Billigt eller ?
Fra : jytte

Dato : 13-02-05 19:22

Hej Gruppe,

Faldt lige over et tilbud jeg ikke ved om jeg skal ta' eller ej.

100 forskellige fluer for 375,- er det ikke helt vildt billigt ? eller det
er det måske ikke ?

SU:

Mvh. J

Fra : Anders Lund

Dato : 13-02-05 20:49

"jytte" <jytte_hilden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Faldt lige over et tilbud jeg ikke ved om jeg skal ta' eller ej.
>
> 100 forskellige fluer for 375,- er det ikke helt vildt billigt ? eller det

Billigt.....!

Fra : Mikael K

Dato : 13-02-05 23:57

On 13-Feb-2005, "jytte" <jytte_hilden@hotmail.com> wrote:

> Faldt lige over et tilbud jeg ikke ved om jeg skal ta' eller ej.
>
> 100 forskellige fluer for 375,- er det ikke helt vildt billigt ? eller det
> er det måske ikke ?

Er der andre der kan komme med på samme bud?
Kan du ikke poste hvor du har set det..?

Jo.. 3,75/fluen ER billigt..
Hvis ellers de er bundet OK...

--
Mikael K.

- Det vigtigste ved lystfiskeri, er ikke de fisk du tager hjem med.
- Men det stress du lader blive ved vandet....

Spam-mail... Nej tak...

Fra : jytte

Dato : 14-02-05 07:43

Hej Mikael,

se her www.saxild.dk og klik på ugens flue i menuen

/J

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-02-05 16:33

"jytte" <jytte_hilden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 100 forskellige fluer for 375,- er det ikke helt vildt billigt ?
> eller det er det måske ikke ?

Tja, hvis du besøger en gård med husdyrsbesætning, er jeg sikker på, du får
lov til at indsamle 100 forskellige fluer ganske gratis.

Eller med andre ord: Det er godt nok svært at svare på, når vi ikke aner,
hvilke fluer og i hvilken kvalitet, der er tale om.

Bemærk, at de billige fluer ofte bindes af børn i den tredie verden. Hvad du
så vil bruge dén oplysning til, må du afgøre med dig selv.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/09/05)

Fra : jytte

Dato : 14-02-05 17:40

3. verden eller børnearbejde ved jeg intet om, Indrømmet.

Men fluerne fejler i hvert fald intet. Kvaliteten af dem jeg modtog her i
eftermiddag er helt i top.

Hvor har du din viden om produktionen og børnene fra Jens ?

Mvh J.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-02-05 17:47

> Hvor har du din viden om produktionen og børnene fra Jens ?

Fra en stor forhandler i Københavnsområdet, der får sine billige fluer fra
bl.a. Kenya.

Fra : jytte

Dato : 14-02-05 18:06

Jamen så er det jo nok rigtigt, når nu en stor anonym forhandler fra
selveste hovedstadsområdet gør det. Så gør alle de andre sikkert som han.

Mvh. J.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-02-05 18:11

> Jamen så er det jo nok rigtigt, når nu en stor anonym forhandler fra
> selveste hovedstadsområdet gør det. Så gør alle de andre sikkert som
> han.

Du kan tro, hvad pokker du vil. Lige nu lyder du som strudsen, der ikke tror
sig opdaget, når den stikker sit dumme hovede i et hul i jorden. Hvordan
tror du da, man kan producere fluer til den pris? Jeg vil gætte på, du slet
ikke er interesseret i svaret, men blot vil have lov til at købe dine varer
så billigt som overhovedet muligt.

Fra : Hobi

Dato : 14-02-05 18:13

> Fra en stor forhandler i Københavnsområdet, der får sine billige fluer fra
> bl.a. Kenya.
>
> --
> -Jens B.

Nu bliver jeg sikkert slagtet her i gruppen, men: Hvad tror I børnene skulle
have lavet, hvis de ikke lavede fluer ?? De skal jo hjælpe til, med at tjene
til føden.( hvis det overhovdet er børn, som laver dem ) ??

MVH
Hobi

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-02-05 18:19

"Hobi" <hobi@FJERNpost8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulle have lavet, hvis de ikke lavede fluer ?? De skal jo hjælpe
> til, med at tjene til føden.( hvis det overhovdet er børn, som laver

De kunne jo f.eks. hjælpe med at producere fødevarer, så de blev
selvforsynende, i stedet for at producere vestlige luksusvarer, hvor
profitten ender i distributørens/forhandlerens lomme?

Fra : Hobi

Dato : 14-02-05 18:30

> [...]
> selvforsynende, i stedet for at producere vestlige luksusvarer, hvor
> profitten ender i distributørens/forhandlerens lomme?

Ja, det kunne de. Det er jo bare ikke altid det er det de kommer til, at
lave.
I mange ulande er der ikke store muligheder for, at få et job, og hvis de
endelig fik et, er det så bedre betalt, og får de en bedre behandling end de
gør som fluebindere...??
Forældrene kunne jo også sælge børnene ( det er der adskillige dokumenterede
tilfælde af at de gør ), til slaveri og prostitution.

Nej....jeg foretrækker nu i langt de fleste tilfælde - for børnenes skyld -
at de binder nogle fluer.

MVH
Hobi

Fra : jytte

Dato : 14-02-05 18:39

Jeg har ikke lyst til at deltage mere i denne tråd, den er jo løbet helt af
sporet, hvis dette er min skyld - så undskyld allesammen, jeg ville ikke
diskutere politik eller 3. verdens problemer, jeg ville bare have en
kommentar på en pris på et produkt. Hvad produktet var og hvor det kom fra
og hvordan det var produceret er nu mig evigt ligegyldigt. Jeg er bare glad
for mine fluer, og det bliver jeg ved med at være.

Så undskyld alle sammen

Jytte

Fra : Mette P.

Dato : 14-02-05 18:52

> [...]
glad
> for mine fluer, og det bliver jeg ved med at være.

Jytte da! Jeg er bare nysgerrig... Kunne da godt tænke mig at vide om de
virleligt KAN levere fra søndag aften til mandag eftermiddag? Bare et lille
svar?
Ellers må du leve med min mistanke on at drive en spammeragtig og underlødig
form for markedsføring.

Fra : Hobi

Dato : 14-02-05 18:53

> [...]
> og hvordan det var produceret er nu mig evigt ligegyldigt. Jeg er bare
> glad for mine fluer, og det bliver jeg ved med at være.

Der er såmænd ingen grund til, at undskylde. Tvært imod.
Der er jo faktisk Jens og Jeg, som er Off Topic.

EOD

MVH
Hobi

Fra : Robert Piil

Dato : 14-02-05 18:02

"jytte" <jytte_hilden@hotmail.com> wrote in message

> Men fluerne fejler i hvert fald intet. Kvaliteten af dem jeg modtog her i
> eftermiddag er helt i top.

Det er sikkert ganske udmærkede, men du kan ikke bedømme kvaliteten
ordentligt før du har fisket med dem. Hvor man fisk holder de enkelte fluer
til? (For mange af os, er det godtnok et teoretisk spørgsmål), hvor gode er
krogene? Ved billige kroge er der forholdsvis mange svipsere. Hvis en krog
er for hård hærdet knækker den alt for nemt, hvis den ikke er hærdet
godtnok, bliver den for blød og rettes nemt ud.

Mange dyre fluer er ganske givet for dyre i forhold til den kvalitetsforskel
der er, men de bedst lavede fluer er altså også bedre.

--
Robert

Fra : Mette P.

Dato : 14-02-05 18:04

> [...]
> 3. verden eller børnearbejde ved jeg intet om, Indrømmet.
>
> Men fluerne fejler i hvert fald intet. Kvaliteten af dem jeg modtog her i

Hmmm....Bestilte du ikke i går efter kl. 19.21? Fordi da var du i syv sind
om du skulle eller ej, ikke? Og så har du sendt din bestilling senere, og
alligevel modtaget varerne i dag? De må være PÆNT opsatte for at få lidt
omsat. Eller hvad er din forklaring?

Nå, til sagen. At dømme ud fra butikkens øvrige sortiment, er det ikke
udpræget billigt. Du bestiller jo en gang u-specifiseret "gulv-opfej" De
øvrige fluer i sortimentet koster det samme eller mere, end hos de
traditionelle forhandlere. Du MÅ vende dig til at undersøge markedet.