Vadejakke: Scierra eller Geoff Anderson?
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-05 15:07

Hej.

Jeg står og skal købe en vadejakke, og valget står mellem Scierras Aquatex i
mellemlængden og
Geoff Andersons WS02.

Den skal bruges til såvel kyst som å-fiskeri.

Hvilken ville i vælge ?

På forhånd tak.
René Rasmussen

Fra : kazz

Dato : 30-01-05 21:29

Jeg har den fornøjelse at være ejer af begge typer af jakker.
Scierras har jeg dog som lang model og jeg bruger den primært i åen.
Jeg vil med det samme sige at jeg ikke har haft lejlighed til at
langtidsteste Aquatexen endnu, da jeg kun har haft en i ca 1 år.

Hvis vi starter med GF jakken, så er det en glimrende jakke, med mange gode
detaljer og håndværksmæssigt er den fuld på højde med det øvrige udbud på
markedet.
Jeg har dog fået byttet en enkelt jakke pga. en utæthed på den ene skulder.
Den jeg har idag, har fulgt mig i godt 3 år og det er først her på det
sidste at den begynder at tage lidt vand ind ærmerne, men det sker kun under
ekstreme forhold.
Et minus ved GF jakkerne, er at de er ret stive i stoffet og ryglommen
absolut ikke er det mindste vandtæt.
Mancehetterne ved ærmerne er ikke meget værd og jeg har klippet mine af, da
de kun sad i vejen.

Hvis vi skal give GF jakken lidt karakter, må det blive.

Plusser:
Pasformen
Hætten
Vandtæt
rummelig ryglomme
rummelige brystlommer

Minusser:

Ret stiv i stoffet
Ryglomme ikke det mindste tæt.
Manchetter ikke særligt brugbare

Overordnet set, et godt køb til prisen

Aquatexen, har ligeledes mange gode detaljer, men jeg savner lidt at
lommerne var mere i boxform.
Stoffet er meget let og blødt og og er som det vigtigst af alt tæt
Jakken er en smule køligere at have på en GF jakken, hvilken kan have sine
fordele om sommeren.
Lynlåsene er dog et kapitel for sig selv, da de kan drive en til vanvid, ved
det, at den lille "tap" man skal rykke i har det med at vende sig så
lynlåsen går fast.
Jeg ved dog ikke om de idag anvender en anden type ?

Karakter

Plusser:

Meget let
kølig om sommeren
Vandtæt
God hætte
Gode manchetter

Minusser:

Lynlåsene
Lommerne er lige små nok

Overordnet set også et godt køb til prisen

Håber du kan bruge min vurdering til at træffe dit valg.

Kazz

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 18:26

Hej Kazz

Jeg takker mange gange for dine bedømmelser.
Jeg tror valget falder på Geoff Anderson jakken.

René

Fra : kazz

Dato : 01-02-05 22:10

Det tror jeg også er et klogt valg.
Et lille tip til få din jakke til at holde længe, er aldrig at vaske den.

Nu må du endeligt ikke tro at jeg i så fald render rundt og lugter værre end
en hel fiskefabrik.
Faktisk så vasker jeg min jakke mange gange om året, men det forgår med en
håndbruser, en børste og lunkent vand.
Herefter luftes jakken godt og grundigt, hvorefter den er så god som ny.

Min fiskemakker, som plejer at vaske hans jakke i vaskemaskinen indtil flere
gange om året, har indtil nu taget livet af 3 jakker, som er blevet utætte
som en si efter max 1 år.

Man kan selvfølgeligt købe div. imprægneringsprodukter, så som Nix m.m, men
det er noget stads at få i vaskemaskinen, og det koster en krig, så hellere
holde sig til lunkent vand.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 16:47

Tak for tippet!

> [...]
> hellere holde sig til lunkent vand.
>
> Kazz.
>

> "Renè Rasmussen" <barbakane> skrev i en meddelelse

>>> Pasformen
>>> Hætten