Tilløbende kat...hjælp :(
Fra : maz

Dato : 07-02-05 17:14

Hmmm.. skal lige have lidt hjælp fra jer.

Hvordan er det nu lige reglerne er for tilløbende katte? Her hvor jeg bor er
der tilløbet en tamkat/blandingssiameser, som åbenbart har været her i 14
dage nu. Den fryser helt vildt :( den stakkel, men bliver fodret sammen med
de vilde katte af ejendommens bestyrelse. Det er IKKE en vildkat, men en
brunmasket blandingssiameser, som er ekstremt kælen og kommer hen til een.

Kan jeg ringe til Kattens Værn i morgen og tage ind og indlevere den? Den er
ikke øremærket desværre og jeg ved ikke noget om, hvor man efterlyser katte
udover hos internaterne..
Skal jeg betale for at de tager den ind? (hvilket jeg så vil gøre, hvis
nødvendigt)
Kan jeg "tvinge Kattens Værn til at tage den ind eller skal jeg bruge
Dyrenes Beskyttelse i stedet?

Jeg tør ikke tage den op til mine egne tre babyer, da jeg ikke ved om han
har sygdomme (den er kastreret!) og det vil give uro i min egen flok... men
for helvede, han er lækker -og meget meget kælen :)
Help :(

Maria (som ikke kan holde ud at den render rundt og fryser!)
Nogen der vil have en overkælen lille 2 kilos smuk brunmasket
blandingssiameser?

Fra : Pia Nave

Dato : 07-02-05 17:49

maz wrote:
> [...]
> ikke øremærket desværre og jeg ved ikke noget om, hvor man efterlyser katte

Prøv evt. disse steder:
http://kalf-larsen.dk/kattenyt/default.asp?variabel=missing

http://www.katteregister.dk/allusers/catLost.aspx

http://kortlink.dk/dyrenes-beskyttelse/kua

> [...]
> har sygdomme (den er kastreret!) og det vil give uro i min egen flok... men
> for helvede, han er lækker -og meget meget kælen :)

Det kan jeg godt forstå, men jeg kan ikke hjælpe dig mht. hvad du kan
gøre. Jeg aner intet om hvordan sådan noget foregår....desværre

> Maria (som ikke kan holde ud at den render rundt og fryser!)

Kender det alt for godt selv! Den ene af mine 'affaldskatte' adopterede
mig på lige netop dén måde

> Nogen der vil have en overkælen lille 2 kilos smuk brunmasket
> blandingssiameser?

Jaaaaa *slurp*
Men....det er jeg så nok den eneste her i huset der vil! Er sikker på,
at 4-kløveret ville HADE mig for det! *suk*

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 18:09

"maz" <mackiavelli@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:420793a0$0

> [...]
> nødvendigt)
> Kan jeg "tvinge Kattens Værn til at tage den ind eller skal jeg bruge

Kattens værn kan du godt aflevere katten til, uden omkostninger for dig
svjv.
Derudover kan du forhøre dig hos nærliggende dyrlæger og hos Falck på tlf.
70102030, om der er nogen, der har meldt katten savnet.
Katten kan muligvis være chippet, men det er vist kun kattens værn og
dyrlægen, ( ikke Falck ) der kan tjekke det.

Håber du finder ejeren ( det lyder da som om, at der er en ejer ) til
katten...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Denise

Dato : 07-02-05 18:23

maz wrote:
> [...]
>
> Maria (som ikke kan holde ud at den render rundt og fryser!)
> Nogen der vil have en overkælen lille 2 kilos smuk brunmasket

Hej Maria
Øv, for en situation, stakkels kat.
Aner ikke hvordan man gør. Jeg ville ringe til politiet og spørge om der var
efterlyst en kat hos dem, og derefter til Kattens Værn, Inges Kattehjem og
Dyrenes Beskyttelse. Så kan du her spørge om de vil tage den, for den har
ingen steder at være og går og fryser og at den er helt tam, mon så ikke de
tager den.

--
Hilsen Denise

Fra : maz

Dato : 07-02-05 19:51

Denise wrote:
> [...]
> Kattehjem og Dyrenes Beskyttelse. Så kan du her spørge om de vil tage
> den, for den har ingen steder at være og går og fryser og at den er

Ja, det er sgu synd :(
Jeg må ringe til Kattens Værn i morgen og høre om jeg kan aflevere den hos
dem. Hvis der er nogen, der savner den, vil de vel også tage kontakt til
internatet. I hvert fald skal den ind et sted, den kan simpelthen ikke holde
varmen, den lille stakkel...

/M

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-02-05 19:29

Hej Maria

Stakkels lille mis, godt at det var i dit område han kom.

Nu er det jo en "heldig" tid på året, så jeg ville starte med at ringe til
KV 38 88 12 00 og hvis de ikke har plads, så til Dyrenes Beskyttelse og
ellers er der også Dyreværnets Internat Islevdalsvej 85 2610 Rødovre 44
94 66 95

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : maz

Dato : 07-02-05 19:52

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> ringe til KV 38 88 12 00 og hvis de ikke har plads, så til Dyrenes
> Beskyttelse og ellers er der også Dyreværnets Internat Islevdalsvej

Åh ja. Dyreværnet havde jeg helt glemt! Tak for det. Jeg prøver i morgen.

/M