Politiken: Københavns største by
Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-05 18:10

Jeg sidder og kigger på Politikens hjemmeside, og ser på:

bl.a. følgende afsnit:

===
Nye beregninger viser nemlig, at hovedstaden er en magnet for unge,
velstillede og det udsulter provinsen, der de næste tyve år vil opleve
et fald i gennemsnitsalderen på tre år og et fald i den private formue.
Det skriver dagbladet Urban.

Det er Realkredit Danmark og Danmarks Statistik, der har kigget på
konsekvensen af at de unge fortsat foretrækker Københavns største by,
når de skal vælge et sted at bosætte sig efter endt uddannelse.
===

Det må dels undre én hvad Københavns mindste by så må være. Dels undre
at når provinsungdommen flytter til København så /falder/ provinsens
gennemsnitsalder.
--
Per Erik Rønne

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 06-01-05 21:00

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Det må dels undre én hvad Københavns mindste by så må være. Dels undre
> at når provinsungdommen flytter til København så /falder/ provinsens

Der burde nok have været læst lidt grundigere korrektur på denne "artikel".

Fra : Tim

Dato : 08-01-05 00:48

"Hr. Albrechtsen" <andersalREMOVESNOPAM@jubiimail.dk> wrote in message

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Der burde nok have været læst lidt grundigere korrektur på denne
> "artikel".

.... hmmm ja, enten det, eller de har for mange københavnere ansat! Mit gæt
er, at Politiken som Radikale Venstre avis, har det bedst i Københanstrup.

Der er sgu'itte mange vestjyder der bruger den sprøjte.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-05 12:27

fTim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> ... hmmm ja, enten det, eller de har for mange københavnere ansat! Mit gæt
> er, at Politiken som Radikale Venstre avis, har det bedst i Københanstrup.
>
> Der er sgu'itte mange vestjyder der bruger den sprøjte.

Ligger Jylitikens hovedkvarter ikke i Århus?
--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 08-01-05 14:29

> Ligger Jylitikens hovedkvarter ikke i Århus?

Jo...?

Tim