Flødekartofler???
Fra : MAG

Dato : 10-02-05 19:09

Hejsa!

Hvordan laver i flødekartofler? Vil rigtigt gerne have en super god
opskrift! Gerne en hvor der er hvidløg, porre/løg i. Bare kom med jeres
opskrifter, gerne sådan lidt i mål, da de sidste jeg lavede blev meget
tynde....øv!

Med venlig hilsen
Maria

Fra : -V-

Dato : 10-02-05 19:42

MAG wrote:
> [...]
> opskrift! Gerne en hvor der er hvidløg, porre/løg i. Bare kom med
> jeres opskrifter, gerne sådan lidt i mål, da de sidste jeg lavede

http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=40e97780%240%24298%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk&rnum=16&prev=/groups%3Fq%3Dfl%25C3%25B8de%2Bkartofler%2Bgroup:dk.kultur.mad%252Bdrikke%26hl%3Dda%26lr%3D%26scoring%3Dd%26start%3D10%26sa%3DN

God læselyst.

-V-

Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 12-02-05 12:04

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
%2Bgroup:dk.kultur.mad%252Bdrikke%26hl%3Dda%26lr%3D%26scoring%3Dd%26start%3D

Der er én til her:

http://makeashorterlink.com/?P2531367A

vh/Torben

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-02-05 08:09

MAG wrote:
> [...]
> opskrift! Gerne en hvor der er hvidløg, porre/løg i. Bare kom med
> jeres opskrifter, gerne sådan lidt i mål, da de sidste jeg lavede

hvis dine flødekartofler udelukkende laves med fløde(og ikke fortyndes med
feks mælk), er det kun et spørgsmål om tid i ovnen, der undgår at de bliver
for tynde.....
dvs du skal bare lade dem stå i ovnen i længere tid, og så holde øje med
dem, så du er klar til at tage dem ud når konsistensen er rigtig ;)

for mig er det lidt sjovt at tænke på at der skal en opskrift til at lave
flødekartofler*G* men sådan er det jo ;)

vores farvorit flødekartofler laves af
ca 700 g (sjusset frem)
½ l fløde (måske lidt mere)
2 fed frisk finthakket hvidløg eller 1½ tsk tørrede flager,
og groft salt og peber efter lyst....
fløden og krydderierne røres sammen og kartoflerne puttes i til de er
liiiiiige dækkede.... det gør ikke noget at enkelte af dem stikker op over,
men de må endelig ikke svømme i fløden, for så risikerer man at det bliver
for tyndt....
og så er det ind i ovnen ved 200 g (varmluft) i ca 1 times tid.... men der
bliver kigget til dem med jævne mellemrum ;)

simpelt og nemt, og så står de gerne i ovnen så fløden næsten er så tyk som
ost*G* men vores gæster og ungerne ææææææælsker dem.... overfladen SKAL være
let branket.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 09:03

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så er det ind i ovnen ved 200 g (varmluft) i ca 1 times tid.... men der
> bliver kigget til dem med jævne mellemrum ;)

Hvornår skal vi spise???

Mvh Tommy

Fra : marlene

Dato : 15-02-05 10:57

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Maria
>vores flødekartofler gøres sunde ved at blande grønt i.
vi er 5 personer.

f.eks. ca.
1 kg. kartofler i skiver
lagt på 6 revne gulerødder
og 2 skivet løg el. 1 porrer.
der kan sniges lidt squash el. selleri i, men de rives ellers kan familien
se det. )
salt, peber, basilikum drysses over + 1/2 l. piskefløde
1 time i ovnen, 200 gr.

prøv også denne
kartofler 1 kg. 2-3 porrer og røget medisterring
alt i skiver, pølsen øverst så den bages lidt.
bland 1/2 l. piskefløde m. paprika, salt, peber og 1 ds. tomatpure.

masser af kalorier og masser af samg.