Alarmer
Fra : Preben Christensen

Dato : 23-01-05 00:45

Hejsa
Hvordan er marked med hensyn til alarmer til både??

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 23-01-05 10:17

> Hvordan er marked med hensyn til alarmer til både??

Til hvilken type ?
Det er typisk bil alarmer man monterer i både, disse fåes med alt tænkeligt
udstyr.
Typisk er det rum censorer, kontakter og spændingsfald med 1-2-3 kreds
start-spær + evt GPS og SMS modul.
Priserne er selvfølgelig alt efter udstyr og model fra ca 1000,- - 10000,-

Hvis man har 220v kan man også bruge en hus alarm, men hvis strømmen ryger
på broen, så er der problemer.

Mvh
Leon

Fra : Carsten Holck

Dato : 23-01-05 11:21

Leon Hulstroem (4220) skrev:

> [...]
>
> Hvis man har 220v kan man også bruge en hus alarm, men hvis strømmen ryger

mon ikke de fleste husalarmer kører med et 12 backup akku, så skulle det
være muligt at ombygge. Jeg tror der er et større problem om den kan
tåle miljøet - salttåge, kulde og fugt mv.

/carsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-01-05 13:09

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i

> Hvordan er marked med hensyn til alarmer til både??

Jeg købte en håndfuld af de alarmer, som Harald Nyborg havde på tilbud den
9. januar. Du kan også købe den i Silvan og enkelte gang er den på tilbud i
Aldi.

Det er en NorthQ og der er det hele med, altså tre trådløse rumfølere,
strømforsyning osv. Den er ganske vist til almindelig telefon, men mon ikke
man kan bygge et eller andet, så den kan aktivere en mobil. Der er jo en 12v
alarmudgang. Jeg gav 495,- pr styk og normal prisen er ca 1000,- Den
fungerer glimrende, navnlig til prisen..

Alternativt skal du have fat i noget bilalarm, det har de måske hos
Thansen...

Claus