Langsom opstart...
Fra : MKP

Dato : 23-05-01 19:54

Under opstart gør min computer nærmest i stå i ca. et halvt minut...
I bootlog (og med en analyser) kunne jeg se at årsagen var:

Initing esdi_506.pdr (duration 34.22 sec.)

Jeg ved ikke rigtigt hvad det er, men jeg har mistanke om, at det har noget
med IDE-controlleren at gøre

Håber en af jer hajer derude som lidt mere.

Mvh.
Mads

Fra : MKP

Dato : 23-05-01 20:15

ups...

Mit system er som følger:
Abit KT7A-Raid
900 mzh Athlon T-bird
Ibm Deskstar 75gxp 30mb HD
Asus V-7100 Geforce MX
512 mb PQI 133 Ram
Philips CDRW804 brænder

Mvh.
Mads

Fra : Henning

Dato : 24-05-01 16:55

On Wed, 23 May 2001 21:14:51 +0200, "MKP" <madsp@nej.dk> wrote:

>ups...
>
>Mit system er som følger:
>Abit KT7A-Raid
>900 mzh Athlon T-bird
>Ibm Deskstar 75gxp 30mb HD
>Asus V-7100 Geforce MX
>512 mb PQI 133 Ram
>Philips CDRW804 brænder

Hvor er netkortet

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Henning

Dato : 23-05-01 20:16

On Wed, 23 May 2001 20:53:55 +0200, "MKP" <madsp@nej.dk> wrote:

>Under opstart gør min computer nærmest i stå i ca. et halvt minut...

Netkort? Fast ip-adresse? Ellers giv den det

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Camain\(DK\)

Dato : 23-05-01 22:01

Hvilket OS bruger du??

Win95, så kig her engang:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q171/3/53.asp

Venlig hilsen

Jesper

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 22:06

MKP skrev:

>Under opstart gør min computer nærmest i stå i ca. et halvt minut...

Hvis du har netkort i PCen, og dette ikke har fast IP, så fastsæt en
adresse til kortet - det kan ellers godt tage lang tid for Windows at
finde ud af, at den selv skal finde på en.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : MKP

Dato : 24-05-01 10:26

Jeg har netkort og adsl-forbindelse hos cybercity...og jeg bruger win98.
Hvordan giver jeg netkortet en fast ip?
Mvh.
Mads

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-05-01 17:13

MKP skrev:

>Hvordan giver jeg netkortet en fast ip?

I netværk under kontrolpanelet, der vælger du TCP/IP -> Netkortets
navn, og her kan du under IP-adresse selv indtaste en.

Skriv f.eks. 192.168.0.24 (det sidste tal kan du selv vælge frit, bare
ikke nogle andre PCere på nettet har det samme nummer).

Skriv evt. IPCONFIG i en dos-prompt inden, for at se hvilken IP du har
nu, så kan du evt. give den samme nummer - bare fast.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 24-05-01 20:36

> Skriv f.eks. 192.168.0.24 (det sidste tal kan du selv vælge frit, bare
> ikke nogle andre PCere på nettet har det samme nummer).

Helt frit kan det ikke vælges.
0 må ikke bruges, da det er netværkets IP-nummer
255 må ikke bruges, da det er broadcast-adressen.
Men ellers er der frit slag derimellem.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-05-01 20:41

Kenneth Kristensen skrev:

>Helt frit kan det ikke vælges.

Næh, man må f.eks. heller ikke vælge 258 eller 24586 :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 24-05-01 22:59

Lasse Hedegaard wrote:

> Næh, man må f.eks. heller ikke vælge 258 eller 24586 :)

Nej, men det giver ligesom sig selv, da jeg skrev alt mellem 0 og 255
Desuden er det jo det binære talsystem, der arbejdes med så...

Fra : MKP

Dato : 25-05-01 00:32

Hmmm, det eneste der skete ved at give den fast ip (samme ip som jeg altid
har hos CC) var at jeg ikke kunne komme på nettet

Det er altså ikke netkortet der var synderen..

Jeg har imellemtiden opdaget noget:
Hvis jeg vælger at IDE-controlleren kun skal bruge den primære, starter jeg
op lynhurtigt... Bare uden CDROM-drevet

Hvad kan jeg så gøre?

Og tak for hjælpen iøvrigt!

Mvh, Mads

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-05-01 01:20

MKP skrev:

>Hmmm, det eneste der skete ved at give den fast ip (samme ip som jeg altid
>har hos CC) var at jeg ikke kunne komme på nettet

Du skal ikke vælge den IP din udbyder giver dig til internettet, men
den IP du vil have på dit lokalnet.

Prøv at skrive IPCONFIG i en DOS-prompt. Så kan du se de to
IP-adresser du har (den på lokalnettet, og den på internettet).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : MKP

Dato : 25-05-01 09:55

> [...]
>
> Prøv at skrive IPCONFIG i en DOS-prompt. Så kan du se de to
> IP-adresser du har (den på lokalnettet, og den på internettet).

Hej igen.
Hvis jeg skriver IPconfig får jeg følgende:

IP-adresse.............212.242.182.188
Undernetmaske......255.255.255.128
Standardgateway....212.242.182.129

Hvad er det da jeg skal skrive under tcp/ip ?? Man skal jo udfylde både IP
og undernetmaske. Iøvrigt har jeg ikke noget lokalnet.

Så du hvad jeg skrev om IDE-controlleren?

Mvh,
Mads

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-05-01 10:55

MKP skrev:

>Hej igen.
>Hvis jeg skriver IPconfig får jeg følgende:

Jeg kan vist desværre ikke hjælpe dig mere...
Prøv i news://dk.edb.netvaerk

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-05-01 11:29

> [...]
>
> Hvad er det da jeg skal skrive under tcp/ip ?? Man skal jo udfylde både IP
> og undernetmaske. Iøvrigt har jeg ikke noget lokalnet.

ADSL er ikke bare ADSL. Du har ADSL med 1-meg-modem (en bridge). Lasse
troede du havde router, derfor har I snakket temmelig meget forbi hinanden.

Har du læst: http://go.to/kt7faq -der står meget om dit motherboard. Prøv
evt. at installere via's nyeste 4-in-1 drivere.

Desuden har du ikke skrevet hvilket OS du kører. Det er svært at hjælpe når
man ikke får nok info.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : MKP

Dato : 27-05-01 23:59

> Har du læst: http://go.to/kt7faq -der står meget om dit motherboard. Prøv
> evt. at installere via's nyeste 4-in-1 drivere.

Tak for linket...jeg har prøvet med de nyeste 4in1-drivere uden held

> Desuden har du ikke skrevet hvilket OS du kører. Det er svært at hjælpe
når
> man ikke får nok info.

Ups, jeg bruger windows 98...

Mvh,