/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Også lidt ros til Tdc
Fra : Fredi Bauerfeld


Dato : 23-05-01 20:55

Hej Alle.

Her er lidt ros ikke ris til Tele Dk det skal der også gives når der er
grund til det.


Jeg bestildte Ne-2 for under en måned siden og teknikeren (elektrikker hyret
af Td) kom kl 8.00
og på under 1 time var alt ok,det skal lige siges at jeg også har Isdn og
det beholder jeg.

Inden han gik prøvede han lige at ringe til mig via mobilen ,og det virkede
ok,
med der var rødt lys i den ene lampe på Adsl modemet(sync) men det ville
skifte til grønt
indenfor et par timer,linjen skulle trækkes igennem og det var også sant.

Derefter monterede jeg min Switch 8 porte med netkabler og div
tilslutninger,satte Td routeren Speedstreem 2106 op udførte setup og reg på
TD hjemmeside.

Bing alt ok selv min Ftp.

Troede jeg, men efter at min Adsl linje var kommet op var det slut med at
tale i telefon over Isdn :-/

Hvad var nu det ?, jeg ringe til Td hotline over mobilen, fortalte dem mit
problem.

Og var der nogen der sagde manglende service der kom en Td tekniker
mindre end time efter og udskiftede min gamle Nt box med en nyere og alt
virkede igen.

Det skal lige siges at den elektriker der satte Adsl boxen op ikke var
informeret om at der kunne være nogle
gamle Nt box der ikke spillede så godt samme med splitteren,men at de ville
få de nye boxe med i bilerne,
så de kunne foretage udskiftning med det samme.

Tak til TeleDanmark

Hilsen
Fredi




 
 
Per (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 23-05-01 22:55

On Wed, 23 May 2001 21:55:02 +0200, "Fredi Bauerfeld" <fredibau@pc.dk>
wrote:

>Jeg bestildte Ne-2 for under en måned siden og teknikeren (elektrikker hyret
>af Td) kom kl 8.00
>og på under 1 time var alt ok,det skal lige siges at jeg også har Isdn og
>det beholder jeg.
>

>
> Tak til TeleDanmark

Jeg kan godt forstå at du er glad, men du behøver ikke takke, for de
har kun gjort hvad de har fået så god betaling for.







--
Per

Jesper Skriver (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 23-05-01 23:04

On Wed, 23 May 2001 23:55:02 +0200, Per wrote:
>On Wed, 23 May 2001 21:55:02 +0200, "Fredi Bauerfeld" <fredibau@pc.dk>
>wrote:
>
>>Jeg bestildte Ne-2 for under en måned siden og teknikeren (elektrikker hyret
>>af Td) kom kl 8.00
>>og på under 1 time var alt ok,det skal lige siges at jeg også har Isdn og
>>det beholder jeg.
>>
>> Tak til TeleDanmark
>
>Jeg kan godt forstå at du er glad, men du behøver ikke takke, for de
>har kun gjort hvad de har fået så god betaling for.

Ikke at jeg er uenig i at det er unødvendigt at takke (udover alm. høflighed),
men hvordan får du gratis oprettelse til at være "har kun gjort hvad de har
fået så god betaling for" ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Per (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 24-05-01 01:15

On 23 May 2001 22:04:00 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>On Wed, 23 May 2001 23:55:02 +0200, Per wrote:
>>On Wed, 23 May 2001 21:55:02 +0200, "Fredi Bauerfeld" <fredibau@pc.dk>
>>wrote:

>Ikke at jeg er uenig i at det er unødvendigt at takke (udover alm. høflighed),
>men hvordan får du gratis oprettelse til at være "har kun gjort hvad de har
>fået så god betaling for" ?

Om de ikke får pengene nu, så kommer de ind senere, og på den måde
bliver det betalt.


Ingen laver noget gratis, og slet TDC. Det lyder bare så flot.





--
Per

Michael Lyngbøl (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Lyngbøl


Dato : 24-05-01 09:32

On Thu, 24 May 2001 02:14:40 +0200, Per wrote:
>
>>Ikke at jeg er uenig i at det er unødvendigt at takke (udover alm. høflighed),
>>men hvordan får du gratis oprettelse til at være "har kun gjort hvad de har
>>fået så god betaling for" ?
>
> Om de ikke får pengene nu, så kommer de ind senere, og på den måde
> bliver det betalt.

Med de udgifter der er til oprettelsen alene, backbone, loen,
administration etc., er det nogle kroner der er tale om.

> Ingen laver noget gratis, og slet TDC. Det lyder bare så flot.

Det er en kommerciel forretning der er sat i verden for at tjene penge.
Det er der vel ikke noget fordaekt i?

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

KO (24-05-2001)
Kommentar
Fra : KO


Dato : 24-05-01 07:12

> >>Jeg bestildte Ne-2 for under en måned siden og teknikeren (elektrikker hyret
> >>af Td) kom kl 8.00 og på under 1 time var alt ok,det skal lige siges at jeg også har Isdn og
> >>det beholder jeg.

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> skrev:
Ikke at jeg er uenig i at det er unødvendigt at takke (udover alm. høflighed),
men hvordan får du:
>>> gratis oprettelse til at være <<<
"har kun gjort hvad de har fået så god betaling for" ?

---

Gratis oprettelse? Jeg skal da betale 349 kr. for oprettelse 13 juni for NE-2!!


Peter T. (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 24-05-01 02:33


"Per" <phbyg@privat.dk> wrote in message
news:qjAMO07NdqGMmDeYohQoaCPGT5WL@4ax.com...
>
> Jeg kan godt forstå at du er glad, men du behøver ikke takke, for de
> har kun gjort hvad de har fået så god betaling for.

Nej, men man takker alligevel af ganske almindelig høflighed, hvilket
forhåbentligt stadig forekommer i danmark ved diverse udførelser af
jobs/transaktioner mv..

Mvh. Peter T.



s.wind@mail.com (26-05-2001)
Kommentar
Fra : s.wind@mail.com


Dato : 26-05-01 10:19

> Jeg kan godt forstå at du er glad, men du behøver ikke takke, for de
> har kun gjort hvad de har fået så god betaling for.

Det er jo også rart for os andre at høre om gode oplevelser, som hjælp til
vores beslutnings process for hvem vi vil have til at lægge kabel ind i
"vores" hus.



Peter Brodersen (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 29-05-01 00:54

On Wed, 23 May 2001 23:55:02 +0200, Per <phbyg@privat.dk> wrote:

>Jeg kan godt forstå at du er glad, men du behøver ikke takke, for de
>har kun gjort hvad de har fået så god betaling for.

Verden ville være trist, hvis folk kun gør hvad, de får betaling for.
Til gengæld er der mange, der har fået den rare idé at strække sig
længere overfor høflige folk.


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Martin Højriis Krist~ (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 24-05-01 11:08

"Fredi Bauerfeld" <fredibau@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:9eh4fg$9k0$1@news.inet.tele.dk...
> gamle Nt box der ikke spillede så godt samme med splitteren

Nogen der kender til dette?
Jeg kan slet ikke se hvad i splitteren der skulle kunne forstyrre _en_ type
NT.
Og slet ikke da problemet først kommer efter der er startet for LT-kortet på
centralen.
Anyone?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Christen Stephansen (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Christen Stephansen


Dato : 24-05-01 20:52

> Nogen der kender til dette?

Ja, det er længe siden man konstaterede, at visse ældre modeller af
NTBA-boxe ikke var kompatible med XpressLink-modem'er.

Det sjove er, at det er Siemens, der har lavet begge dele.

/Christen Stephansen



Christen Stephansen (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Christen Stephansen


Dato : 24-05-01 23:26

> Ja, det er længe siden man konstaterede, at visse ældre modeller af
> NTBA-boxe ikke var kompatible med XpressLink-modem'er.

Hovsa, jeg skulle nok have skrevet "XpressLink-løsningen".

/Christen Stephansen



Martin Højriis Krist~ (25-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-05-01 09:35

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:9ejoon$jml$1@news.inet.tele.dk...
> > Nogen der kender til dette?
> Ja, det er længe siden man konstaterede, at visse ældre modeller af
> NTBA-boxe ikke var kompatible med XpressLink-modem'er.

Nogen yderligere info? Jeg har svært ved at se hvor de to skulle ramme
hinanden.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Christen Stephansen (25-05-2001)
Kommentar
Fra : Christen Stephansen


Dato : 25-05-01 21:33

> Nogen yderligere info? Jeg har svært ved at se hvor de to skulle ramme
> hinanden.

Jeg kender ikke til det tekniske i problemet, men det blev alment kendt
i Bredbånd for - ehh - et halvt år siden?

Sådan er der ofte så meget i Bredbånd. Informationerne bliver hurtigt
spredt, og nogle gange er der så mange, at man ikke kan følge op på hver
enkelt. Man erkender blot.

Det var et par af vore teknikere, som prøvede at bytte NTBA-boxene ud,
og så begyndte det igen at virke. Dermed blev det en
fejlretningsprocedure.

Du kan jo spørge de "ældre" i Bredbånd, de kan helt sikkert bekræfte
det.

/Christen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste