Kradsehus/træ
Fra : Carina

Dato : 12-02-05 13:54

Hej..

Jeg har købt en kradsetræ med en lille hule under...
Men jeg tror ikke helt at min misser egentligt ved hvad den er til og at det
er dens...
Den kradser stadig i sofaen..

Hvordan får jeg hende til at bruge hendes kradsetræ?

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-02-05 14:16

"Carina" <120104552650@esenet.dk> writes:

> Hej..
>
> Jeg har købt en kradsetræ med en lille hule under...
> Men jeg tror ikke helt at min misser egentligt ved hvad den er til og at det
> er dens...

*GG* det kan skam godt tage sin tid, før den bliver godkendt...

> Den kradser stadig i sofaen..
> Hvordan får jeg hende til at bruge hendes kradsetræ?

Uha, du kan prøve at give kradsedelen et par dråber
baldrian/valeriane, købes hos matas eller i helsekostbutikker. Men det
stinker værre end sure sokker og der er ingen garanti for at det
virker.

Men kan du nå at få fat i katten mens den kradser, kan du flytte den
hen til kradsedelen og vise den at man altså kradser her i stedet...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 12-02-05 14:40

> [...]
>
> Hvordan får jeg hende til at bruge hendes kradsetræ?
>
> Prøv at spraye baldrian på kradsetræet,det tiltrækker meget...
Og du kan jo prøve lidt gå væk kat til sofaen..
det er jo trist at få ødelagt sine møbler...

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-02-05 15:59

In article <420e0730e7b2f@nerdgirl.dk>, Sascha og Sillemis
<chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote:

> Og du kan jo prøve lidt gå væk kat til sofaen..
> det er jo trist at få ødelagt sine møbler...

Hvis du ikke ligefrem vil skræmme katten helt væk fra sofaen, men bare
have den til at holde kløerne inde, ville jeg nu hellere anbefale
FeliWay.
Det kan få katten til at tro, at den allerede har afmærket sofaen (den
kradser for at afmærke territorie). Jeg har også en kat der ynder at
bruge sofaen, med FeliWay får hende til at lade være Det kan kun
lugtes en anelse i de fleste menneskenæser, og kattene bliver trygge og
beroligede af det. Mine gør i hvertfald

--
Knus fra Ann R

Fra : Carina

Dato : 12-02-05 16:43

okay... ja jeg har jo heller ikke lyst til at skræmme min mis helt væk fra
sofaen... for det er der den sover..
Men hvor kan det der feliway købes?
Og tak for svarene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-02-05 17:08

In article <420e2401$0$33654$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Carina
<120104552650@esenet.dk> wrote:

> Men hvor kan det der feliway købes?

Hos din dyrlæge. Eller på nettet f.eks. her:
http://makeashorterlink.com/?K5C62267A (spray) eller her:
http://makeashorterlink.com/?B6F62567A (forstøver til stikkontakt). Jeg
har haft bedst held med sprayen, andre har bedst held med
stikkontaktmodellen.

Hvis du vil vide noget mere om hvad det er for noget, vil jeg være
doven og henvise til min hjemmeside i stedet for at skrive hele smøren
igen
http://siamis.com/Helse/omfeliwayogfelifriend.html

--
Knus fra Ann R

Fra : Lady

Dato : 13-02-05 07:54

"Carina" <120104552650@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er dens...
> Den kradser stadig i sofaen..
>
> Hvordan får jeg hende til at bruge hendes kradsetræ?

Hejsa.

Min Hockey havde også tendens til at kradse i møbler, så jeg købte også
kradsetræ, og hver gang han så kradsede i møblerne sagde jeg NEJ og slæbte
ham derefter over til kradsetræet og satte hans poter på det.
Efter ikke ret lang tid begyndte han at bruge det og i dag er det meget
sjældent, at nogen af dem rører andet.

Forresten, de fik en tendens til at kradse i mit gulvtæppe, men så fik jeg
en kradseplade, som jeg fik monteret på gulvet.
Det er åbenbart forskel på at kradse vandret og lodret - måske en mulighed
for dig, hvis problemet skulle opstå.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Carina

Dato : 13-02-05 12:24

ja, men nu har jeg trægulve så det problem opstår jo nok ikke
Men jeg tror egentligt måske at det ville være en god idé at købe sådan et
kradsebræt.... den kradser jo enten på den vandrette side af sofaen, eller
også kradser den på armlænene...