køb af påhængsmotor?
Fra : Lars Holst

Dato : 08-02-05 18:04

Hvor på Sjælland, Lolland-Falster og Møn kan man med fordel købe 4 takts
påhængsmoterer i de helt små størrelser (max 4 hk), til brug på vores nye
Bombard AX3 gummibåd?

Eller findes der steder andre steder hvor leveringsomkostningerne er så
lave og hvor prisen også er så lav at det er konkurrendedygtigt?
(Tyskland, Sverige etc.)

--
Lars Holst

Fra : Peter

Dato : 08-02-05 18:30

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller findes der steder andre steder hvor leveringsomkostningerne er så
> lave og hvor prisen også er så lav at det er konkurrendedygtigt?

Sidste år købte jeg en. Det blev sammen med en gummibåd fra www.netbaad.com
Det vil sikkert kunne betale sig lige at ringe rundt, - Tempo, Holbæk,
Lynetten etc. - og så sammenligne priserne med netbaad.

Mange hilsener - og godt valg til alle / Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-05 20:05

> [...]
>
> Eller findes der steder andre steder hvor leveringsomkostningerne er så
> lave og hvor prisen også er så lav at det er konkurrendedygtigt?

Jeg kender ikke til køb i udlandet!

Jeg kan helt klart anbefale Suzuki 4-takt som bl.a. forhandles af Madsnedø
Marinecenter...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-02-05 01:41

> [...]

> påhængsmoterer i de helt små størrelser (max 4 hk), til brug på vores nye

Min kammerat købte sin Mercury 4 hk/takt hos Lynetten, den fik han ned på
en fornuftig pris. Ellers er der også Pacific Boatcenter.

Spørgsmålet er så bare, om man kan få 4-takt under 4 hk, det aner jeg intet
om. Jeg kunne godt forestille mig, at de helt små motorer var to-takt.

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 09-02-05 05:19

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> den 9. februar 2005 kl. 01:41
+0100 skrev:
>Spørgsmålet er så bare, om man kan få 4-takt under 4 hk, det aner jeg
>intet
>om. Jeg kunne godt forestille mig, at de helt små motorer var to-takt.
Honda, Yamaha og Suzuki har 4-takt i henholdsvis 2, 2,5 og 4 Hk.

Men hvorfor egentlig en 4-takt, når de nu udvikler 2-takt, der kan klare
de skrappe krav i 2008 - vistnok Carb2008.

Johnson / Evinrude har jo udviklet en 2-takt serie - E-Tec - som ser ud
til at være ret konkurrencedygtig. Indtil videre i størrelser, der ikke
rigtig er relevant i denne tråd.

Hilsen Sverre.

Fra : Tobester

Dato : 09-02-05 10:02

Jeg ved godt, at det ikke er i omegnen af Lolland,men jeg har hentet et
tilbud hjem fra:

http://www.johnbridgermarine.net/frames.htm

på Honda 2hk og 2½hk 4-takt i omegnen af 300pund = 3200kr.

Jeg fik aldrig motoren hjem, så jeg ved ikke, hvad fragten ville have
beløbet sig til,men sådan en motor vejer under 15kg.

Ellers kan du søge på www.boatsandoutboards.co.uk , hvor også flere
forhandlere annoncerer.

Held og lykke,

Tobester, der er stor fan af internettet...

Fra : Troels Hansen

Dato : 09-02-05 17:12

Sverre Stokke wrote:
> Honda, Yamaha og Suzuki har 4-takt i henholdsvis 2, 2,5 og 4 Hk.
>
> Men hvorfor egentlig en 4-takt, når de nu udvikler 2-takt, der kan klare
> de skrappe krav i 2008 - vistnok Carb2008.

+ Slipper for olieblandet benzin.
- Noget større/tungere motor

Fra : Sverre Stokke

Dato : 10-02-05 02:20

Troels Hansen <nouser@ffelsaa.dk> den 9. februar 2005 kl. 17:12 +0100
skrev:

>+ Slipper for olieblandet benzin.
Enig - det er besværligt og en smule dyrere.

>- Noget større/tungere motor
Og dyrere service / vedligehold.

Hilsen Sverre.