FTP versus wrapper
Fra : Michael Helsvig

Dato : 23-05-01 11:12

Fra : Kent Friis

Dato : 24-05-01 09:53

Den Wed, 23 May 2001 12:12:17 +0200 skrev Michael Helsvig:

>Hvordan kan det være, at selvom ftpd ikke kører som daemon, men kun er
>angivet i inetd, altid tillader en forbindelse, selvom klientens host
>burde afvises af wrapperen? Ikke engang linjen "ftpd : ALL : deny" øverst
>i wrapperen har nogen effekt. Andre tjenester bliver fint styret af
>wrapperen. Det er ftpd på FreeBSD 4.2.

Hvis det er TCP-wrappers du snakker om:

Det hedder SVJH "ftp : ALL : deny"

Plus: står der rent faktisk /.../tcpd på den linie i inetd.conf?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Michael Helsvig

Dato : 28-05-01 07:40

Fra : Kent Friis

Dato : 28-05-01 15:41

Den Mon, 28 May 2001 08:39:37 +0200 skrev Michael Helsvig:

>Det virkede ej heller, selvom jeg blot skrev "ftp : ALL : deny". Der står
>ikke noget med /.../tcpd i forbindelse med den linje. Kan det være derfor?
>Jeg ved ikke hvad det betyder.

Hvis TCP-wrappers ikke er slået til, så skal du ikke forvente at det
virker.

Min ftp-linie i inetd.conf ser således ud:

ftp stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd proftpd

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/