Hankat slås gennem vinduet
Fra : Laura

Dato : 12-02-05 13:28

Hmmm...

JA nu har jeg snart ikke sovet i mange nætter.

Der sker simpelthen det at vi bor i stueetagen.
Det har to udendørs katte fundet ud af,
og nu kan jeg simpelthen ikke holde min ene kat væk fra soveværelse vinduet.
Han spæner derop hver aften, og når så de herreløse katte går deres rute om
aftenen
(og de går forbi mange gange i løbet af en nat), ja SÅ hidser han sig op.
De stopper op og driller ham, ved at hoppe op og ned foran viduet, og han
skælder ud og hvæser.
En dag tog jeg fat i ham og ville skubbe ham ned som så mange nætter før,
og han HAPSEDE mig tre gange i tommelfingeren (hvilket var to MEGET dybe
huller på
hver side af min tommelfingernegl), hvorefter han genoptog sin slåskamp
gennem revnen i vinduet.

til dagligt er der ingen problemer. Han er jordens mest kælne kat og et
dejligt væsen, men om natten !!!! puha

Hvad pokker gør jeg ?

Lukker jeg døren til soveværelset, kradser min anden kat på døren hele
natten.
Lukker jeg vinduet helt til, kan jeg ikke sove.
Står jeg op og går ud og smider vand på katten udenfor,
kommer den bare igen næste nat, tør og klar til en ny omgang mobning.

Jamen hvad pokker skal jeg stille op ?

Mvh Lee

Fra : karsten & Pia

Dato : 12-02-05 13:42

> [...]
> Står jeg op og går ud og smider vand på katten udenfor,
> kommer den bare igen næste nat, tør og klar til en ny omgang mobning.

Lukker begge katte ude af soveværelset, hvis du har døre til det, så lad dem
være i f.eks køkken eller badeværelse med tissebakken natten igennem. Det
overlever de nok og du får din nattesøvn. Måske de herreløse katte så også
finder en anden rute når nu den dumme kat på den anden side ikke er der til
at blive drillet.

MVH Pia

Fra : Lee

Dato : 12-02-05 15:02

Hmmm jo men nu er det sådan at jeg kun har 2 døre i hele lejligheden. Den
ind til soveværelset og den til kontoret.

og søvn får jeg ikke hvis den ene kradser ivrigt hele natten igennem på min
soveværelsesdør.

desværre er vinduerne i kontoret på samme side som soveværelsesvinduerne, så
det hjælper ikke at lukke dem ind i kontoret.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-02-05 16:06

In article <420e0c6c$0$48643$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Lee
<lee@leenet.dk> wrote:

> desværre er vinduerne i kontoret på samme side som soveværelsesvinduerne, så
> det hjælper ikke at lukke dem ind i kontoret.

Kan du ikke lukke kontorvinduet, i det mindste, og måske investere i
tætte rullegardiner, træpersienner eller lignende, så katten udenfor
ikke har mulighed for at se ind, og dine så forhåbentlig ikke bliver
forstyrret? Det med soveværelsesdøren er sværere

--
Knus fra Ann R

Fra : Lee

Dato : 13-02-05 19:37

> [...]
> ikke har mulighed for at se ind, og dine så forhåbentlig ikke bliver
> forstyrret? Det med soveværelsesdøren er sværere

Hej Ann

Hmm jo men han sidder og lokker dem til sig, ved at sidde i vinduet, så det
er begge veje den er gal (kontorvinduet er altid lukket). Men nu prøver jeg
med ørepropper, og så vil jeg gå over på ejendomskontoret og klage over de
vilde katte der løber rundt om blokken hver dag.

Mvh Lee

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-02-05 19:59

In article <420f9e5c$0$48724$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Lee
<lee@leenet.dk> wrote:

> Hmm jo men han sidder og lokker dem til sig, ved at sidde i vinduet, så det
> er begge veje den er gal (kontorvinduet er altid lukket)

Aha.
Jeg opfattede det som at der var samme forhold ved begge vinduer.

Det jeg forestillede mig var noget tæt - også gerne fast, så det ikke
kan skubbes tilside (derfor lukkede træpersienner) - helt inde ved
vinduesrammen (går ud fra at dit vindue åbner udad)
Jeg tænker så, at det vil være ret umuligt for kamphanerne at få øje på
hinanden - begge veje fra. Dem udenfor kan ikke kigge ind og dine kan
ikke kigge ud.
Jeg tænkte også på noget andet. Jeg ved godt at du siger at du ikke kan
sove med lukket vindue - men det lyder jo som om du heller ikke sover
nu.
Jeg bor også i stuen, og har altid haft det, der hedder "skiftende
arbejdstider". Dvs at man af og til skal sove om dagen - også om
sommeren, med naboer i haven lige under vinduet. Til sidst bliver man
altså træt nok til at sove for lukket vindue, også i 30 graders varme

Så, kunne du ikke prøve at lufte godt ud inden sovetid og så lukke?
Bare forsøgsvis? I denne snestormstid er det måske ligefrem en fordel

Jeg forstår i øvrigt godt at du ikke har lyst til at de skal spærres
inde på badeværelset - det ville jeg heller ikke kunne lide.

--
Knus fra Ann R

Fra : Lee

Dato : 13-02-05 20:34

> [...]
>
> Jeg forstår i øvrigt godt at du ikke har lyst til at de skal spærres
> inde på badeværelset - det ville jeg heller ikke kunne lide.

Det ender nok med persienneløsningen, men i første omgang prøver jeg
ørepropper, og håber på døren holder og at de andre katte bliver
indfanget, eller finder en anden mere spænende rute.

Mvh Lee

Fra : karsten & Pia

Dato : 13-02-05 12:38

> Hmmm jo men nu er det sådan at jeg kun har 2 døre i hele lejligheden. Den
> ind til soveværelset og den til kontoret.

øhh har du ingen dør i ind til dit badeværelse/toilet?? Hvis du har så prop
dem dog derind selv om det kun er 2 kwm så giver det fred til både dig og
kattene natten igennem.

MVH Pia

Fra : Lee

Dato : 13-02-05 19:32

> øhh har du ingen dør i ind til dit badeværelse/toilet?? Hvis du har så
> prop dem dog derind selv om det kun er 2 kwm så giver det fred til både
> dig og kattene natten igennem.
>
> MVH Pia

Måske er det bare mig, men det at lukke mine katte inde i badeværelset på et
koldt flisegulv, så de skal ligge og sove side om side med deres
kattebakke..... det er ikke liige noget jeg vil byde mine højt elskede
katte.

Så det med at lukke dem inde i det lille kolde rum, er absolut udelukket.
Jeg skal finde en anden løsning.

mvh Lee

Fra : Kate

Dato : 13-02-05 22:16

"Lee" <lee@leenet.dk> wrote in

> Så det med at lukke dem inde i det lille kolde rum, er absolut
> udelukket. Jeg skal finde en anden løsning.

Det kan jeg godt forstå, jeg ville heller ikke lukke mine inde i et
lille rum. Håber du finder en god løsning på problemer for alles skyld.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Lady

Dato : 13-02-05 07:59

"Laura" <lee@leenet.dk> skrev i en meddelelse
Klip

> [...]
> huller på
> hver side af min tommelfingernegl), hvorefter han genoptog sin slåskamp

Hold lige øje med de bid - kattebid kan være MEGET farlige. Gå endeligt til
lægen, hvis der begynder at gå betændelse i.

Klip

> Hvad pokker gør jeg ?

Luk ham i kontoret med sin bakke til de andre katte forhåbentligt opgiver at
gå forbi vinduet.
Sov evt. med ørepropper til han har opgivet at kradse på døren. Jeg gør det
selv, når vi holder krig herhjemme. Jeg VIL altså ikke give mig. Kattene må
ikke sove i soveværelset mere nu, hvor jeg venter mig. De kan lige så godt
vænne sig til det, men det er jo svært at forstå:)

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Lee

Dato : 13-02-05 19:35

> Hold lige øje med de bid - kattebid kan være MEGET farlige. Gå endeligt
> til
> lægen, hvis der begynder at gå betændelse i.
>
> Klip

Jo jeg har været på skadestuen og har fået penselin

> [...]
> Kattene må ikke sove i soveværelset mere nu, hvor jeg venter mig. De kan
> lige så godt vænne sig til det, men det er jo svært at forstå:)

Ørepropperne er købt, og det skal afprøves. Så må vi se om naboerne og
overboerne, kommer ned og brokker sig.

Mvh Lee

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 14-02-05 21:54

> [...]
> Står jeg op og går ud og smider vand på katten udenfor,
> kommer den bare igen næste nat, tør og klar til en ny omgang mobning.

Hvad med at smide noget af dine kattes brugte kattegrus uden for vinduerne?
Mener at have hørt at det skulle skræmme andre katte væk pga. at det på den
måde virker som om dine katte har afmærket deres territorium....

Vh
Carsten

Fra : Lee

Dato : 15-02-05 15:45

> [...]
> vinduerne? Mener at have hørt at det skulle skræmme andre katte væk pga.
> at det på den måde virker som om dine katte har afmærket deres

Tak for tippet, det lyder som en RIGTIG god idé.
Vil jeg straks afprøve

Mvh Lee