Hvor opholder fuglene sig egentligt om nat~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-12-04 21:29

Her i Ryomgård har vi masser af dompapper, der fouragerer i ahorntræerne, der
står som allé ved skolestien og ved nogle boligområder.
Jeg går dan samme tur med hunden både dag og nat.
Forleden tog jeg min voldsomt kraftige håndlampe med, for for sjov at se, om
jeg kunne spotte nogle fugle, der rater i et træ.
Alle ahornene var fugletomme, og jeg skunne heller ikke spotte fugle i
granerne, så hvor overnatter de engentligt henne?

Dompapperne sover i hvert fald ikke samme sted som, de fouragerer.
Flyver de ind i et nærliggende skovbryn, hvor træerne står tættere eller hur?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-12-04 01:47

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alle ahornene var fugletomme, og jeg skunne heller ikke spotte fugle i
> granerne, så hvor overnatter de engentligt henne?

På nogen andre grene....

> Dompapperne sover i hvert fald ikke samme sted som, de fouragerer.
> Flyver de ind i et nærliggende skovbryn, hvor træerne står tættere eller
hur?

Ved det ikke, men min undren var om muligt større i Grønland, hvor Ravnene
om aftenen med ét var pist væk, og hvor gemmer man sig i et træløst,
snedækket landskab? Men væk var de.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen