Hjælp til valg af fluer !
Fra : jytte

Dato : 06-02-05 17:31

Hej NyhedsGruppe,

Er der nogle der kan hjælpe med forslag til 10-15 fluer til brug ved å /
put'n'take

Jeg har været inde på www.grejbiksen og på www.saxild.dk og kigge lidt, kan
i eventuelt liste nogle af deres fluer ?

På forhånd tak

Fra : Mette P.

Dato : 06-02-05 19:00

"jytte" <jytte_hilden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> i eventuelt liste nogle af deres fluer ?

Hej Jytte

Ved godt du bad om en liste, men hvis du er helt på bar bund ville jeg lige
runde biblioteket. Der er flere fine titler om begge typer fiskeri.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-02-05 22:59

"Mette Ko" <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Er du her stadig?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/29/05)

Fra : Gorm

Dato : 07-02-05 00:25

> "Mette Ko" <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej Jens Bruun og Mette P
Skal i ikke snart til at pisse af fra denne gruppe?
I er lige latterlige at høre på, og det begynder at genere mig at debatten
her er under lavmålet.
Gorm

Fra : Mette P.

Dato : 07-02-05 19:36

"Gorm" <soijf@fjkghd.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Hejsa Gorm

> Skal i ikke snart til at pisse af fra denne gruppe?

Jo, hvis det vil glæde dig går jeg (snart)

> I er lige latterlige at høre på, og det begynder at genere mig at debatten
> her er under lavmålet.

Gorm, du lyder fornuftig og jeg er ked af at vi generer dig.

Knæk og Bræk

Mette

Fra : Mette P.

Dato : 07-02-05 19:41

"Jens Bæbruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mette Ko" <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er du her stadig?

Næ, hvorfor tror du det? Kan du se et af mine indlæg?

Nå, undskyld Jytte. Hvor bor du, i hvilket vand fisker du? Det må vi vide
for at kunne rådgive bedst muligt.

Syns du lægger meget vægt på www.saxild.dk , men det er der måske en grund
til? Prøv da at ringe til dem, og læg resultatet op her i gruppen. (hvis der
er telefon i dit område)

Hej

Mette

Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-02-05 21:57

jytte wrote:
> [...]
>
> Jeg har været inde på www.grejbiksen og på www.saxild.dk og kigge lidt, kan
> i eventuelt liste nogle af deres fluer ?

Smut ind i en lokal grejbiks (der hvor du vil fiske) og forelæg dem
opgaven. Jeg er ret sikker på at der er en i forretningen der kender de
områder du vil fiske i, og kan give dig noget kompetent rådgivning.

Mvh
Søren

Fra : jytte

Dato : 06-02-05 22:28

Jeg ved i mener det pænt, og jeg er glad for jeres svar. Men der er ikke
noget lokalt fiskecentrum i byen, og biblioteket har jeg prøvet for kun at
blive omend mere forvirret.

Så hvis der er nogle der har lidt forstand på hvad der dur af fluer, så
ville jeg være meget taknemmelig hvis i kunne finde dem inde på en
onlinebutik for mig. Jeg syntes selv de har mange fluer at vælge imellem hos
www.saxild.dk , men jeg ved slet ikke hvilke der er gode og hvilke der ikke
er.
Hvis i har link til andre online butikker med fluer vil jeg også gerne have
dem.

Mvh. J

Fra : Kent Hald

Dato : 07-02-05 00:51

Hej Jytte,

Vi vil skam gerne hjælpe, men der er lige så mange
forskellige "favoritfluer", som der er fluefiskere.
Men begynd med at fortælle, om det skal være
vådfluer eller tørfluer.
Det vil forenkle det lidt.

Venlig hilsen

KH

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 07-02-05 08:54

Hej!

www.flueposten.dk

De har forskellige kasser til forskellige formål.
Skriv til dem hvad du fisker. Så pakker de kasserne efter det.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Fra : jytte

Dato : 08-02-05 01:38

Jeg har løst mit problem tak..

Jeg har købt mig 30 forskellige fluer og en flueæske for 125 - så mon ikke
der er en enkelt flue eller to der dur

Men tak for gode råd allesammen.

Knus - J