Hjælp med Abu Cardinalhjul
Fra : Thomas Olesen

Dato : 05-02-05 16:29

Hej NG.

Er der nogen som måtte være bekendt med dette hjul... Abu Cardinal CD6-3000
Centre Drag hjul.

Jeg har nemlig set det på tilbud til 399,- hvilket er under 1/3 af
normalprisen, men en af mine arb.kollegaer har fortalt mig at der er
problemer med netop det hjul mht. sommer/vinter.

Det har 5 kuglelejer og 1 rulleleje hvilket skulle give problemer da det
hhv. udvider sig (sommer) og trækker sig sammen (vinter) og at der derfor
ikke skulle være plads nok i hjulet.

Personligt har jeg aldrig hørt om dette før og ved derfor ikke om det måtte
være en "and" og vil lige høre folket inden jeg farer ud at køber mig et nyt
hjul.

Thomas.

Fra : Thomas Olesen

Dato : 05-02-05 16:30

Beklager de store mellemrum i teksten

Thomas.

Fra : Arne Jensen

Dato : 05-02-05 19:01

On Sat, 5 Feb 2005 16:29:05 +0100, "Thomas Olesen"
<tto@tele2adslFJERN.dk> wrote:

>Er der nogen som måtte være bekendt med dette hjul... Abu Cardinal CD6-3000
>Centre Drag hjul.
Ærligt og redeligt nej jeg kender ikke en hujende hat til det hjul!
men læs en smule mere længere nede:)

>Det har 5 kuglelejer og 1 rulleleje hvilket skulle give problemer da det
>hhv. udvider sig (sommer) og trækker sig sammen (vinter) og at der derfor
>ikke skulle være plads nok i hjulet.
Altså i min scooter, jeg lige har skiftet hovedlejer i, er der to
lejer plus et nåleleje (rulleleje) og faktum må være at du skal edder
maneme kører stærkt på dit hjul før temperaturen har nogen nævneværdig
betydning.
Nu skal jeg overhovedet ikke kloge i lejerne i det hjul du er ved at
købe, men forskellen i temperatur fra min scooter står hernede i frost
til den er varm er adskillige 100 grader, og jeg tillader mig at
tvivle stærkt på at dit hjul tilnærmelsesvis når i nærheden af de
forskelle.

Da jeg monterede lejerne i min scooter frøs jeg dem ned til -21 grader
og blokken var VARM.. Alligevel skulle de mere eller mindre
"tæves/presses" på plads.

Hvor om alting er, så tror jeg nok: RAP RAP RAPRAP:)

Der er så lille forskel mht sommer og vinter at det i forbindelse med
et fiskehjul overhovedet ingen betydning har når det gælder lejer.

Hvad der har væsentlig større betydning er om du giver det en dråbe
olie når du kommer hjem.

Arne

Fra : Stein Johannessen

Dato : 09-02-05 10:29

In article <0D5Nd.340$tS1.175@news.get2net.dk>, "Thomas Olesen" <tto@tele2adslFJERN.dk> wrote:

Jeg har en CD6 2000 som jeg bruker både sommer og vinter i Norge.
Den er flittig brukt i 2 år, og jeg har ikke hatt problemer med den.

mvh
Stein