Slavernes slægt
Fra : Andropov

Dato : 08-01-05 21:31

Dr 2 9/1 søndag 21.30 Slavernes slægt

Det bliver spændende at se hvor mange danskere som har slaveblod i
sig...

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 08-01-05 21:55

Andropov skrev i meddelelsen ...
>Dr 2 9/1 søndag 21.30 Slavernes slægt
>
>Det bliver spændende at se hvor mange danskere som har slaveblod i
>sig...

Det har vi nok allesammen - muligvis ikke sorte slaver; men det jødiske
folk var engang slaver, så alle med jøder blandt deres forfædre har slaver
som forfædre og alle dem med fæstebønder - dem er der nok rigtigt mange af
- for slet ikke at tale om vikingernes trælle.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Andropov

Dato : 08-01-05 21:59

On Sat, 8 Jan 2005 21:54:45 +0100, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

>Det har vi nok allesammen

Nu var det afro slaveblod jeg tænkte på.

Fra : kvaerulant

Dato : 08-01-05 23:27

Andropov wrote:

>Nu var det afro slaveblod jeg tænkte på.

Hvorfor denne skellene? At være slave er det samme uanset hudfarve.

Fra : Andropov

Dato : 09-01-05 00:07

On Sat, 08 Jan 2005 23:27:29 +0100, kvaerulant <haabet2003@yahoo.dk>

>Hvorfor denne skellene? At være slave er det samme uanset hudfarve.

Jeg synes at erindre at tv fortalte at vi lå på 7 pladsen med hensyn
til at have slaver i slavetiden. Man har aldrig hørt så meget om
slaveefterkommere i Danmark så jeg synes det lyder som et spændende
oplysningsprogram.

Fra : kvaerulant

Dato : 09-01-05 10:35

Andropov wrote:

> [...]
>til at have slaver i slavetiden. Man har aldrig hørt så meget om
>slaveefterkommere i Danmark så jeg synes det lyder som et spændende

Der var ikke meget forbindelse imellem Danmark og Dansk vestinden. Og
sproget på øerne var Engelsk og negerhollandsk

Fra : Andropov

Dato : 09-01-05 19:23

On Sun, 09 Jan 2005 10:34:30 +0100, kvaerulant <haabet2003@yahoo.dk>

>Der var ikke meget forbindelse imellem Danmark og Dansk vestinden. Og
>sproget på øerne var Engelsk og negerhollandsk

Men de nævnte på tv at der skulle være flere tusinde efterkommere i
Danmark så vidt jeg husker.

Fra : Per Hagemann

Dato : 09-01-05 22:07

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 09 Jan 2005 10:34:30 +0100, kvaerulant <haabet2003@yahoo.dk>

> Men de nævnte på tv at der skulle være flere tusinde efterkommere i
> Danmark så vidt jeg husker.

Der kan hurtigt blive mange efterkommere efter en enkelt person, når man går
mange generationer tilbage.

Jeg har ikke set udsendelsen, men hvis vi antager at en frigivet negerslave
stiftede familie omkring år 1800, og fik 5 børn som i 1830 fik i gennemsnit
fik 4 børn, som i 1860 fik hver 4 børn, som i 1890 fik 4 børn, som i 1920
fik 3 børn, som i 1950 fik 3 børn, som i 1980 fik 2 børn, så er vi oppe på
5670 efterkommere i 8. generation.

Jeg ved at en negerslave fra Tranekær Gods i al fordragelighed blev frigivet
og stiftede familie. Han blev ved med at være tjener for godsejeren efter
sin frigivelse.

Det er noget andet med slaverne i Arabien, som altid blev kastreret og
derfor ikke kan have efterkommere.

--
Auschwitz-gaskamrenes ældste forløber er Muhameds henrettelser af
Quraiza-jøderne. Alt dette er ikke historiske kuriositeter. Nutidens

Fra : Andropov

Dato : 09-01-05 22:45

On Sun, 9 Jan 2005 22:07:15 +0100, "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk>
wrote:

>Der kan hurtigt blive mange efterkommere efter en enkelt person, når man går
>mange generationer tilbage.

Det er efter kvindens tip oldefar efterkommerne eksisterer i Danmark
(100 år siden).
Det kunne være interessant at se hvor mange som stadig ser lidt
afroagtig ud.
Man så nogle fra den danske familie.

> [...]
>fik 3 børn, som i 1950 fik 3 børn, som i 1980 fik 2 børn, så er vi oppe på

Det var 5 generationer i Danmark.
Tip tip tip tip oldemor var født i Afrika.

>Jeg ved at en negerslave fra Tranekær Gods i al fordragelighed blev frigivet
>og stiftede familie. Han blev ved med at være tjener for godsejeren efter
>sin frigivelse.

Ok.

>Det er noget andet med slaverne i Arabien, som altid blev kastreret og
>derfor ikke kan have efterkommere.

Det siger noget om muslimers ondskab.
Men egentlig ikke særlig økonomisk, da der så ikke var nogle børn de
kunne have som slaver bagefter.
Måske derfor det ikke går så godt i muslimske lande (på grund af
manglende evner i købmandsskab)....

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-05 04:30

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
> [...]

Hende der igen og igen var blevet spurgt om at hun så afrikansk ud - var
hun ikke 99,99% skandinavisk udseende? Jeg så ingen krushår eller brede
læber.
Men hendes optagethed af rødder der ikke var kulturelle rødder, virkede
forskruet og påtaget

Onkel Tom var en glad mand
Slavejere havde varmere hjerter end slavefrigørere.
Adam Smith påviste at markedsfrihed er den bedste slavefrigører. Kapitalisme
er kærlighed

> [...]
> kunne have som slaver bagefter.
> Måske derfor det ikke går så godt i muslimske lande (på grund af

Deres eneste succes er at USA gav dem olie og pressede EU til selvhad så vi
giver dem EU

Fra : Andropov

Dato : 10-01-05 13:32

On Mon, 10 Jan 2005 04:29:39 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Hende der igen og igen var blevet spurgt om at hun så afrikansk ud - var
>hun ikke 99,99% skandinavisk udseende? Jeg så ingen krushår eller brede
>læber.

Hun havde noget krøllet hår og virkede mørk i huden. Dog findes der
selvfølgelig nogen som er væsentlig mere mørk og mere kruset. Men jeg
synes godt man kunne se der var noget udenlandsk over hende.
Der er jo mange nuancer efterhånden som blodet bliver blandet op.
Hendes to søstre kunne man derimod ikke se det fjerneste på.

>Men hendes optagethed af rødder der ikke var kulturelle rødder, virkede
>forskruet og påtaget

Folk er vel tit noget optaget af deres rødder.

>Onkel Tom var en glad mand
>Slavejere havde varmere hjerter end slavefrigørere.
>Adam Smith påviste at markedsfrihed er den bedste slavefrigører. Kapitalisme
>er kærlighed

I bagklogskabens lys kan man se at negerne ikke har været for gode til
at udvikle deres lande. De lever stadig fattigt. Mange importerede
negre er nok derfor blevet rigere end de ellers ville have været.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-05 14:58

> [...]
> Der er jo mange nuancer efterhånden som blodet bliver blandet op.
> Hendes to søstre kunne man derimod ikke se det fjerneste på.

Måske der i hendes slægt er tradition for optagethed at og seen op til
"ædle, vilde sorte" så der er blandet negroidt DNA ind i de senere
generationer.
Hvis hendes tip-tip-tip-tip-tip-tip-tip-oldefar i 1750 var dansk kaptajn,
der befrugtede sort slavinde, altså hvis en generation er 25 år, så er det
neger-gen, der dengang var 50% blevet fortyndet med en faktor 2 ialt ti
gange og 2 i tiende potens er 1024, dvs slave-DNA skal være heldigt, hvis
det skal kunne ses - tusind gange fortyndet.
MORALE: TV-journalister digter og er utroværdige - ved at de tror blindt på
de røverhistorier der gir salgbart program.

> Folk er vel tit noget optaget af deres rødder.

Halvsindsyge fjolser uden bedre ting at gå op i, kan fokusere på håb om at
de er Oliver Twist agtigt beslægtet med en rig kapitalist i USA og den
slags. De gejler sig ofte op til dagdrøm og livsløgn, der gør dem
utroværdige.

> I bagklogskabens lys kan man se at negerne ikke har været for gode til
> at udvikle deres lande. De lever stadig fattigt. Mange importerede
> negre er nok derfor blevet rigere end de ellers ville have været.

Min mor kendte på Lolland, hvor hun gik i skole , vestindernegerlæreren
Cornelius, som har været meget i medierne. Han blev forkælet og dyrket og
stimuleret så han var ganske eurpæisk af sind - ret atypisk.

Velmenende sværme af do-good'ers opdrog ham til at te sig som en dansker -
det magter vi ikke med halve millioiner af muslimer, og deres tro gør dem
aggressive mod os, hvorimod kristne negere er modtagelige for, at de kan
lære noget af værtslandets kultur.

Fra : Andropov

Dato : 10-01-05 15:52

On Mon, 10 Jan 2005 14:58:12 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

>der befrugtede sort slavinde, altså hvis en generation er 25 år, så er det

Jeg forstod det sådan at det var hendes tip oldefar som var sort
sømand/kaptajn eller lignende som lå sammen med dansk kvinde. Det var
i 1905 han kom til København og var sammen med den danske kvinde.

>MORALE: TV-journalister digter og er utroværdige - ved at de tror blindt på
>de røverhistorier der gir salgbart program.

Men folk kunne jo se på hende at der var noget mørkt blod i hende (som
det blev udtrykt) og jeg synes også selv man kunne se det.

> [...]
>de er Oliver Twist agtigt beslægtet med en rig kapitalist i USA og den
>slags. De gejler sig ofte op til dagdrøm og livsløgn, der gør dem

Det kan jo også være spændende at finde ud af om man er lidt adelig :)

> [...]

>aggressive mod os, hvorimod kristne negere er modtagelige for, at de kan

Måske negere skulle være glade for at vi har påvirket dem med kristen
kultur i stedet for at de var blevet forført af erobringsreligion.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-05 17:58

> Jeg forstod det sådan at det var hendes tip oldefar som var sort
> sømand/kaptajn eller lignende som lå sammen med dansk kvinde. Det var
> i 1905 han kom til København og var sammen med den danske kvinde.

Tip-oldeforældre har vi kun 1/16 fælles DNA med - det er sært hvis det giver
synlig mørk hud eller kruset hår

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-05 10:43

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er noget andet med slaverne i Arabien, som altid blev kastreret og
> derfor ikke kan have efterkommere.

Kun slavedrengene, som skulle være haremstjenere og i øvrigt tjene til
ejerens seksuelle lyster, uden at få skæg. De kastreredes gerne før de
blev ført til Arabien, fordi halvdelen døde af sårfeber efter
operationen, og det var jo så en skam at have ofret transport for dem
inden. Men i øvrigt ganske gyseligt.

Pigerne fik skam massevis af efterkommere.
--
Per Erik Rønne

Fra : G.B.

Dato : 12-01-05 02:52

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> Kun slavedrengene, som skulle være haremstjenere og i øvrigt tjene til
> ejerens seksuelle lyster, uden at få skæg. De kastreredes gerne før de

Hvordan kan det være, at langt hovedparten af dine indlæg handler om "unge
drenge", "haremstjenere", "Lederhosen" eller "seksuelle lyster"?

Kunne du ikke tage at begrænse dig til historisk viden, som du rent faktisk
har rimeligt tjek på, og så forskåne os andre for dit evindelige bøsseri?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-05 04:48

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> [...]
> drenge", "haremstjenere", "Lederhosen" eller "seksuelle lyster"?
>
> Kunne du ikke tage at begrænse dig til historisk viden,

Hvor ser du historisk VIDEN i ønsketækningen om at fjendebillederne
kastrerede og bøssedrengebollede?

En fjer bliver til fem høns vedr sundhedsskader hos eunukker,
kastrationsdødelighed og vedr omskæring

- og om nogen gider smådrenges røvhuller, når det ikke er gjort til forbuden
frugt af onde journalister, psykologer og domstole, det er der bestemt ikke
meget der tyder på.

Japan har pædofili - men formodentlig på et bagatelagtigt niveau, fordi det
ikke gøres til problem.

G.B. kan ikke lide mine indlæg, for han hygger sig med sine overdrevne
fjendebilleder, så han tror jeg forsvarer overgreb, når jeg ikke opblæser
dem som han gør

Det minder om overtroen om at hvis man forsvarer nazier , er man nazi -
- en overtro, som Københavns Byret har gået frontalt *imod* i min seneste
retssag.

Fra : Jesper

Dato : 12-01-05 16:02

> [...]

> har rimeligt tjek på, og så forskåne os andre for dit evindelige bøsseri?

I de gode gamle dage var skibene lavet af træ, mændene af jern og bøsser
var noget man skød med!

Men så kom betonhumanisten og den bløde mand!
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-05 16:40

> I de gode gamle dage var skibene lavet af træ, mændene af jern og bøsser
> var noget man skød med!

> Men så kom betonhumanisten og den bløde mand!

Prøv at se på soc.culture.nordic:

Er det galt at jeg en sjælden gang gør opmærksom på uhyrligheder, Indre
Mission ikke bryder sig om at vide finder sted?
--
Per Erik Rønne

Fra : G.B.

Dato : 12-01-05 22:43

> Er det galt at jeg en sjælden gang gør opmærksom på uhyrligheder,
> Indre Mission ikke bryder sig om at vide finder sted?

Hvis det så bare var en sjælden gang, din "unge dreng".

Fra : Hobert Idiart

Dato : 09-01-05 13:26

Andropov wrote:

> Nu var det afro slaveblod jeg tænkte på.

Jeg kan ikke se, at der skulle være noget forkert i at indeholde afro
slaveblod. Negere er vel lige så gode mennesker som alle andre?

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-05 13:35

Hobert Idiart wrote:

> Jeg kan ikke se, at der skulle være noget forkert i at indeholde afro
> slaveblod. Negere er vel lige så gode mennesker som alle andre?

Shh, kan du så humme dig !

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 09-01-05 14:56

Hobert Idiart skrev i meddelelsen <34cm7bF42llv5U1@individual.net>...

>Jeg kan ikke se, at der skulle være noget forkert i at indeholde afro
>slaveblod. Negere er vel lige så gode mennesker som alle andre?

I yderste konsekvens kommer alle vores forfædre jo fra Afrika - der var bare
nogen som rejste ud lidt før de andre.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Hobert Idiart

Dato : 09-01-05 17:17

Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> I yderste konsekvens kommer alle vores forfædre jo fra Afrika - der var bare
> nogen som rejste ud lidt før de andre.

Hvis mennesket stammer fra Afrika, så må Adam og Eva vel begge have
været negere. Og hvis Gud skabte mennesket i sit eget billede, så må det
betyde, at Gud også er neger?

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-05 18:12

Hobert Idiart wrote:

> Hvis mennesket stammer fra Afrika, så må Adam og Eva vel begge have
> været negere. Og hvis Gud skabte mennesket i sit eget billede, så må
> det betyde, at Gud også er neger?

Odin er *Guden*

Allan Riise

Fra : Andropov

Dato : 09-01-05 19:30

On Sun, 09 Jan 2005 17:16:34 +0100, Hobert Idiart <in@your.dreams>
wrote:

>Hvis mennesket stammer fra Afrika, så må Adam og Eva vel begge have
>været negere.

Den tanke bryder Greve Johnny sig ikke om :)

> Og hvis Gud skabte mennesket i sit eget billede, så må det
>betyde, at Gud også er neger?

Men pastor Krarup mener ikke gud er et menneske...

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-05 20:15

> On Sun, 09 Jan 2005 17:16:34 +0100, Hobert Idiart <in@your.dreams>
> wrote:

> Men pastor Krarup mener ikke gud er et menneske...

Krarup ser Jesus-tro som bolværk mod islam.
Klog er han dog ofte på andre områder, fx

EB 8jan05 Søren Krarup
: "Det er klart at den danske
regering først og fremmest skal sikre mod katastrofer i Danmark.
Hele det her globale nødhjælpshalløj er og bliver en form for idealistisk
forfalskning af virkeligheden.
Din forpligtigelse ligger først og fremmest i det nære og de nærmeste "

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 09-01-05 20:36

Hobert Idiart skrev i meddelelsen <34d3mpF49uataU1@individual.net>...

>Hvis mennesket stammer fra Afrika, så må Adam og Eva vel begge have
>været negere. Og hvis Gud skabte mennesket i sit eget billede, så må det
>betyde, at Gud også er neger?

Nu er det jo slet ikke sikkert der eksisterede negre dengang de første
udvandrede
fra Afrika. Det skete jo nok før Gud var helt færdig med at forme os.

Og at Gud skulle have nogen særlig races karakteristika er jo ret
meningsløst da
vi i yderste konsekvens alle tilhører menneskeracen - vi duskutere jo heller
ikke
hvilket køn gud har, hvilken hårfarve han har eller lign.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-05 18:13

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message

> I yderste konsekvens kommer alle vores forfædre jo fra Afrika - der var
> bare
> nogen som rejste ud lidt før de andre.

Da jeg og min norske fysioterapeut-kone arbejdede i Afrika, droppede vi
efter et år gradvis ulands-idealismen om at overbefolkning er skadeligt, og
vi besluttede at få barn. Men det skulle være sort og adopteret.
Vi talte med snese af ulands-idealister med kendskab til den slags
familier - og indtrykket bundfællede sig at sort hud udstråler ringe
intellekt og trods top-intelligente familiers ihærdige forsøg på at gøre
deres sorte adoptivbarn til geni, er der ingen sorte genier.
Vedr rytmisk musik og særlig charme - ja - men ikke vedr abstrakt tænkning.
Det enorme erfarings-materiale i den britiske koloni-verden, incl ledere vi
besøgte på ferier i forskellige lande, førte til at vi valgte at få børn
selv.
Da jeg startede Sædhjælpsfondet var det udfra tanker om at man holder lige
så meget af donor-børn som af egne børn, for måske vi fødes med samme grå
gele mellem ørerne. Den teori kan ikke modbevises. Eller bevises.

Men sikkert er, at udseende udsender signaler og skaber selvopfyldende
profetier. Kan far se at sønnen ligner ham, vil han lege mere med ham, meget
ofte.
Det ændrer ikke ved at sorte nok kan blive genier, hvis de i mange
generationer får præcis så god intellketuel stimulation som hvide. Men det
er aldrig sket hidtil.

Kun på et overfladisk plan er nedenstående gjort til skamme

` I think a black could scarcely be found capable of tracing and
comprehending the investigations of Euclid.' Thomas Jefferson

Jeg har i USA og i ulandene mødt og diskuteret med mange sorte
matematik-profesorer. De er alle dresserede aber og ingen har udført kreativ
gavnlig forskning.

Fra : Vidal

Dato : 09-01-05 20:03

Bo Warming wrote:

> Jeg har i USA og i ulandene mødt og diskuteret med mange sorte
> matematik-profesorer. De er alle dresserede aber og ingen har udført
> kreativ gavnlig forskning.

Er det ment som 'kættersk nytænkning'?

Eller er det bare almindelig racisme?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-05 05:03

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Er det ment som 'kættersk nytænkning'?
>
> Eller er det bare almindelig racisme?

At jeg i et videnskabeligt forum rapporterer arbejdshypoteser og erfaringer
vedr psyke-arv forhold vedr negre og matematik - er det racisme? Hvad syns
du selv?

Hvem har hørt om en kreativ fornyende matematiker som var sort? Vidal har
ikke, så havde han nævnt det i sit svar. Jeg tror ikke at nogen af de
"dresserede aber" har optrådt uden coach og øresnegl - tager jeg fejl?

Fra : Vidal

Dato : 10-01-05 15:35

Bo Warming wrote:
> [...]

> har ikke, så havde han nævnt det i sit svar. Jeg tror ikke at nogen af
> de "dresserede aber" har optrådt uden coach og øresnegl - tager jeg fejl?

Nåja, man kan jo nemt komme til at svare uhøfligt.
Hvad er det i mit spørgsmål, du ikke forstår?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-05 15:53

> Hvad er det i mit spørgsmål, du ikke forstår?

Alle ved at svaret på dit retoriske spørgsmål er NEJ, men jeg finder grund
til at angribe den udbredte stupiditet der ligger bag forenkling af
debatørers holdninger til "han er racist".

Efter voir Højesteret indførte nysprog og lader racisme omfatte
kulturracisme, er man uklog ved at benytte ordet.

Da Nietzsche angreb antisemitismen var der sproglig klarhed.

"Den ariske indflydelse fordærvede den hele verden . . . Blandede racer er
kilderne til store civilisationer . . . Maxim: tal aldrig til en mand, som
tror på racebedraget". Nietzsche

Her lidt andre visdomsord om biorace - men min kritik af islam går på den
skadelige kultur, og hvis racisme-ordet skal bruges må det være som synonymt
med "fædrelandskærlig" altså det modsatte af anti-racisme

"Han er aparte, han skal kanøfles" sagde ænderne om den grimme
ælling. H C Andersen

" Hvis alle penge og al ejendom i denne verden en vilkårlig dag kl. 3
om eftermiddagen blev fordelt ligeligt blandt jordens beboere, så ville man
allerede kl halv fire kunne fastlå betydelige forskelle i menneskenes
ejendomsforhold. Paul Getty

" Hvis alt andet slår fejl, så skyd skylden på ham, der ikke taler
engelsk. Homer Simpson

" Racism is the snobbery of the poor. Raymond Aron,
Racisme er de fattiges snobberi. Raymond Aron

" Rascisme er dogmet,at en etnisk gruppe af naturen er dømt til
medfødt underlegenhed og en anden gruppe er bestemt til medfødt overlegenhed
.. Ruth Fulton Benedict

"` I think a black could scarcely be found capable of tracing and
comprehending the investigations of Euclid.' Thomas Jefferson

"I Morland Neger-land ere de sorte de smukkeste; derfor male de djevelen
hvid. Danske Ordsprog FD

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-05 18:12

Bo Warming wrote:

> At jeg i et videnskabeligt forum rapporterer arbejdshypoteser og
> erfaringer vedr psyke-arv forhold vedr negre og matematik - er det
> racisme? Hvad syns du selv?

Det er i høj grad racisme at kalde en gruppe mennesker for "dresserede
aber" og nedgøre deres bidrag til samfundet, udelukkende baseret på
deres hudfarve eller andre etniske forhold. Og prøv ikke at snige dig
udenom, det *er* jo det du gør her (og i en del andre debatter).

> [...]
> har ikke, så havde han nævnt det i sit svar. Jeg tror ikke at nogen af
> de "dresserede aber" har optrådt uden coach og øresnegl - tager jeg

Højst sandsynligt gør du, ja. Det er jo dig der påstår at de aldrig har
optrådt "uden coach og øresnegl", så kunne du ikke diske op med nogle af
dine beviser for at det rent faktisk foregår sådan. Din *holdning* er i
hvert fald ikke meget værd som bevis.

Folk kan desuden selv vurdere om det er noget vigtigt der er blevet
forsket i. Et sted at starte kunne jo være denne oversigt:

http://www.math.buffalo.edu/mad/madhist.html (hurtig Google, er ikke
nået igennem det endnu, men noget af det ser da vigtigt ud)

Men alle ved jo hvordan Bo har det med forskning udøvet af grupper som
han har fordomme imod. Det viste den seneste tråd om partikelfysik så
ganske udemærket. Noget helt andet er så at jeg stærkt tvivler på at du
i det hele taget har den teoretiske baggrund i orden til at vurdere
vigtighed og relevans af nogen matematisk forskning. Du har i hvert
fald ikke demonstreret nogen relevant viden endnu. Vurdering af
forskningens relevans er desuden også off-topic i dk.videnskab, så hold
det venligst ude af debatten når du cross-poster.

--
PeKaJe
Sit back and watch the messages. This is actually more important than one

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-05 02:06

"Peter Jensen" <usenet@pekajemaps.homeip.net> wrote in message

> [...]
> optrådt "uden coach og øresnegl", så kunne du ikke diske op med nogle af
> dine beviser for at det rent faktisk foregår sådan. Din *holdning* er i

Jeg ville ikke være videnskabelig, hvis jeg kaldte min fremlagte
livserfaring for "bevis".
Om sådanne generaliseringer kan hård science aldrig skabes.
Jeg argumenterer. Kan du argumentere imod? Du kan kalde min fremlægning for
"godkøbssnak" men du kan vist ikke levere noget stærkere med modsat
konklusion.

> [...]
> forskningens relevans er desuden også off-topic i dk.videnskab, så hold
> det venligst ude af debatten når du cross-poster.

Hvis der var overbevisende forskning i linket, ville Peter Jensen give os et
resume med egne ord. Men det er der altså ikke.
Iøvrigt er det sølle at levere et link DER IKKE VIRKER. Copypaste det som du
har læst og finder overbevisende, please
Din netikette er værre-end-BertelLundHansen!.
Jeg ville ækelt ´pisse på fundatsen, hvis jeg fulgte dine
www.usenet.dk-misforståelser.Sandhedssøgning om negres ligeværdighed kan
universiteterne ikke hjælpe med. Fri debat om erfaringer som mine er een vej
til øget indsigt . Måske kan der ikke indvendes noget sagligt mod mine
pointer - det tyder ovenstående svar på.
At jeg ikke har racistiske fordomme er jo helt klart, når jeg i årevis havde
som livsopgave at hjælpe barnløse med donor og adoptivbarn udfra min
grundholdning at man ikke arver personlighed så meget, at man ikke kan holde
af børn, der har en anden bioforælder.
Jeg har altid set en sag fra to sider.
Min konklusion er at måske negres hjerne er som hvides ved fødslen, men de
fordummes af deres primitive kultur og har derfor ikke chance for teknisk
fx matematisk evnerigdom. Det forudså USA-constitutions "founding father"
Thomas Jefferson, og de få undtagelser som jeg har mødt vedr matematik, er,
hvad jeg vennesælt kalder "dresserede aber" som næsten kun klarer
TV-fremvisning via coach og høresnegl. Hvem har andre erfaringer?
"En hest fødes som en hest, men et menneske uddannes til at være et
menneske" Erasmus fra Rotterdam
"Man kommer ikke til verden som kvinde, man bliver det." Simone de Beauvoir

"I think a black could scarcely be found capable of tracing and
comprehending the investigations of Euclid."' Thomas Jefferson - som heller
ikke beviste noget men provokerede. Han fik unger med sine sorte slaver og
var venligere mod dem end visse andre. Jeg troede længe han tog fejl vedr
matematik-evner(Euklidsk analyse), og jeg tror fortsat at flere generationer
med vestlig kultur vil fostre kreative negre med evner som vore
matematik-Nobelpristagere. Men det er ikke sket endnu. Er det overhovedet
vigtigt? Verden mangler ikke den slags personer idag, men de var gavnlige i
1776.

De sorte akademikere jeg har mødt har været hooked på facade, og det har
hindret at de blev ægte forskere, som jo er drevet af nysgerrighed.

Når man et tændt på at ville bevise at sort hud ikke gør dum, så overskygger
det ofte en lyst til at udvide indsigt i sit fag.

Der skal tre generationer til at skabe en gentleman, siger man - den første
er ny-rig, den næste er forkælet farssøn, den næste har suget overklasse
miløets kvaliteter til sig. Men rodfæstethed i gammel akademiker-kultur kan
sjældent skabes på så få generationer. De kan hurtigt overgå os som rytmiske
musikere, og det nyder jeg - men Edison og Bohr har ikke fået mange analoger
blandt afro-amerikanere. Faktisk ikke een, selvom sorte er blevet forkælet
med skolevæsen i lang, lang tid.

(Euclid er den græske matematiker, der lå til grund for især
geometri-lærebøger på Jeffersons tid - og som var god til logik om
bevisførsel.)

(Selvfølgelig prioriterede Jefferson sine mulatbørn(bl.a. Sally Hemmigs)
_lavt_, for de havde ikke håb om at blive som ham - bl.a. pga samfundets
fordomme, som han realistisk erkendte)

"Deep-rooted prejudices entertained by the whites; ten thousand
recollections by the blacks of the injuries they have sustained... will
divide us into parties, and... will probably never end but in the
extermination of the one or the other race". Thomas
Jefferson

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-05 06:34

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Eller er det bare almindelig racisme?

Kære Vidal - din hyppige "tak gud at jeg ikke er som racisten Bo Warming",
er jeg lidt nysgerrig om.

Har du erfaring for at hvis du injurierer stærkt nok, ofte nok, så omvender
du synderne til antiracisme eller får dem jødestjernet så netbetjente skærer
tungen ud af dem?

Tilfældigvis er jeg i tanke, ord og handling mere antiracistisk end folk
flest på usenet, og er etnisk gift og har brugt fire år af mit liv på at
bekæmpe sult og sygdom i mørkhudede lande(Danida- og FN-ansat), så du sårer
ikke MIG. Gavner du nogen positiv sag? Hvilken?

Jeg er mig og du er dig. Ved at fremlægge logik og facts kan vi flytte på
læseres holdninger, hvis vi er rigtig dygtige. Emnerne kulturracism og
bioracisme fortjener bedre tackling end ad hominem.

Selvfølgelig krydres abstrakt diskussion af, at jeg nu kan indføre
skore-point i min min lille bog - "Jeg har ved min saglighed ramt Vidals
ømme punkter og han er begyndt at tvivle på sine fordomme mod
indvandringskritikere i en sådan grad, at han desperat latterliggør sig med
det mest intetsigende og gadedrengede af alle skældsord: "racist".

Fra : Tim Christensen

Dato : 10-01-05 18:39

Vidal wrote:

> Er det ment som 'kættersk nytænkning'?
>
> Eller er det bare almindelig racisme?

Almindelig racisme, Næsten alle BOs synspunkter bygger på følgende
grundlæggende og efter hans mening ufravigelige antagelser:

"Alt hvad jøder, muslimer eller sorte laver er per defination værdiløs"

"lort og pis er godt"

"Hvis der siger/skriver noget der ikke umidelbart passer med den viden
jeg har så lyver de - det er umuligt at jeg tager fejl derfor behøver
jeg naturligvis ikke at underbygge det jeg/siger skriver på nogen måde"

Mvh

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-05 02:22

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> wrote in message
> [...]
> har så lyver de - det er umuligt at jeg tager fejl derfor behøver jeg
> naturligvis ikke at underbygge det jeg/siger skriver på nogen måde"

ad 1. Sorte laver fin rytmisk musik og jøder har jeg aldrig kritiseret
Ganske få muslimer er ikke skadelige for Danmark, men "better safe than
sorry" så ud med alle

ad 2. Lort og pis er godt som gødning - ellers ikke. At de ikke er
infektoinsfare så meget som overtroen siger, betyder at altenativer til træk
og slip kan være fordelagtige

ad 3. Løgn/lyve er overskrift-shorthand for MISINFORMERE, og jeg begrunder
altid hvorfor tvivvl er på sin plads.

RAcisme er en stærk fordom om at visse racer er født med dårlige egenskaber.
Det har jeg aldrig argumenteret for. Jeg ser problem i deres kultur i visse
tilfælde

Fra : Tommy Jørgart

Dato : 11-01-05 19:44

Vi stammer alle ned fra slaver og konger
Antallet af forfædre er, når vi kun går nogle få generationer tilbage
angivet som 2^n, to forældre, fire bedsteforældre, 8 oldeforældre etc.Det
giver 10 generationer tilbage 1024 forfædre, hvilket skønsmæssigt andrager
250 år.
For n=30 er antallet af forfædre vokset til 1 milliarder rundt regnet (plus
1 milliard, der tilhørere de foregående generationer), men formlen har nu
talt mange gengangere. Vi kan alligevel drage nogle konklusioner.
Forudsat total opblanding på verdensplan er vi alle beslægtet indenfor en
tidshorisont på blot 800 år.
Uden denne opblanding, som jo ikke har fundet sted (det siger de mange
racer) er tidshorisonten kortere, jo kortere jo mindre lokalområde, vi
betragter, som lukket. Under forudsætning af, at Danmark i det væsentlige
var skærmet af for indvandring udefra, er alle danskere beslægtet med
hinanden indenfor en de godt 550 år, der er gået siden Dronning Magrethe den
1. Fine folk kan have skærmet sig af fra pøblen? Vist ikke, nej. Tag kong
Svend Estridsen, der fik mange børn med mange kvinder i tusindtallet.
Temmelig mange må have overlevet og spredt deres arvemasse til hele det
danske folk. Mange andre konger jorde noget lignende. Når danskerne idag
laver slægtsforskning kommer de naturligvis aldrig så langt, at forbindelsen
til Svend Estridsen og andre konger etableres, men den er der altså.
Forbindelsen til de utallige trelle, der fandtes i oldtiden er 100 procent
sikker.
I den anden ende af problematikken findes de etniske grupper, der ikke har
blandet sig med os danske. Disse numeriske overvejelser siger ikke noget om,
hvor langt man skal tilbage for at finde den fælles urforfader med indfødte
australiere eksempelvis. Genetiske metoder kan ventes at afklare dette i nær
fremtid.
Mere om de geologiske implikationer af denne analyse findes i en gammel
artikel, jeg skrev i Varv, 1971(3): Slægtens spor. Vor geologiske forfader
kan dog ikke længere tænkes at være den foreslåede blæksprutte, da primitive
fisk nu er fundet tilbage i kambrium, hvor livet som vi kender det udviklede
sog eksplosivt, for ca. 530 mill. år siden.
Tommy Jørgart

Fra : Andropov

Dato : 09-01-05 19:26

On Sun, 09 Jan 2005 13:26:29 +0100, Hobert Idiart <in@your.dreams>
wrote:

>Jeg kan ikke se, at der skulle være noget forkert i at indeholde afro
>slaveblod. Negere er vel lige så gode mennesker som alle andre?

Nej, når bare de opfører sig normalt som andre danskere kan der vel
ikke være noget forkert i det. Derimod somalier med erobringsreligion
er vi ikke så glade for.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-05 20:10

> Nej, når bare de opfører sig normalt som andre danskere kan der vel
> ikke være noget forkert i det. Derimod somalier med erobringsreligion
> er vi ikke så glade for.

Islam-had og erobrings-liderlighed går i social arv, via koranindlæring -
ikke i biologisk arv

Sort rytmisk sans opstår kun hos sorte der vokser op i sort miljø hvor det
forventes - hvor musik er vigtig karriere.

En anelse sort DNA via fortiede illegale frilleforhold fra slavetiden har
næppe haft indflydelse på personlighedsudviklingen

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-05 10:43

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Dr 2 9/1 søndag 21.30 Slavernes slægt
>
> Det bliver spændende at se hvor mange danskere som har slaveblod i
> sig...

Personligt vil jeg faktisk gætte på 100%. Eller er du overbevist om at
du ikke for 60 generationer siden, ved Kristi fødsel, havde én romersk
slave, det lykkedes at flygte, som forfader? En eller anden af de 2^60,
1.152.921.504.606.846.976 du havde dengang, hvis blodskam inden for
slægten ellers har være undgået?

Men tag det roligt. En anden af dine forfædre hed sikkert Karl den
Store.
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem