Er NE2 noget for mig?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 19:28

Jeg har hørt lidt brok i krogene over NE2-routeren, men har ikke
rigtig fulgt med.

Den eneste grund til jeg skal have NE2 er, at jeg gerne vil dele
forbindelsen, uden at have en PC stående tændt. Det kan jeg jo med
routeren.

Vil jeg opleve nogle problemer, hastighedsforringelse, eller hvad der
nu er tale om?

Hvordan vælger jeg, om jeg vil have en åben eller lukket router? Kan
TDC ændre på dette over nettet når den er tilsluttet eller hvordan?

Jeg skal bruge min PC til web, mail, FTP, ICQ og andre ting. Skal jeg
have åben eller lukket router?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 23-05-01 22:20

Hej Lasse!

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> TDC ændre på dette over nettet når den er tilsluttet eller hvordan?
>
> Jeg skal bruge min PC til web, mail, FTP, ICQ og andre ting. Skal jeg

Jeg venter også selv spændt på netexpres.

Det er vidst noget med at man selv kan tilpasse sin router, men tele
danmark anbefale 2 opsætninger, en åben og en lukket, men man kan vidst
selv justere routeren.

Jeg ved ikke med windows versionen af icq, om man kan lave PAT på nogle
bestemte porte, for ellers skulle icq virke optimalt
web, mail, ftp er der ingen problemer i. Måske ftp hvis du ftp'er en
site der er bag en firewall. Dvs. hvor PAT er brugt.
Bo Simonsen

Software is like sex - it's better when it's free!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 22:33

Bo Simonsen skrev:

>Jeg venter også selv spændt på netexpres.

Jeg har allerede NE1, og har lige fået routeren med posten idag - skal
konvertere til NE2.

>Det er vidst noget med at man selv kan tilpasse sin router, men tele
>danmark anbefale 2 opsætninger, en åben og en lukket, men man kan vidst
>selv justere routeren.

TDC anbefaler vist kun den lukkede, men du kan åbne den selv, ja.

>Måske ftp hvis du ftp'er en
>site der er bag en firewall.

Hvad hvis jeg selv vil køre en FTP eller web-server?

Kan man ikke have en lukket router, og så derfra selv gå ind og åbne
for hvad man nu skal bruge?

Hvad med Zonealarm, det har flere foreslået at bruge, men det skal vel
installeres på alle PCere på netværket?

Jeg har 2 eller 3 PCere der skal på nettet. Den ene skal ikke bruges
til andet end web og mail, måske lidt Real Audio, men ellers ikke
noget. Denne kunne vel godt nøjes med en lukket router, men de andre 2
maskiner skal måske have adgang til en del mere...

venligst,
Lasse Hedegaard