Barometer.. viser det rigtigt?
Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 14-01-05 11:06

Jeg har mit gamle barometer på væggen, og af en eller anden grund kan man
dreje bagskiven?!? hvorfor kan man det? er det normalt at man kan det på
barometre? mit problem er, at jeg tror at bagskiven ikke er stilt rigtigt..
det betyder at barometeret viser udslag rigtigt rent relativt!! men jeg er
ikke sikker på at de faktiske HPa som det viser er korrekte.. Så mit
spørgsmål er: Hvordan tjekker man (nemt) om ens barometer er indstilt
rigtigt?

/Herb

Fra : Bo Carlé

Dato : 14-01-05 11:13

Hej /Herb
på:
http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/faq-spoergsmaal_og_svar/faq-maaleudstyr.htm
står hvordan og hvorledes du indstiller dit barometer.
Bo