Værdi fra checkbox'e
Fra : Allan Jensen

Dato : 23-05-01 20:29

Jeg har 4 checkbox hvor jeg skal lave en validering på at mindst en af
dem skal være afkrydset - men jeg kan immervæk ikke få den til at
makke ret! Jeg har prøvet følgende, men theForm.[feltnavn].checkbox
giver altid værdien "undefined" uanset om den er afkrydset eller ej.
Hvorfor?

<script Language="JavaScript"><!--
function FrontPage_Form1_Validator(theForm)
{

if (theForm.email.value == "")
{
alert("Please enter an e-mail address.");
theForm.email.focus();
return (false);
}

// NEDENSTAAENDE VIRKER IKKE!! HVORFOR???

if ((theForm.Denmark.checkbox != "yes") && (theForm.Norway.checkbox != "yes") && (theForm.Sweden.checkbox != "yes") && (theForm.Iceland.checkbox != "yes"))
{
alert("You must join the SDA e-mail list in at least one country.");
theForm.Denmark.focus();
return (false);
}

return (true);
}
//--></script>

Fra : Nils Lastein

Dato : 24-05-01 19:14

"Allan Jensen" <public@hverdag.dk> wrote in message
> [...]
"yes"))
> {
> alert("You must join the SDA e-mail list in at least one country.");

brug følgende syntaks for....
[formularnavn].[checkboksnavn].checked returnere hhv. true eller false
afhængigt af om checkboksen er afkrydset eller ej.

I din formular skal du huske at navngive dels din formular og dels dine
input-felter.

<form action="#" name="myform">
<input type=checkbox name="mychk">
<input type=button onclick="if (myform.mychk.checked) alert('afkrydset');
else alert('Ikke afkrydset');" value="OK">
</form>

Nils

--
-- usenet etikette