Vores mis skriger
Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 04-02-05 16:34

Vi har en perser pige fra Maj. Jeg er lidt i tvivl om det kan være løbetid
hun er kommet i. Hun har altid snakket utrolig meget. Næsten så det var FOR
meget. Hun er indekat men i dag løber hun fra dør til dør og nærmest
skriger. Når hun ser en dør er lukket sidder hun lidt og græder ved døren og
løber hurtigt videre til næste dør. Hun vil ikke have vi kommer i nærheden
af hendes underliv. Hun ligger sig tit ´ned på ryggen men kan ikke rigtig
ligge stille og løber hurtigt hen til døren igen. Kan det mon være løbetid
hun er kommet i? Der er mange hankatte i nærheden så måske er det dem hun
råber efter... Burde jeg mon smutte til dyrlæge med hende? Vi har kun haft
hankat så jeg ved ikke helt hvordan en hunkat i løbetid opfører sig.

På forhånd tusind tak!!

Kristina Andreassen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-02-05 18:07

Hej Kristina

Aldersmæssigt kan hun sagtens være i løbetid, prøv at klø hende lige over
haleroden, hvis hun lægger halen
til side, går ned i bagbenene og stamper med dem, ja
så er den god nok.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 04-02-05 18:15

Ja så er det opklaret Tusind tak for hjælpen. Hvor længe er de mon i
løbetid??

Kristina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-02-05 19:08

Hej Kristina

Som regel vare det 4-6 dage, så det er bare frem med ørepropperne ) og
så går det løs igen om 3-4 uger
så det er nok tid til at beslutte hvordan I vil tackle det, om hun skal
neutraliseres eller have p-piller, du kan læse lidt mere om det her
http://makeashorterlink.com/?W4332576A
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-05 18:14

Kristina Søndergaard wrote:

hej Kristina ;)

> Vi har en perser pige fra Maj. Jeg er lidt i tvivl om det kan være
> løbetid hun er kommet i.

det kan hun meget vel ;)

> [...]
> ´ned på ryggen men kan ikke rigtig ligge stille og løber hurtigt hen
> til døren igen. Kan det mon være løbetid hun er kommet i?

prøv at lægge mærke til om hendes stemmeleje er anderledes end normalt...
vores perserpige larmer nemlig også ekstremt under løbetider, men forskellen
er at lydene der kommer er MEGET rungende og dybe, frem for normal miav
eller pivelyde....
en anden indikator er også hvis hun kryber hen over gulvet... og hvis halen
vippes til side når i nusser hende ved haleroden... samt hvis hun samtidig
begynder at sparke/kradse bagud med bagbenene

> der er
> mange hankatte i nærheden så måske er det dem hun råber efter...

det er min erfaring at det er irelevant om der er mange hankatte elelr ej*G*
de råber og skriger alligevel*G*

> Burde jeg mon smutte til dyrlæge med hende?

hvorfor??

> Vi har kun haft hankat så
> jeg ved ikke helt hvordan en hunkat i løbetid opfører sig.

min erfaring:
søgende adfærd
dybe gutturale hyle/skrige lyde
MEGET opmærksomhedskrævende

kærestens beskrivelse er "liderlig"*G* han mener slet ikke man kan være i
tvivl ;)

det der kan være forvirrende er at løbetiderne ved nogle katte starter mere
stille, med feks (i vores tilfælde) opmærksomhedssøgende (mere end normalt)
og søgende adfærd.... så småt kommer lydende så til*G* for til sidst at
eskalere med både hyl, skrål og jeg ved ikke hvad....
dette kan sagtens forløbe sig over nogle dage, i visse tilfælde op til en
uge.... hvorefter det stilner af igen......

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 04-02-05 19:27

JA der er ingen tvivl nu. Det er løbetid. Hun snakker jo normalt utrolig
meget. Kan føre lange samtaler med hende. Ret sjovt hun svarer når jeg
snakker med hende (ej det lyder sgi da som om jeg har en skrue løs Nu
lyder det helt anderledes, nærmest som et lille barn der brokker sig. Nu kan
min søn endelig tage det roligt. Han kan slet ikke klare det. Har taget
hende med op i hans seng og ligger og nusser hende og kommer rendende hvert
andet minut for at spørge hvad der er galt med Mille. Før kom han og sagde
vi var nød til at tage hende med til dyrlæge for Mille havde kradset ham og
det gør hun aldrig.

Kristina