BIOS-kodeord
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-01 10:46

Hej alle

Jeg kom lige i tanker om at der findes masterpasswords til nogle
BIOS'er, og jeg vil gerne prøve om sådan et virker på min. Er der
nogen der kender sådanne kodeord?

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 23-05-01 11:51

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg kom lige i tanker om at der findes masterpasswords til nogle
> BIOS'er, og jeg vil gerne prøve om sådan et virker på min. Er der
> nogen der kender sådanne kodeord?

På mange ældre award-bios'er kan du bruge koden j262.Hvis det ikke
virker
kan du på adressen http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/2392/
hente
programmet killcmos, som kan fjerne password-beskyttelsen.

gevaldi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-01 12:00

Gevaldi skrev:

>På mange ældre award-bios'er kan du bruge koden j262.

Min BIOS er ny, men jeg prøver den alligevel.

>Hvis det ikke virker kan du ... hente programmet killcmos ...

Jeg har ikke noget problem. Jeg ville blot afprøve
masterpasswords.

--
Bertel

Fra : Michael Knudsen

Dato : 28-08-01 20:48

Hej Bertel!

Jeg har oplevet, at koden "589589" (eller var det en anden kombination af
disse tal - dog stadig 2 gange samme kombination) virkede på en del
motherboards (dog primært Pentium-mobos). Eksempelvis kan nævnes mit gamle
Intel 430VX (hed det vist nok, jeg er ikke sikker og kan ikke checke).

Mvh. Michael