Hornfiskejern til udbening
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 23-05-01 19:17

Hej

Nybegynder på 2. år i lystfiskeriet leder efter et nyt eller næsten nyt
"hornfiskejern"

Jeg tænkte derfor igår at denne konference var en mulighed for - ikke mindst
i denne hornfiskeperiode - at een eller måske flere kunne henvise til et
godt tilbud på subj.

Jeg kan sige med det samme at jeg har prøvet Imerco og kan også få et "jern"
der, men det koster kr. 299,-.
Det var i hvert fald ekspedientens ca. bud - da de ikke lige havde et på
lager i Ringe by på Fyn!

Så hvis der skulle være nogen der ved om et sted med et billigt tilbud på et
godt kvalitetsjern eller måske har forkøbt sig, så hører jeg gerne fra
vedkommende

Venlig hilsen

Bjørn

E-Mail:
bjornjen@post1.tele.dk ---> Brug denne e-mail adresse fra Scandinavien<---

bjornjen@email.com
bjornjen@netscape.net
bjornjen@hotmail.com
bjornjen@yahoo.com
bjensen@iname.com

Homepage: http://home1.inet.tele.dk/bjornjen

Fra : Claus Berdiin

Dato : 23-05-01 20:44

Ha ha.... Hvis det på nogen måde kan hjælpe dig, så kan jeg oplyse, at jeg
her i
weekenden har set dem hos isenkræmmeren i Nexø for 169,-

Og nej.... Jeg kan ikke hjælpe - jeg bor i Nordsjælland....

Fra : Steen Hansen

Dato : 23-05-01 21:05

De jern kan købes i næsten alle grej forretninger www.hvidovresport.dk

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 23-05-01 22:54

Hej Claus

Ja du griner - men jeg har da en telefon og portoen kommer nok ikke meget
over kr. 30,- så jeg sparer da ca. 100 kr. selv om det bliver sendt over det
halve land !!!

Så hit med nogle infos: Er det en Imerco som jeg kan finde i telefonbogen
eller hva´ ???

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Arne Jensen

Dato : 24-05-01 21:13

Hej jeg har prøvet et par forskellige hornfiskejern, men jeg har endnu ikke
fundet et der dur, så mit råd er spar dine penge, indtil du har set et jern
der virker
hilsen Arne

Fra : Jesper Rondé

Dato : 26-05-01 09:18

Prøv i ækvator sport i Odense - der har de i hvert fald haft dem...

M.v.h.

Jesper Rondé

Click here for Free Video!!
http://www.gohip.com/free_video/

Bjorn Jensen <bjornjen@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9egukv$hm2$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 28-05-01 09:57

Hej Jesper

Tak for rådet - det var godt !

Jeg handler ellers stort set det hele i lige netop denne forretning - men
grundet en tanketorsk havde jeg set mig blind på Imerco-kæde ved køb af
sådan en ting

Jeg har lige talt med dem og de har dem da stadigvæk - og på lager også -
til kr. 159,- pr.stk.

Så jeg "får nok eet" i Fars Dags gave - tror jeg

Tak til dig og I andre med hjælp og råd om denne ting.

Venlig hilsen

Bjørn

Fra : Jørgen Bentzen

Dato : 29-05-01 20:46

Hej Bjorn og andre der evt. allerede har et jern.
Når du nu har fået investeret i et filetjern kunne du måske også give dine
erfaringer med dette til gruppen. Jeg har fået at vide at hornfisken nærmest
skal være halvt frosset eller halvt rådden før man får gode resultater..?!
vh
Jørgen

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 30-05-01 00:25

Hej Jørgen

Nu skal det jo lige blive Fars Dag før jeg kan få gaven
Plus den lidt mere kedelige kendsgerning, at herefter skal jeg også have
fanget en 10-15 stk af slagsen, så jeg kan øve mig lidt ) Altså hvis min
videregivne erfaring skal have bare lidt med virkeligheden at gøre - tror
jeg da nok

Men jeg har en link til Jer interesserede hvor der er fine billeder af hele
processen plus andre vigtige ting for os der ikke har prøvet dette her i
nogen grad overhovedet Og det er:

http://www.fiskeoplysningen.dk/raavarerbehandling1.htm

Derudover har jeg fået en vejledning uden brug af jernet til filetering af
hornfisk.

Jeg har dog ikke spurgt afsenderen, om jeg må videresende denne mail til jer
andre, så det lader jeg være med.

Men hvis du ser denne mail - Winnie, så vil du måske selv indvie de andre
nybegyndere i din idé - Jeg synes den er god - også selvom jeg selv gerne
vil forsøge med jernet også.

Venlig hilsen

Bjørn