En lille update
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-02-05 16:25

Hej Allesammen.

Det er ikke så tit jeg kigger forbi - men da sidste melding var et
nødråb fra mig om at Oscar og Mulle manglede hjem vil jeg da lige gi en
update på hvad der siden hændte.

Oscar og Mulle gik over regnbuebroen mellem jul og nytår. Efter en
længere overvejelse endte det med at blive konklusionen at det var bedst
for alle. De to damer var jo noget nervøst anlagt og da det havde det
med at gå ud over konstitutionen så snart der skete noget usædvanligt
var det lige i overkanten at forvente at det ville være nemt at finde
nye ejere. Samtidig havde jeg en klar forventning om at de ikke ville
være i stand til at håndtere både at få nyt hjem og nye ejere :( Så
enden blev en aflivning - ud fra en tanke om at det ikke er synd for et
dyr at være dødt - men at det kan være det at være i live.

Det betyder samtidig at jeg er en form for katteløs. Jeg har ikke selv
kat i hvert fald for det må man jo stadig ikke ha det hvor jeg bor.
Heldigvis har jeg en sød kæreste som har en dejlig lille sort/hvid
damemis ved navn Smilla - som jeg kan få lov til at nusse på når damen
ellers nedlader sig ;)

Med venlig hilsen
Trine Stubbe Teglbjærg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-02-05 18:04

Trine skrev
[...]

Hej Trine

En gang imellem bliver vi som dyreejere stillet over for nogle rigtig svære
beslutninger. Jeg har det lige som dig,
hvis jeg ikke er helt sikker på at omplacering er det bedste, så vil jeg
også vælge aflivning, det er svært og tungt, men hellere det end dyret får
det dårligt / får et dårligt liv.

Godt at du har lille Smilla til at nusse med

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 06-02-05 21:14

> [...]
> også vælge aflivning, det er svært og tungt, men hellere det end dyret får

Det var ikke nogen sjov beslutning - men helt sikkert nemmere for
mig da jeg jo ikke har boet sammen med de små de sidste 8 - 9 måneder.
Min eks som måtte gå den tunge gange til dyrlægen med dem var ikke udelt
begejstret - men han kunne ikke selv finde dem et sted at bo og så måtte
han jo leve med min løsning.

> Godt at du har lille Smilla til at nusse med

Ja - hun er en dejlig kat