Kattevask
Fra : Betina Rasmussen

Dato : 10-02-05 19:17

Hej kattevenner

Så skete det - i lørdags smed vi Kira en tur i bad. Vi var ikke meget
for at udsætte hende for det, men hun trængte Hun fik turen med både
shampoo og balsam. Siden har hun været dejligt nem at børste igennem.
Jeg prøver stadig at fortrænge hendes ynkelige piven og
"far-hjælp-mig-dog-ansigt". Pyh, hvor følte jeg mig ond

Ai, hun tog det faktisk pænere en forventet. Dyyygtig mis

Efter badet skete der det, at Tiggy blev noget gal på Kira. Shampoo og
balsam dufter jo rigtig dejligt - for menneske-næser. Men Kira lugtede
jo "forkert". Derfor begyndte Tiggy at gå og snuse til hende for
derefter at knurre. Møgkat Det var fuldstændig ligesom når en af dem
kommer hjem fra dyrlægen. Og Kira sad og gloede underligt på sin hale,
der pludseligt var blevet NOGET tyndere, end den plejer at være. Som om
hun tænkte "hvad er det dog for en ussel pind?" :-0

Er der nogen af I andre der har oplevet sådan et furore over et sølle bad?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anette

Dato : 10-02-05 22:35

Betina Rasmussen wrote:
> Er der nogen af I andre der har oplevet sådan et furore over et sølle
> bad?

Heldigvis ikke for nylig
Husker med gru tilbage til tiden før loppebehandling bare var et dryp i
nakken på kattene.
Vi havde på det tidspunkt 11 voksne katte og havde sloges med lopper igennem
lang tid. Al verdens kemikalier blev afprøvet på både dyr og omgivelser, men
det hjalp overhovedet ikke.

Så badeværelset blev gjort klar. En håndvask med lunkent rent vand, den
anden med loppeshampoo og bruseren klar i badekarret. Hele familien var
involveret i indsamling af kattene. Min bedre halvdel og jeg deltes om
vaskeriet. Først gøre katten våd, så sæbe ind og så gå løs i 5 min mens det
virker, så fanges igen og skylles af med bruseren. HÅÅÅ hvor var vi bare
DUMME!!! kunne vi godt se på dem alle.

Vi blev ikke mindre dumme da vi grinede af dem, de så godt nok sølle ud,
sådan 11 stk meget våde, meget tynde misse. - og os? tja vi så ud som om
vores hænder og arme var rullet i pigtråd, men vi kom da af med lopperne. En
anden fordel var at de lugtede ens alle sammen, så der var ingen sure miner,
nok nærmere en almen flovhed over hele linien

/ Anette

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 10-02-05 22:58

> [...]

igennem
> lang tid. Al verdens kemikalier blev afprøvet på både dyr og omgivelser,

Tak for kaffe! At vaske 11 katte på én gang må virkelig ha' været lidt
af et cirkus. Jeg føler med jer Og takker i samme ombæring for Guds
gave til katte-ejerne: loppemiddel til nakken.

> [...]
> virker, så fanges igen og skylles af med bruseren. HÅÅÅ hvor var vi bare

Ja, onde, onde mor! De har sans for drama, de små

Den balsam jeg brugte skulle ha' siddet i pelsen i 10 min. for at virke
rigtig godt. Men det kunne jeg altså ikke få mig til. Den stakkels kat
frøs lige så snart jeg ikke hældte varmt vand over hende. Der var ellers
god luning på badeværelset, og jeg brugte forholdsvist varmt vand. Selv
inde foran brændeovnen kunne hun sidde og ryste af kulde. Jamen, der var
nok 25 grader i stuen! Gemalen måtte sidde og svede derhenne med missen
på skødet godt pakket ind i et håndklæde. Så fik hun varmen

> [...]
miner,
> nok nærmere en almen flovhed over hele linien

Av, av! I har ikke fået så få skrammer - men I bad jo selv om det, ikk'?

Når de er blevet våde, så kan man virkelig se hvor lidt kat man har fået
for pengene. En lillebitte tændstik-øgle - og så en hulens masse hår
uden på. Det står der ikke noget om i vores kontrakt

Fra : Kate

Dato : 11-02-05 19:40

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in

> En lillebitte tændstik-øgle - og så en hulens masse hår
> uden på. Det står der ikke noget om i vores kontrakt

Hahahaha. Dagens udtryk....tændstik-øgle. Griner højlydt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-05 22:30

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af I andre der har oplevet sådan et furore over et sølle bad?

Havde 4 katte + 2 hunde i bad sidste sommer ifm. ringorm.
De tog det faktisk meget pænt allesammen og havde vældig ondt af både sig
selv og hinanden, ude på badeværelset, hvor de skulle stå sæbet ind i 10
min., før jeg måtte skylle dem.
Phoebe, som er lidt langhåret ( NFO blandning ), brugte de første 10 min.
efter badet på, at snurre rundt efter sin hale. Hun har normalt en tyk
busket hale, så det var virkelig et knæk på hendes stolthed, da den blev
våd.
Anden gang banden var i bad, gav Phoebe dog sig til, at vaske sig efter
badet, ligesom de andre, i stedet for og snurre rundt efter sin hale.

Ingen af kattene var sure på hinanden efter badet, men de lugtede jo også
ens.

Efter at de blev neutraliseret, var Piper dog lidt knotten på de andre, på
vej hjem fra dyrlægen. Lidt underligt egentligt, for her må de da også have
haft den samme lugt. Hun var dog stadig træt efter bedøvelsen, i forhold til
de andre så måske var det derfor.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 11-02-05 22:59

> Buffy skrev:

> Havde 4 katte + 2 hunde i bad sidste sommer ifm. ringorm.

Åh ja, ringorm! Jeg har også engang været nødt til at bade en kat pga.
ringorm. Ellers klør de sig jo halvt fordærvet. Og føj hvor kommer de
til at se herrens ud med deres bare pletter

Du har skisme også haft et ordentligt bade-projekt.

> [...]
> efter badet på, at snurre rundt efter sin hale. Hun har normalt en tyk
> busket hale, så det var virkelig et knæk på hendes stolthed, da den blev

Nååå, det var da også synd for Phoebe. Gid man i situationen kunne
fortælle dem, at de ender med at få det lækreste L'Oréal-hår

> [...]
> badet, ligesom de andre, i stedet for og snurre rundt efter sin hale.
>
> Ingen af kattene var sure på hinanden efter badet, men de lugtede jo også

Ja, det er nok en fordel, når alle lugter ens. Men jeg tør end ikke at
forsøge at bade Tiggy. Det bliver i hvert fald med brynje på! HUN finder
sig ikke i den slags... Heldigvis har det aldrig været nødvendigt. Tiggy
har altid det flotteste blanke pomade-hår. Når hun er blevet lidt våd af
vind og vejr ligner hun Elvis

> [...]
> haft den samme lugt. Hun var dog stadig træt efter bedøvelsen, i forhold til

Ja, du har nok ret i, at det må ha' været bedøvelsen. Hun har nok været
lidt forvirret i hovedet