Vikingegryde - fra Århus.
Fra : Kirsten Marker

Dato : 12-02-05 17:07

Er der nogen der har opskriften på retten "Vikingegryde" -restauranten
der var kendt for denne ret, lå på et hjørne ned til havnen men
er nedlagt nu? lidt længer oppe mod Store Torv, ligger der et bøfhus, som
stadigvæk eksisterer..

Mvh.
K.Marker

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-02-05 17:08

"Kirsten Marker" <kmarker@test.dk> writes:

> [...]
> der var kendt for denne ret, lå på et hjørne ned til havnen men
> er nedlagt nu? lidt længer oppe mod Store Torv, ligger der et bøfhus, som

Restauranten hed Viking Bøfhus, og er ganske rigtigt nedlagt. Der
ligger vist en bank der nu. Faktisk er det det eneste sted min far og
jeg har spist sammen. Altså bortset fra hjemme.

Men opskriften har jeg desværre ikke.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Jan Pedersen

Dato : 13-02-05 01:48

Trine Kornum Christiansen wrote:
:: "Kirsten Marker" <kmarker@test.dk> writes:
::
[...]

Den går vist også under navnt Gl. Estrupgryde ikke ?

http://www.8200.dk/Opskrifter/kod/vikingegryde.htm

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Jørgen Hess

Dato : 14-02-05 23:13

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse

> Den går vist også under navnt Gl. Estrupgryde ikke ?

> [...]
Underlig opskrift: En 250g smør plus lidt mere, det lyder for så vidt rigtig
nok; men hvad skal margarinen bruges til? en hel pakke?
mvh
Jørgen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 13-02-05 08:57

In article <420e2988$0$33680$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Kirsten
Marker <kmarker@test.dk> wrote:

> [...]
> der var kendt for denne ret, lå på et hjørne ned til havnen men
> er nedlagt nu? lidt længer oppe mod Store Torv, ligger der et bøfhus, som

Her er den helt rigtige.
Jeg spiste jævnligt på "Viking" i mine unge dage og "Vikingegryden" var
klart favoritten.
Nedennævnte opskrift har jeg anvendt flere gange - og jeg er ikke i
tvivl om at det er den originale.

http://www.sol.dk/madogvin/samlingen/o0560023.html

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-02-05 23:40

"Kirsten Marker" <kmarker@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der var kendt for denne ret, lå på et hjørne ned til havnen men
> er nedlagt nu? lidt længer oppe mod Store Torv, ligger der et bøfhus, som

Må jeg i samme åndedrag efterlyse opskriften på den Sorte gryde fra Den
Høje. Sidst jeg var der for et par år siden, var det ikke længere en
restaurant (kun en pub)

Med venlig hilsen

Bjarne K..