Passer dette sammen?
Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 23-05-01 12:30

Hej,

Det bundkortet, Asus A7V133, udnytte AMD's 1333MHz T-Bird fuldt ud? Jeg
mener, har bundkortet en begrænsning på f.eks. 1,2GHz eller sådan noget?

Og kan bundkortet også udnytte PC133 RAM blokke? (ja, det lyder sådan af
navnet, men jeg er ikke sikker..)

-Brian

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 23-05-01 12:36

"Brian Juul Nielsen" <New-York@Anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Det bundkortet, Asus A7V133, udnytte AMD's 1333MHz T-Bird fuldt ud? Jeg
> mener, har bundkortet en begrænsning på f.eks. 1,2GHz eller sådan noget?

Ja og nej. Du kan sagtens få en 1333MHz T-Bird til at køre 1333 mhz i et
A7V133 bundkort. For den sags skyld kan et almindeligt A7V bundkort vist nok
også, det vil så bare kun køre 200 MHz på FSB'en. For at udnytte
bushastigheden på 266 Mhz, kan du vælge et A7A266, som bruger et ALI
chipsæt, men det chipsæt sucks. Pt. er et bundkort baseret på KT133A at
foretrække. Bundkort med KT266 burde snart komme, men vi skal nok vente på
nogle tests før man køber det - de første testudgaver har ikke været
optimeret/gode.

> Og kan bundkortet også udnytte PC133 RAM blokke? (ja, det lyder sådan af
> navnet, men jeg er ikke sikker..)

Ja, det kan det snildt.

mvh
Peter

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 23-05-01 13:18

Hej Peter, takker for svar.

> [...]
> foretrække. Bundkort med KT266 burde snart komme, men vi skal nok vente på
> nogle tests før man køber det - de første testudgaver har ikke været

Hvad med A7M bundkortet, så (A7M266)? Det kan køre 266MHz på bussen, og har
et AMD 761 chipsæt. Er det bedre end ALI chipsættet? Og ved du hvordan dette
bundkort i det hele taget er ift. A7V133 kortet?

Mvh. Brian

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 23-05-01 14:53

> [...]
dette
> bundkort i det hele taget er ift. A7V133 kortet?

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så _SKAL_ A7M266 fodres med det endnu
noget dyre DDR-ram (A7A266 Understøtter også ganske almindelig PC133 SDRAM).
Det synes jeg i hvert fald er en svaghed...

A7M266 ER 10-15% hurtigere end A7V133, ifølge test på bl.a.
www.tomshardware.com, men du skal altså stoppe DDR-ram i det. Om A7M266
eller A7A266 er bedst, skal jeg ikke kunne sige - men hvad angår ALIs
chipsæt, så har jeg kun alt for dårlige erfaringer, og hvis det tilmed kun
klarer DDR-ram vil jeg nok tænke mig om en ekstra gang.

Jeg ville nok holde mig til det meget roste og gennemprøvede A7V133, eller
se nærmere på Abits KT7 Riad. - Eller i det mindste vente til der kommer
nogle pålidelige tests af de to motherboards.

mvh
Peter