.
> Men i folks øjne virker det alligevel moralsk betænkeligt.

Og nu hvor Socialdemokraterne ikke kan bruge den juridiske vinkel, vil de
med stor sandsynlighed anvende den moralske, og let skippe hen over det
faktum at deres "Made in Denmark" får dumpe karakter.

Jeg tror nu ikke den danske befolknig er så dumme at de ikke kan se hvor
socialdemokraterne vil hen med den slags, så mon ikke Lykketoft & Co. bider
sig selv i tungen og går videre ?

Allan Knaap

Fra : Andropov

Dato : 23-01-05 23:06

On Sun, 23 Jan 2005 22:58:51 +0100, "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com>
wrote:

>Og nu hvor Socialdemokraterne ikke kan bruge den juridiske vinkel, vil de
>med stor sandsynlighed anvende den moralske,

Hvis der er et sted hvor moral har stor betydning er det blandt
politikere. De skal trods alt vælges af folk.

> og let skippe hen over det
>faktum at deres "Made in Denmark" får dumpe karakter.

Men hvorfor får de borgerlige ikke analyseret deres eget af
embedsmænd. Det er måske fordi det ville få lave karakterer tænker
befolkningen.